Facebook venner med familie o.l

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. november 2009

qp

Synes det er tankevækkende, at ens mor der hverken er medlem af FB eller formår, at betjene en pc får mere og mere indblik i ens færden på FB!?

Er ret irriteret over, at skulle "stå til ansvar" for statements og evt videoer jeg kan finde på, at lægge på min FB profil.

Min mor fortæller mig her til aften, at hendes brors kone havde fortalt om en eller anden "selvmords-bomber video" jeg havde lagt på FB - " Ja.... (havde hun sagt) "hun må jo tænke sig om, for der er mennesker der kan blive stødte over den slags"........

Jeg fatter ikke hun skriver til mig hvis hun har et problem med min færden på FB og det irriterer mig, at hun skal drage min mor ind i det?

Det er dog ikke første gang jeg hører en tilbagemelding fra min mor omkring noget jeg har skrevet - det har jeg gjort mange gange og jeg er sgu godt træt af det!

De fleste familiemedlemmer o.l kender én side af mig mens andre eks venner osv kender én anden side af mig - sådan vil det jo altid være.

Hvordan er jeres oplevelser med den slags - har i nogle?

/qp - som egentlig synes familie og andre ældre er røv belastende, at være FB venner med!

PS.... Jeg har forsøgt, at gøre sådan så visse mennesker ikke kan se mine statusopdateringer - men det har så åbenbart ikke virket? - Er der andre muligheder end ligefrem, at skulle til at slette en masse mennesker der sikkert bliver fornærmet over det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

wamse

jeg har også oplevet flere gange, hvor enten jeg eller andre kommer lidt ud på dybt vand pga af status opdateringer på fb.

Jeg havde en kæmpe konflikt med min nu eks-svigermonster, hvor hun i mange timer havde bombarderet mig med modbydelige sms, jeg skrev så på fb at jeg var chokeret over hvor modbydelige nogle kunne være(ingen navne), hvorpå min svigerinde så kvirterede med at skrive at hun var chokeret over, hvor feje nogle kunne være. Hun fløj så hjem til mor og fortalte hvad jeg havde skrevet, hvilket så selvfølgelig gav endnu mere drama, men det var helt ok, det hun selv havde skrevet 

Men jeg har det sådan at ALT, hvad jeg skriver på fb er noget jeg kan stå ved, så må de øffe, hvis de vil. For ville aldrig skrive om nogen, med mindre de virkelig havde været modbydelige. Det med min svigermor, var virkelig også så langt ude, og hun var helt ekstrem i, hvad hun havde skrevet.

Anmeld

9. november 2009

Valle81

Hejsa.....

Uha, har en oplevelse med facebook af den slags. Min mor ringede bare lige for at snakke, men så kom der lige sådan en bemærkning med at hun havde mødt xxx og de havde snakket og xxx havde spurgt hvordan det gik, hun kunne jo se over facebook at jeg var gravid osv. Og så havde xxx så også sagt til min mor, at hun synes min mor skulle sige til mig at jeg nok skulle tænke lidt over hvad jeg skrev på facebook.

Det fortalte min mor mig så!!! (min mor er ikke på facebook, hun er 50 og synes det er noget forfærdeligt pjat) Jeg stod med åben mund og polypper og tænkte hvad???? Skriver aldrig noget jeg ikkek ville kunne tåle at høre igen. Ting jeg skriver er sådan noget som, er så lykkelig, Asta er syg, jeg selv er syg osv osv. Ligegyldige ting et eller andet sted ikke.

xxx er en pige på omkring de 30, og jeg blev så fornærmet og slettede hende derinde.

Min mening er at facebook er man på eller ej. Vi er der alle med forskellige formål, har forskellige grænser osv og synes derfor det er så dybt upassende at folk kan blive så stødte og formærmede over hvad andre skriver på deres væg, status osv. Hvis man bliver det, så synes jeg ikke man hører til på facebook.

Nå men ja, tror bestemt ikke du er den eneste, der har sådan oplevelser.

Knus

Christina, som forresten mødte en tom pose Marcipansnitter på vej på arbejde, og kom sådan til at tænke på dig:0)

Anmeld

9. november 2009

Tulle28

qp skriver:

Synes det er tankevækkende, at ens mor der hverken er medlem af FB eller formår, at betjene en pc får mere og mere indblik i ens færden på FB!?

Er ret irriteret over, at skulle "stå til ansvar" for statements og evt videoer jeg kan finde på, at lægge på min FB profil.

Min mor fortæller mig her til aften, at hendes brors kone havde fortalt om en eller anden "selvmords-bomber video" jeg havde lagt på FB - " Ja.... (havde hun sagt) "hun må jo tænke sig om, for der er mennesker der kan blive stødte over den slags"........

Jeg fatter ikke hun skriver til mig hvis hun har et problem med min færden på FB og det irriterer mig, at hun skal drage min mor ind i det?

Det er dog ikke første gang jeg hører en tilbagemelding fra min mor omkring noget jeg har skrevet - det har jeg gjort mange gange og jeg er sgu godt træt af det!

De fleste familiemedlemmer o.l kender én side af mig mens andre eks venner osv kender én anden side af mig - sådan vil det jo altid være.

