Jeg venter mit første barn her lige om hjørnet og jeg er alene om opgaven.
Jeg har en lille hund på knap 3 år. Den har altid været min lille baby, men for nogle måneder siden røg den ud af soveværelset og fik sin egen plads i gangen, da jeg ikke synes det er hygiejnisk at have både baby og hund i samme rum om natten. I starten tog den det egentlig meget pænt. Den lagde sig derud så snart den kunne se jeg slukkede min computer (tegn på sengetid).
MEN her den seneste måned er den begyndt at kradse på døren om natten med jævne mellemrum. Hvis jeg fanger den i det, når den gør det og skælder den ud, så bliver den ved, men hvis jeg bare råber "æ-æ" oppe fra soveværelset, når jeg hører det, så stopper den og gør det knap så meget som ellers. Jeg kan dog ikke råbe den skal lade være, når det om få uger ligger en sovende baby ved min side.
Den er også begyndt at gø mere og snerre ad min mors dyr, når vi besøger hende. Jeg ved ikke om hunde kan fornemme at man venter sig?
Jeg er bange for om den går totalt amok når den skal til at dele mig med en lille baby, samt om der overhovedet vil være overskud til at passe og pleje en nyfødt og en hund?
Jeg elsker min hund ekstremt højt, men jeg er også nødt til at være realistisk. Er det muligt at have begge dele, når man står selv med det hele?
Anmeld