faderskabstest når man er sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

frk andreasen

nej. jeg ville blive ked af det hvis min kærste forlangte sådan en. vi har en datter på snart 3 som er som skudt ud af næsen på ham og så er der en lille dreng på vej til marts. vi har været sammen i lidt over 4 år så ville blive meget ked af det hvis han forlangte det. for så betød det jo at han ikke stoler på mig..

tanja 21+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

susan82

Da vi fik vores første barn, var hun slet ikke planlagt! Vi havde da snakket om børn ud i fremtiden, men min mand var ikke klar.....OG DET VAR JEG!!!! Da han fik beskeden om at skulle være far, var der ingen tvivl fra hans side af, om han var faren.

Om i bor sammen eller ej har ingen betydning. Han skal skrive under på en faderskabsattest en omsorgserklæring hvis i ønsker fælles forældremyndighed. Ellers får du den automatisk. parpir arbejdet er lige så sikkert som en test, hvis det er i forhold til at i skulle gå fra hinanden.

Anmeld

11. november 2009

mor-til-vanessa

ville blive meget sur hvis min kæreste sagde han ville have en test. så stolede han o slet ikke på mig. hcvis man planlægger at få barn sammen går men vel heller ikke ud og er sammen med andre. men hvad ved jeg. nu er min kæreste sort, så det bliver vist rimelig let at se, hæhæ

Anmeld

11. november 2009

guggle

Anonym skriver:

ja måske. men skal de ikke have taget blodprøven hvis nu vi går fra hinanden så de ved at han er faren før alt det med bidrag? for så er det nemmere at gøre det når babyen er lille og ikke skal forklares hvorfor de skal have taget blodprøve når de bliver ældre.

Vil lige fortælle at det at tage en blodprøve på et lille barn ikke er så enkelt endda. De skal bruge forholdsvis meget og har svært ved at finde de små årer. Med mit første barn, havde jeg en kæreste, men da jeg var et par mdr. henne gik vi fra hinanden og han krævede pludseligt en faderskabstest. Der gik over et år, hvor jeg gentagne gange skulle se min søn blive stukket og stukket... Flere gange havde de ikke taget blod nok og vi måtte afsted igen... Den ene gang var så voldsom at vi brød helt sammen (mig og min mors veninde - som ellers var en hård nød og heller ikke selv havde børn). Min søn lå og skreg så hjerteskærende, mens de stod to mand og stak og stak. Hev nålen lidt ud, lidt ind igen, prøvede et nyt sted osv. Til sidst var begge hans arme stukket total mange steder og det lignede simpelthen et blodbad. Det er det værste jeg nogensinde har oplevet - stakkels stakkels dreng!!! Den prøve var iøvrigt heller ikke god nok og så måtte vi afsted igen og igen og igen......

Så det er ikke bare noget man gør. I vores tilfælde lignede han også sin far på en rik, så det var simpelthen så ledt at han forlangte den test. Da han så sidst i forløbet sagde at det var ok, vi kunne bare droppe det, var det mig der holdt på at sagen skulle afklares sort på hvidt, så han ikke pludselig løb fra sit ansvar - med sætningen om ikke at kunne være sikker på det var hans....

Hvis der hersker tvivl, så skal den jo tages, men ellers så er det simpelthen det mest forfærdelige at udsætte sådan et lille barn for!!!!

Anmeld

11. november 2009

Ni-ko-li-ne

hvis i er sammen og han underskriver "ansvars og omsorgserklæringen" så er han barnets fader, også hvis i en dag skulle gå fra hinanden!!!  der skal IKKE tages en blodprøve

i mit hoved er det at få taget en blodprøve på et spædbarn, simpelthen kun noget man gør hvis det er strengt nødvendigt! det er en FORFÆRDELIG oplevelse, og de der er nødt til det har det også meget dårligt med det. De stak Nikoline 4 gange uden resultat, og den dag idag bliver hun stadgi bange hvis man tager hendes arm

så hvis ingen af jer er i tvivl om faderskabet, så skal papirerne bare underskrives og så er den potte ude, det ville være fuldstændigt tosset at få taget en blodprøve...

Anmeld

11. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

tak for alle svar. jeg troede man skulle tage blodprøven hvis man gik fra hinanden senere men det skal man så ikke. så er der nok ikke noget problem. :-)

Anmeld

11. november 2009

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

tak for alle svar. jeg troede man skulle tage blodprøven hvis man gik fra hinanden senere men det skal man så ikke. så er der nok ikke noget problem. :-)

jeg er simpelthen nødt til at spørge hvorfor du troede det?

når manden skriver under på at han er fader, så antager systemet jo også at han er fader og det ændrer sig jo ikke uanset om i er sammen

Anmeld

11. november 2009

Moderator

troede bare man skulle have taget en blodprøve når forældrene ikke er sammen. måske bare mig der ikke har sat mig ind i alting.....

Anmeld

11. november 2009

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

troede bare man skulle have taget en blodprøve når forældrene ikke er sammen. måske bare mig der ikke har sat mig ind i alting.....

okay :0)

men hvis i går fra hinanden mens du er gravid og han ikke vedkender sig faderskabet, SÅ skal der tages en blodprøve :0)

Anmeld

11. november 2009

Moderator

jeg tror ikke han går nogen steder...... men man ved jo bare aldrig hvad som der kan ske senere. derfor jeg lige ville vide for en sikkerhed skyld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.