Ida-news.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. november 2009

anna-jonas

Så har vi fået et brev fra socialforvaltningen, med indkaldelse til koordinationskonference og visitation af Ida's behov for støtte og hjælpemidler.

Lige pludselig er det gået op for mig, at vi altså HAR en handicappet lille pige...................og sorgen er ved at slå luften fuldstændig ud af mig. Føler lige pludselig en stor skyld..................i forhold til at det jo var os, der fik hende vaccineret..................og at det er denne vaccine der har gjort hende så syg, at hun har fået flere handicap.

Men er glad for at der endelig sker noget i sagen, så vi kan få afklaring, og evt. lavet en vurdering af, hvordan Ida's fremtid tegner.

Triste søndagshilsner Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Vinker

Anna-jonas skriver:

Så har vi fået et brev fra socialforvaltningen, med indkaldelse til koordinationskonference og visitation af Ida's behov for støtte og hjælpemidler.

Lige pludselig er det gået op for mig, at vi altså HAR en handicappet lille pige...................og sorgen er ved at slå luften fuldstændig ud af mig. Føler lige pludselig en stor skyld..................i forhold til at det jo var os, der fik hende vaccineret..................og at det er denne vaccine der har gjort hende så syg, at hun har fået flere handicap.

Men er glad for at der endelig sker noget i sagen, så vi kan få afklaring, og evt. lavet en vurdering af, hvordan Ida's fremtid tegner.

Det må godt nok også være en hård kamel at sluge  Det er sådan noget vi alle frygter for vores børn og pludselig er det desværre en realitet at man har et handicappet barn....

Men sødeste Mette, I må ikke føle jer skyldige i hendes handicap. I kan hverken gøre fra eller til andet end at give hende det bedste liv trods det at hun er en smule anderledes. Hun ved at hun er elsket af jer over alt på jorden og at I KUN vil hende det bedste. I har ALDRIG gjort noget der ikke er ment godt! Og dét ved I også godt!!

Men forstår godt at du er trist og det tar selvfølgelig tid helt at accepterer dommen

De bedste ønsker for dig og din familie

Kærlig hilsen Rikke

Anmeld

8. november 2009

Klitgaard

ved slet ik lige hvad jeg skal skrive , men hvor må det være hårdt for jer alt det i har været igennem med jeres lille ida . jeg har engang oplevet at have et alvorlig syg barn og været indlagt men det var kun i en uge og hver gang Emilie er syg tænker jeg tilbage på det jeg synes det var så forfærdelig , så jeg kan slet ikke forstille mig hvordan du har med det du har været igennem . Som du selv skriver er det da ret der nu sker noget . Og hvor er hun skøn jeres lille Ida.

Mange knus og tanker fra Rikke

Anmeld

8. november 2009

Milka

mette, ved man med sikkerhed at alt dette skyldes den ene vaccine?

Anmeld

8. november 2009

oo

åh Mette!

Det er jo en vaccine som langt de fleste af os vælger at få fordi alternativet virker helt forkert. Og langt de fleste tænker jo ikke et øjeblik over, at der kan ske noget ved at få sit barn vaccineret.

Jeg syntes det er en ENORM forskel på, om man vælger at gøre noget i den allerbedste tro og mening eller om man vælger at gøre noget fordi man egentlig er røvligeglad. I har fået Ida vaccineret i den allerbedste mening: for at beslytte jeres barn. Det er der INGEN der kan klandre jer for! (og hvis de gør, inklusiv den dumme lille stemme der sidder inde i dit hoved og siger, at det hele er din skyld, så får de the pussygang på nakken!!).

Det er skrækkeligt det der er sket, men at prøve at placere skylden - og at prøve at placere skylden hos jer selv - løser ingen verdens ting. Det vigtigste er, at finde ud af hvordan Idas liv skal fungere og så bare elske, elske, elske hende, som jeg ved I allesammen gør uanset om hun var handicappet eller ej.

Tænk på: Ida er her stadig - efter alt det møg hun har været igennem, er hun her stadig. Ida er skide stærk, hun har allerede vist sin vilje til at leve, og hendes smil på de billeder vi ser, viser, at JA, sikke noget pis man skal mødes med her i livet, men det skal nok komme til at fungere, for jeres datter har ben i næsen!

(og undskyld hvis jeg blir lidt for pladderagtig, jeg er pumpet fuld af hormoner, så jeg er een stor sæbeopera indeni, men jeg mener sgu hvad jeg skriver!!)

Anmeld

8. november 2009

Vingummien

Det er kun sundt at det virkelig er gået op for dig nu, selvom det slår hårdt i dig, så er det kun godt at du nu kan se det 100% selvom du har vist det indeni hele tiden at der var noget galt.

Se det som positivt at der sker noget og de tager jer alvorligt, det gør du selvfølgelig også, men nu skal i begynde at se frem af og glem hvorfor det er blevet sådan se frem af og få en masse ud af hende, hun er jo en skøn og glad pige, ved godt at det der er med hende er meget hårdt og slemt for jer, men vil lige sige, det kunne have været være Mette ved godt det ikke er nogen trøst, men hun kan jo udtrykke glæde og tilpashed så meget og det syntes jeg betyder rigtig meget.

