H1N1 vaccination

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

Ansemusen

Så vidt jeg ved er det YDERST sjældent at et foster vil få skader fra en influenza, og man kan jo stadig godt få alm. influenza, som der faktisk er flere der dør af, end de regner med vil dø af H1N1! Derimod er vaccinen ikke gennemprøvet, selvom de siger at den er sammensat af forskellige dele af vacciner som er gennemprøvet. De tror ikke der sker noget med et foster, hvor moren lader sig vaccinere, men de VED det ikke. og det er nok for mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ansemusen skriver:

Så vidt jeg ved er det YDERST sjældent at et foster vil få skader fra en influenza, og man kan jo stadig godt få alm. influenza, som der faktisk er flere der dør af, end de regner med vil dø af H1N1! Derimod er vaccinen ikke gennemprøvet, selvom de siger at den er sammensat af forskellige dele af vacciner som er gennemprøvet. De tror ikke der sker noget med et foster, hvor moren lader sig vaccinere, men de VED det ikke. og det er nok for mig!

lige præcis... og eftersom gravide ikke må få alm. influenza vaccine, så kan jeg ikke lade være med at tænke der måske er noget i den H1N1 vaccine der ikke er helt godt!?

Anmeld

11. november 2009

Ansemusen

Caroline86 skriver:

lige præcis... og eftersom gravide ikke må få alm. influenza vaccine, så kan jeg ikke lade være med at tænke der måske er noget i den H1N1 vaccine der ikke er helt godt!?

Gud nej, det vidste jeg slet ikke  Jamen så meget destå mere grund til forsigtighed!!!

Anmeld

11. november 2009

LauraLW

Caroline86 skriver:

hmmmm.... det er det der er noget rod med alt det her... min læge siger at alm. influenza vaccine ER frigivet til gravide, og at denne er fremstillet på samme måde.

OG han siger at tamiflu før IKKE var godkendt til gravide, men nu er den, hvilket han synes er lidt mærkeligt...

OG infektionsmedicinerne på riget anbefaler at man som gravid får vaccinen... det samme gør WHO...

- For mange kokke siger jeg bare! Ville ønske man bare skulle forholde sig til en myndighed, en ekspert, en anbefaling...

Anmeld

11. november 2009

Anne85

Man ved at H1N1-virus ændrer de gener, der styrer fostres hjernevækst og udvikling. Det kan ifølge forskerne føre til børn, der fødes med forøget risiko for at udvikle mentale lidelser som autisme og skizofreni.... http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/07/28/220442.htm

Anmeld

11. november 2009

Ansemusen

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro om hvad og hvem jeg skal tro på! Så jeg tør simpelthen ikke gøre noget andet end at passe på. Går kun i skole tre gange om ugen og må bare gøre alt for ikke at blive hostet i hovedet og røre ved ting andre har rørt ved og have min sprit med! Synes alle chefer og skoler skulle uddele gratid spritflasker som kunne hænge om ens hals!

Anmeld

11. november 2009

LauraLW

Anne85 skriver:

Man ved at H1N1-virus ændrer de gener, der styrer fostres hjernevækst og udvikling. Det kan ifølge forskerne føre til børn, der fødes med forøget risiko for at udvikle mentale lidelser som autisme og skizofreni.... http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/07/28/220442.htm

Meget tankevækkende!

Puha, det er svært.. har i virkeligheden en tid til vaccine om en uge, og indtil videre beholder jeg den, men hader denne her usikkerhed omkring det valg man har truffet.. for er bestemt ikke sikker på at jeg gør det rigtige, hverken ved det ene eller det andet.

Anmeld

11. november 2009

Moderator

LauraLW skriver:

hmmmm.... det er det der er noget rod med alt det her... min læge siger at alm. influenza vaccine ER frigivet til gravide, og at denne er fremstillet på samme måde.

OG han siger at tamiflu før IKKE var godkendt til gravide, men nu er den, hvilket han synes er lidt mærkeligt...

OG infektionsmedicinerne på riget anbefaler at man som gravid får vaccinen... det samme gør WHO...

- For mange kokke siger jeg bare! Ville ønske man bare skulle forholde sig til en myndighed, en ekspert, en anbefaling...

har lige hørt at de i Sweitz har "forbudt" vaccinen til gravide

Du har helt ret. Det er ikke til at blive klog på hvad man skal og ikke skal.... Jeg forholder mig til at man som gravid sagtens kan overleve (og bebser!!!) selvom man bliver smittet - så længe man er opmærksom på symptomer, kommer i tamiflu behandling og reagerer på vejrtrækningsproblemer.

hvorimod man kan risikere (er jo slet ikke sikkert) at vaccinen kan påvirke både dig og bebs! Og jeg har fået at vide man bestemt ikke må få alm. influenza vaccine som gravid Har både fået det at vide på Skejby men også fra min mor, som jo er overlæge på Gentofte. Det er satme svært at finde rundt i....

Anmeld

11. november 2009

LauraLW

Caroline86 skriver:

har lige hørt at de i Sweitz har "forbudt" vaccinen til gravide

Du har helt ret. Det er ikke til at blive klog på hvad man skal og ikke skal.... Jeg forholder mig til at man som gravid sagtens kan overleve (og bebser!!!) selvom man bliver smittet - så længe man er opmærksom på symptomer, kommer i tamiflu behandling og reagerer på vejrtrækningsproblemer.

hvorimod man kan risikere (er jo slet ikke sikkert) at vaccinen kan påvirke både dig og bebs! Og jeg har fået at vide man bestemt ikke må få alm. influenza vaccine som gravid Har både fået det at vide på Skejby men også fra min mor, som jo er overlæge på Gentofte. Det er satme svært at finde rundt i....

Ja... synes i virkeligheden det er lidt "umenneskeligt" at skulle træffe denne beslutning, hvis du forstår...

Og hvorfor har de forbudt den i Schweitz?

Anmeld

11. november 2009

Moderator

LauraLW skriver:

Ja... synes i virkeligheden det er lidt "umenneskeligt" at skulle træffe denne beslutning, hvis du forstår...

Og hvorfor har de forbudt den i Schweitz?

ja, forstår hvad du mener.... Det er umuligt at træffe 'det bedste valgt' for man bliver tudet ørerne fulde af hvad man skal og ikke skal hele tiden

Jamen den er forbudt, eller frarådet, fordi de mistænker for store ricisi for børnene... Og de mener sygdomsforløbet er så mildt - når man blvier behandlet, naturligvis - at det ikke kan betale sig at tage unødige chancer og gamble med babyerne helbred...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.