Kan barnets køn tydes under første skanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Da jeg var til nakkefoldsscanning sagde jeg til hende der sku scanne jeg ikke ville vide mit barns køn, så sagde hun at det kunne man heller ikke vise endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Mutti2

siouxiee skriver:

Jeg var til nakkefold skanning i uge 13.. Vi fik et fantastisk billede nedefra, hvor man kunne se numsen og benene der strittede ud til hver side.. Og lige der i midten sad en nydelig tap.. Smiler. Jordemoderen sagde at man normalt ikke kunne vurdere barnets køn så tidligt, men at dette bestemt lignede en dreng. Min veninde stejler vildt over denne besked.. Hun siger at det er umuligt at se så tidligt.. Hvad er jeres andres erfaringer med dette?

Mvh. Susie (15+)

Ja det er muligt at se kønnet meget tidligt. Der er kommet en ny form for scaning (skal ikke spille mig klaóg på hvad det går ud på), men det gør det i hvertfald muligt at kunne se kønnet meget tideligt.
Selvfølgelig kan de altid tage fejl, men der er en grund til at de udtaler sig om det så tidligt

Knus Pernille. 

Forresten så tillykke med din lille guldklump

Anmeld

9. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har en veninde der er 'scannigs' dame... Og hun siger at de KAN se det meget tidligt, MEN - det er dog ofte at de gætter forkert i starten, så derfor siger de det ikke tidligt.

Det er noget med at begge køn på de tidlige scanninger har en tap, altså også piger. Så skal man kunne kende forskel på en pige-tap og en drenge-tap, de vender forskelligt

Nu kan jeg ikke lige huske, hvad for en side, hun viste mig, men jeg så en dag en side med scanningsbillleder af begge dele.

Så en dygtig scanningsdame/mand kan se det, men det er dog meget usikkert så tidligt. men så igen, der er jo altid 50% for at gætte rigtig

Anmeld

9. november 2009

siouxiee

Tusind tak for alle de forskelligartede svar.. Interessant læsning  Ikke at jeg blev så meget mere sikker på om de kunne se mit barns køn.. Så jeg venter foreløbig til MD skanningen.. Det bliver så spændende!!

Men tak for svarene alligevel.. Og ja, hun har jo naturligvis 50 % chance for at gætte rigtigt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.