H1N1 vaccination

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.442 visninger
19 svar
0 synes godt om
10. november 2009

Sisley

Så vidt jeg kan forstå er gravide lidt i risikogruppen når det gælder H1N1 influenzaen. Er I blevet vaccineret?

Jeg er ikke blevet vaccineret og er meget i tvivl om jeg skal blive det... Er nok lidt nervøs for at blive syg af selve vaccinationen - synes altid folk snakker om at lige præcis det år de blev vaccineret, blev de rigtig influenza syge!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Ansemusen

Jeg tror jeg vælger vaccinen fra! Jeg er som dig bange for at blive syg, og så kender man ikke de langsigtede virkninger af vaccinen på fostre!! Det påpegede jordemoren også til Forældreaftenen på Herlev forleden! Og svineinfluenza er jo for de allerfleste helt helt ufarligt, også for barnet!

Anmeld

10. november 2009

dorthemus

Sundhedsmyndighederne er igang med nu at undersøge bivirkningerne på en vaccine ift. graviditet. Indtil jeg hører nærmere skal jeg heller ikke vaccineres

Anmeld

10. november 2009

Anne85

Men den er fandme svær.... for jeg har også læst, at man har lavet undersøgelser (godt nok kun på mus) der viser at det kan give alvorlige misdannelser ved fosteret hvis den gravide rammes af h1n1. Så det er lidt som at vælge mellem pest eller kolera... vælger man at få vaccinen kan man ikke være sikker på at dette ikke vil have bivirkninger der kan gå ud over fosteret... men vælger man tilgengæld at lade være er der risiko for at man bliver smittet og at dette også kan skade barnet...

Anmeld

10. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har i dag bestilt tid til vaccination på fredag. Jeg havde egentlig bestemt mig for det modsatte, men dels har kæresten skrantet en del på det sidste og jeg forventer nærmest at han bliver ramt, og dels skal vi ud at rejse til nytår og dels skal jeg gennem hele julemåneden skal køre rigtig meget i tog / bus. Så derfor har jeg efter en masse snak og ovevejelser ombestemt mig. Så hellere være syg når jeg ved det kommer og kan lægge mig end når jeg står og skal ud at rejse...

Anmeld

10. november 2009

quity

Jeg har i samråd med min læge valgt at få vaccinationen. Jeg er ikke en der normalt bliver ramt af influenza (sidst i 1998 såvidt jeg husker). Men min læge mente at når jeg fik vaccinationen,såfik bettemøvsen og en snert af den og det ville være godt, for når den er helt nyfødt er de mere modtagelige.

Havde det ik været for at det kunne gavne bettemøvsen, så havde jeg valgt det fra.

Anmeld

11. november 2009

Ansemusen

Jeg spurgte i dag min læge mht. H1N1 vaccinen. Hun sagde at hun har ringet til Sundshedsstyrelsen, som ikke vil give et klart svar omkring hvad hun skal sige til sine gravide patienter. De sagde bare, at det var et tilbud til gravide, men at det var på den gravides eget ansvar. Det tager jeg som, at de ikke er sikre på at der ingen følgevirkninger kommer af den! At de frygter en skandale, som set flere gange før med andre medicamenter. Min læge og hendes medarbejdere har selv fået den (de er alle ikke gravide) men hun pååegede stadig at den ikke er gennemprøvet! Hvis de virkelig VAR så sikre, som de siger i medierne, burde Sundhedsstyrelsen da godt turde sige at lægerne skal anbefale det. Så jeg takker nej (i hvert fald indtil videre!) Gravide må gerne behandles hvis de bliver syge, så jeg satser på ikke at kradse af, hvis jeg skulle blive ramt og vil fra nu af armere mig med spritgel i tasken og fortsat undgå håndtag offentlige steder!

Anmeld

11. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg har, efter lange og mange samtaler med praktiserende læger, obstetrikere, infektionsmedicinere og jordemødre besluttet IKKE at få vaccinen og bliver støttet af alle der har med min graviditet at gøre i at det er mest fornuftigt at være påpasseligt og klar med tamiflu hvis jeg skulle blive udsat eller smittet.

Jeg tør simpelthen ikke tage chancen når den ikke er afprøvet, og så vil jeg hellere løbe en risiko og blive smittet og behandlet - der ved man trods alt hvad der kan ske og hvad man skal være opmærksom på. De gravide der, desværre, er døde af H1N1 har været svækkede (udover den normale svækning i immunforsvaret hos gravide), og derfor har de ikke kunne overvinde H1N1 - ligesom de sikkert heller ikke ville kunne overvinde en alm. influenza.

Anmeld

11. november 2009

Anne85

Tja.... det er svært.

Men jeg tror nu ikke man skal være så bange for hvad der kan ske emd moderen hvis hun bliver syg men mere hvad der kan ske med det ufødte barn. man ved jo at influenza under graviditeten kan give misdannelser ved barnet...

Anmeld

11. november 2009

LMM

Jeg har lige været til 2. lægebesøg idag hvor vi snakkede om influenzaen.. Min læge sagde at hvis jeg blev ved med at være sygemeldt skulle jeg ikke have den, men hvis jeg startede op på arbejde igen, skulle jeg fordi jeg arbejder i sundhedsfaget og er tæt på andre hver dag..!!

Jeg er selv meget i tvivl om jeg skal have den.. da jeg egenlig aldrig bliver syg..

VH Lærke 23+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.