Kan barnets køn tydes under første skanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.034 visninger
13 svar
3 synes godt om
8. november 2009

siouxiee

Jeg var til nakkefold skanning i uge 13.. Vi fik et fantastisk billede nedefra, hvor man kunne se numsen og benene der strittede ud til hver side.. Og lige der i midten sad en nydelig tap.. Smiler. Jordemoderen sagde at man normalt ikke kunne vurdere barnets køn så tidligt, men at dette bestemt lignede en dreng. Min veninde stejler vildt over denne besked.. Hun siger at det er umuligt at se så tidligt.. Hvad er jeres andres erfaringer med dette?

Mvh. Susie (15+)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Ansemusen

Den jordemoder jeg havde til NF, sagde at barnet kunne ligne det ene køn der og så pludselig vise sig at være det modsatte ved næste scanning, fordi det er så svært at se så tidligt! Der kan være alt muligt som spiller ind, skygger osv. Men Rosa herindefra har da også fået at vide i 11+6 at det var en lille prinsesse, så måske man alligevel kan nogen gange!

Anmeld

9. november 2009

hc=k

Kønnet på barnet kan ikke ses før tidligst 17. uge indtil da ligner piger og drenge hinanden fordi kønsorganerne sidder udvendigt. Hvis en scanningsjordmoder fortæller en kommende mor til nf at hun skal have en dreng skulle simpelthen fyres på stedet.

Anmeld

9. november 2009

Ansemusen

Efter hvad jeg har hørt fra andre, kan man godt nogle gange se det. problemet ligger i, at man ikke kan være sikker og ikke ved hvornår man faktisk KAN se det og hvornår man TROR man kan se det! Og ja, alene udfra det burde de måske ikke sige det. Der er flere historier om forældre som har købt lyserødt i stor stil og så viser det sig at være en dreng!

Anmeld

9. november 2009

hc=k

Jeg tror dem du har hørt fra/kender har været meget heldige. Det kan nemlig kun lade sig gøre hvis de får lavet en moderkagebiopsi eller fostervandsprøve. Jeg er ked af hvis jeg tager håbet fra nogle herinde, men jeg synes at dem der er i tvivl skal prøve at ringe til deres scanningsklinik og hører hva de siger om sagen.

Jeg håber ikke at i synes jeg er ne kæmpe kælling.

Anmeld

9. november 2009

mor-til-vanessa

siouxiee skriver:

Jeg var til nakkefold skanning i uge 13.. Vi fik et fantastisk billede nedefra, hvor man kunne se numsen og benene der strittede ud til hver side.. Og lige der i midten sad en nydelig tap.. Smiler. Jordemoderen sagde at man normalt ikke kunne vurdere barnets køn så tidligt, men at dette bestemt lignede en dreng. Min veninde stejler vildt over denne besked.. Hun siger at det er umuligt at se så tidligt.. Hvad er jeres andres erfaringer med dette?

Mvh. Susie (15+)

hende der scannede mig til nf sagde man godt kunne se det så tidligt. og vi fik at vide at det så ud til at være en pige. hun var ikk helt sikker fordi hun lå og gemte sig lidt. har fået bekræftet 2 gange siden det er en pige. og håber også det er det om 4 uger når hun kommer ud.

måske din veninde er misundelig, måske de ikke har kunne se det på hendes scanninger, hvis hun har været gravid.

tror det kommer meget an på om det er nye eller gamle maskiner de bruger. ved min søster kunne de f.eks ikk se det men hendes billeder er også mere udtydelige en mine var, så tror det kommer an på maskinen og om det er et gosdt trænet øje der kigger. 

nå kæmpe forklaring fra mig. tillykke med den lille dreng

knus liv 36+0

Anmeld

9. november 2009

Tynen

Jeg røg til akut scanning en 4-5dage før NF.

Der sagde ham der scannede at han var ret sikker på at det var en dreng, men at jeg ikke måtte komme med boner der skulle refunderes hvis det var forkert

Nogle måneder efter ankom sørme en lille dreng...

Ved ikke om vi bare var heldige, men vi så selv ret tydeligt at der var "noget" der blafrede mellem benene når bebsen bevægede sig.

Anmeld

9. november 2009

LouiseNielsen

Med min søn kunne vi også se det allerede til NF scanning.... Hende der scannede mig sagde at jeg selvfølgelig ikke måtte hænge hende op på det, men nu havde hun efterhånden scannet mange og havde dog en vis erfaring, så hun turde godt sige at hun troede vi skulle købe blå....

Anmeld

9. november 2009

Tulle28

Kønnet på barnet kan ikke ses før tidligst 17. uge indtil da ligner piger og drenge hinanden fordi kønsorganerne sidder udvendigt. Hvis en scanningsjordmoder fortæller en kommende mor til nf at hun skal have en dreng skulle simpelthen fyres på stedet.

Det er også hvad jeg har fået at vide indtil nu.

Jeg synes ligeså meget det handler om at dem der scanner måske giver den gravide nogle falske forhåbninger - hvis man kan sige det sådan? Så hellere vente med at fortælle kønnet til man er helt/mere sikker til MD scanning.

- og nej, du er da ikke en kælling!

Knus Tulle

Anmeld

9. november 2009

LineD

Man kan vel også kalde det held, der er trods alt en 50/50 chance for at de har ret de kære scanningsdamer hehe...

Knus Line, der absolut ikke ville tro på et kønsbestemt gæt før til MD

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.