Min mor går jo til handicap ridning som det hedder, hun er så ikke handicappet men er operet mange gange osv så er sundt for hende, men der er mange som hun har snakket med, soom har et handicappet barn at de faktisk har set på livet fra en hel anden vinkel og har fået mange sjove oplevelser som de slet ikke vil have haft ved et alm barn og at de slet ikke vil have været det foruden.

Og som nævnt før, hun er her, i fik lov at beholde hende den skønne lille pige

Anmeld

8. november 2009

anna-jonas

Milka skriver:

mette, ved man med sikkerhed at alt dette skyldes den ene vaccine?

Ja, det er det bedste bud de har på, hvorfor det er gået som det er. Og symp. startede ret kort tid efter at hun fik vaccinen. Statens serumsinstitut, som står for al vaccine her i landet, har kigget på sagen...........og giver kighostevaccinen skylden. Derfor måtte Ida ikke få den ved 5 mdr. vaccination.

Tænk at sådan et lille prik, kan ødelægge en hjerne............man fatter det ikke.

Anmeld

8. november 2009

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

Du må IKKE føle skyld. I har jo intet gjort. Alt hvad I har gjort har været i den bedste mening for Ida.

Men jeg kan godt følge sin sorg, det er der sket med Ida er jo det alle forældre frygter.

Men jeg ved også at du og Jan er stærke sammen, I må finde styrken i hinanden. -Og så tage en dag af gangen.

I skal nyde at Ida nu pludre og er hys, hun begynder at vise karakter selvom måde hun gør det på er en pain in the A**

Min pusling i Sverige som jeg skrev om I en anden tråd, har også fået følger af sin vaccine. Josefine er i dag helt døv på begge øre. (Ikke at samlinge med Ida) men Jose er i dag ishockey spiller i Sverige. Har få kontrakt til at komme til Canada og spille når hun er færdig med gymnasie i Sverige. Alt det er pga. hendes forældre har formået at hjælpe Jose igennem vansklighederne med hendes handicap. -Og jeg er sikker på I hjælper Ida igennem hendes liv så hun har muligheder for at få lige netop det liv hun ønsker!!!

Mine tanker er hos jer.

Anmeld

8. november 2009

anna-jonas

Tjuhl skriver:

åh Mette!

Det er jo en vaccine som langt de fleste af os vælger at få fordi alternativet virker helt forkert. Og langt de fleste tænker jo ikke et øjeblik over, at der kan ske noget ved at få sit barn vaccineret.

Jeg syntes det er en ENORM forskel på, om man vælger at gøre noget i den allerbedste tro og mening eller om man vælger at gøre noget fordi man egentlig er røvligeglad. I har fået Ida vaccineret i den allerbedste mening: for at beslytte jeres barn. Det er der INGEN der kan klandre jer for! (og hvis de gør, inklusiv den dumme lille stemme der sidder inde i dit hoved og siger, at det hele er din skyld, så får de the pussygang på nakken!!).

Det er skrækkeligt det der er sket, men at prøve at placere skylden - og at prøve at placere skylden hos jer selv - løser ingen verdens ting. Det vigtigste er, at finde ud af hvordan Idas liv skal fungere og så bare elske, elske, elske hende, som jeg ved I allesammen gør uanset om hun var handicappet eller ej.

Tænk på: Ida er her stadig - efter alt det møg hun har været igennem, er hun her stadig. Ida er skide stærk, hun har allerede vist sin vilje til at leve, og hendes smil på de billeder vi ser, viser, at JA, sikke noget pis man skal mødes med her i livet, men det skal nok komme til at fungere, for jeres datter har ben i næsen!

(og undskyld hvis jeg blir lidt for pladderagtig, jeg er pumpet fuld af hormoner, så jeg er een stor sæbeopera indeni, men jeg mener sgu hvad jeg skriver!!)

Åhhhh...........Søde Trine, du må gerne skrive rørstrømske indlæg.........du bekymrer dig jo, og det finder jeg støtte i.

Håber at du kan finde styrken, de næste par uger...........jeg krydser ihvertilfælde fingre for dig.

Knus Mette

Anmeld

9. november 2009

Karo

Anna-jonas skriver:

Pyha Mette, jeg har simpelthen så ondt af jer

Det må virkeligt ikke være nemt, men som de andre skriver så må du ikke føle skyld. Jeg tror at mindst 95 % af danmarks befolkning vælger at deres børn skal have denne vaccine og det er jo heldigvis yderst sjældent der går noget galt. At det lige skulle ramme jer er yderst uretfærdigt og skide ærgeligt, men i har bestemt ikke gjordt noget forkert bevist. Havde i vist at hun ville reagere sådan på vaccinen, så havde i jo aldrig givet hende den.

Jeg håber for jer at mødert med socialforvaltningen vil gå godt.

Knus Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.