/qp - som egentlig synes familie og andre ældre er røv belastende, at være FB venner med!

PS.... Jeg har forsøgt, at gøre sådan så visse mennesker ikke kan se mine statusopdateringer - men det har så åbenbart ikke virket? - Er der andre muligheder end ligefrem, at skulle til at slette en masse mennesker der sikkert bliver fornærmet over det?

Af samme årsag er jeg ikke venner med min familie på Facebook - som du selv skriver, de kender een side af mig og mine venner og veninder en anden.

Anmeld

9. november 2009

Lillefe

LOL ja.. nogle ting kan også være i overkanten.. syntes ikke jeg har skrevet noget vildt derinde... Men syntes det er for meget når folk for eks ikke ved om de skal slå op eller være kærester... eller lign. Det er da i orden hvis de vil dele det med hele verden.

Men jeg ville bare aldrig skifte hele tiden.. plus at jeg ville nok heller ikke skrive ting som hvis jeg var i dårligt humør over nogen jeg kendte kun posetive ting, for så kommer du bare ud for at folk spørger.. og så skal man jo svare ik

På den måde gider jeg ikke dele mit privatliv med folk For folk skal jo ikke vide alt om konflikter i ens hjem eller med ens familie!

Anmeld

9. november 2009

oo

det er derfor jeg kun har mine allernærmeste venner og familie inde på facebook Søren nægter fx at blive venner med nogen af dem fra arbejdet, fordi det overhovedet ikke rager dem hvad han laver når han ikke er der.

Anmeld

9. november 2009

LouiseNielsen

Jeg er selv på fb og har det sådan at jeg har kun dem på min venneliste jeg syntes har noget at gøre der, og som jeg syntes "må" snage i mit liv.... Jeg skriver aldrig noget derinde som jeg ikke ville stå ved, eller ligger nogen billeder ind som ikke kommer andre ved...

Nu er begge mine forældre på fb og også på min venneliste (selvfølgelig) Og sker der noget i mit liv de ikke skal blande sig i, så skriver jeg det ikke derinde....

Men når det så er sagt, der bliver da virkelig også skrevet meget lort, og lavet mange latterlige grupper på fb, så at familie, venner og bekendte nogen gange kan blive forarget over noget der er sket derinde, det forstår jeg egentlig godt....

Anmeld

9. november 2009

Mutti2

qp skriver:

Uhhh hvor jeg kender det alt for godt.

Jeg har ikke særligt meget støtte fra min familie, når det gælder min datter. Og jeg har ingen kontakt med min mor, overhovedet. (Er heller ikke venner med hende på facebook).

Men alligevel kan de få ondt i røven over hvis jeg skriver at jeg savner min datter (hvis hun sover eller er i DP). Eller hvis jeg i ny og næ tager med veninderne i byen.... Og skriver at jeg glæder mig til at hente Milla-Victoria (som bliver passet hos hendes dagplejemor).

Og det er voldsomt irriterende.

Men det viser et eller andet sted bare at man skal tænke over hvad man skriver på facebook!!

Håber du er okay efter den opførsel du fik fra din familie.

Knus Pernille

Anmeld

9. november 2009

qp

Valle81 skriver:

Hejsa.....

Uha, har en oplevelse med facebook af den slags. Min mor ringede bare lige for at snakke, men så kom der lige sådan en bemærkning med at hun havde mødt xxx og de havde snakket og xxx havde spurgt hvordan det gik, hun kunne jo se over facebook at jeg var gravid osv. Og så havde xxx så også sagt til min mor, at hun synes min mor skulle sige til mig at jeg nok skulle tænke lidt over hvad jeg skrev på facebook.

Det fortalte min mor mig så!!! (min mor er ikke på facebook, hun er 50 og synes det er noget forfærdeligt pjat) Jeg stod med åben mund og polypper og tænkte hvad???? Skriver aldrig noget jeg ikkek ville kunne tåle at høre igen. Ting jeg skriver er sådan noget som, er så lykkelig, Asta er syg, jeg selv er syg osv osv. Ligegyldige ting et eller andet sted ikke.

xxx er en pige på omkring de 30, og jeg blev så fornærmet og slettede hende derinde.

Min mening er at facebook er man på eller ej. Vi er der alle med forskellige formål, har forskellige grænser osv og synes derfor det er så dybt upassende at folk kan blive så stødte og formærmede over hvad andre skriver på deres væg, status osv. Hvis man bliver det, så synes jeg ikke man hører til på facebook.

Nå men ja, tror bestemt ikke du er den eneste, der har sådan oplevelser.

Knus

Christina, som forresten mødte en tom pose Marcipansnitter på vej på arbejde, og kom sådan til at tænke på dig:0)

Heh e... hvor er du sød

Men nu er SLUT med marcipansnitter....

Anmeld

9. november 2009

Valle81

qp skriver:

Heh e... hvor er du sød

Men nu er SLUT med marcipansnitter....

Griner:0)

Jeg har også klaret mig gennem hele weekenden uden snebolde, meeeeen desværre tror jeg lysten tager over, og jeg må forbi Føtex på vej hjem fra arbejde:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.