Alenemor med nyfødt... og hund ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.798 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. november 2009

Smukkert

Jeg venter mit første barn her lige om hjørnet og jeg er alene om opgaven.
Jeg har en lille hund på knap 3 år. Den har altid været min lille baby, men for nogle måneder siden røg den ud af soveværelset og fik sin egen plads i gangen, da jeg ikke synes det er hygiejnisk at have både baby og hund i samme rum om natten. I starten tog den det egentlig meget pænt. Den lagde sig derud så snart den kunne se jeg slukkede min computer (tegn på sengetid).
MEN her den seneste måned er den begyndt at kradse på døren om natten med jævne mellemrum. Hvis jeg fanger den i det, når den gør det og skælder den ud, så bliver den ved, men hvis jeg bare råber "æ-æ" oppe fra soveværelset, når jeg hører det, så stopper den og gør det knap så meget som ellers. Jeg kan dog ikke råbe den skal lade være, når det om få uger ligger en sovende baby ved min side.

Den er også begyndt at gø mere og snerre ad min mors dyr, når vi besøger hende. Jeg ved ikke om hunde kan fornemme at man venter sig?

Jeg er bange for om den går totalt amok når den skal til at dele mig med en lille baby, samt om der overhovedet vil være overskud til at passe og pleje en nyfødt og en hund?

Jeg elsker min hund ekstremt højt, men jeg er også nødt til at være realistisk. Er det muligt at have begge dele, når man står selv med det hele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Mca<3

T231109 skriver:

Jeg venter mit første barn her lige om hjørnet og jeg er alene om opgaven.
Jeg har en lille hund på knap 3 år. Den har altid været min lille baby, men for nogle måneder siden røg den ud af soveværelset og fik sin egen plads i gangen, da jeg ikke synes det er hygiejnisk at have både baby og hund i samme rum om natten. I starten tog den det egentlig meget pænt. Den lagde sig derud så snart den kunne se jeg slukkede min computer (tegn på sengetid).
MEN her den seneste måned er den begyndt at kradse på døren om natten med jævne mellemrum. Hvis jeg fanger den i det, når den gør det og skælder den ud, så bliver den ved, men hvis jeg bare råber "æ-æ" oppe fra soveværelset, når jeg hører det, så stopper den og gør det knap så meget som ellers. Jeg kan dog ikke råbe den skal lade være, når det om få uger ligger en sovende baby ved min side.

Den er også begyndt at gø mere og snerre ad min mors dyr, når vi besøger hende. Jeg ved ikke om hunde kan fornemme at man venter sig?

Jeg er bange for om den går totalt amok når den skal til at dele mig med en lille baby, samt om der overhovedet vil være overskud til at passe og pleje en nyfødt og en hund?

Jeg elsker min hund ekstremt højt, men jeg er også nødt til at være realistisk. Er det muligt at have begge dele, når man står selv med det hele?

Altså vi er en familie på 5 og da Alexander blev født fik jeg ondt af vores hund som ellers er nem og sød og sover i sin kurv .. Syntes hun blev overset på trods af at vi er mange her .. Hun kom på ferie hos svigermor og er der på 6 md hi hi ,, Tror nu hun bliver der  Jeg syntes der er nok at se til med en baby på trods af jeg ikke er alene

Anmeld

8. november 2009

Smukkert

Alexanders Moar ... skriver:

Altså vi er en familie på 5 og da Alexander blev født fik jeg ondt af vores hund som ellers er nem og sød og sover i sin kurv .. Syntes hun blev overset på trods af at vi er mange her .. Hun kom på ferie hos svigermor og er der på 6 md hi hi ,, Tror nu hun bliver der  Jeg syntes der er nok at se til med en baby på trods af jeg ikke er alene

Min far som bor i campingvogn ved en kammerat hvor der er masser af græs, har moderen til min hund.. og han skrev nemlig at den ville få det som blommen i et æg ved ham.

Jeg kan bare næsten tude ved tanken om at skulle undværre hende, når jeg har haft den så lang tid... Men måske ender jeg også med at tude, når jeg har født og bare ikke kan rumme begge dele :/.

Anmeld

8. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Slå koldt vand i blodet og vent med at tage en beslutning til baby er der, da du umuligt kan forudsige om det kan lade sig gøre eller ej.

Men jeg synes det lyder super dejligt at hun kan komme til din far. Så bliver det ligesom i familien.

Held og lykke med både hund og baby.

Anmeld

8. november 2009

Mca<3

T231109 skriver:

Min far som bor i campingvogn ved en kammerat hvor der er masser af græs, har moderen til min hund.. og han skrev nemlig at den ville få det som blommen i et æg ved ham.

Jeg kan bare næsten tude ved tanken om at skulle undværre hende, når jeg har haft den så lang tid... Men måske ender jeg også med at tude, når jeg har født og bare ikke kan rumme begge dele :/.

Syntes det er svært at rumme begge dele og øv det var træls når hunden akut skulle ned og man skulle pakke baby ned mm pludseligt ...  Jeg ville aldrig have afleveret hende til nogen fremmede men når der står en i min familie og hopper for at få hende så syntes jeg jeg gjorde hunden en tjeneste ...  Du kan da også sagtens være bekendt at sende den til din far

Anmeld

8. november 2009

Smukkert

RGN skriver:

Slå koldt vand i blodet og vent med at tage en beslutning til baby er der, da du umuligt kan forudsige om det kan lade sig gøre eller ej.

Men jeg synes det lyder super dejligt at hun kan komme til din far. Så bliver det ligesom i familien.

Held og lykke med både hund og baby.

Takker
Jeg afgør heller ingenting før jeg mærker hvordan det bliver.. Jeg er bare begyndt at overveje mulighederne, da min far kom med det tilbud.

Anmeld

9. november 2009

malou

Vi ændrede ingenting da vi fik Victor mht vores 2 hunde. De har altid haft adgang til alle rum i vores hus... og sov stadig i vores seng da Victor var nyfødt. Jeg var meget opmærksom på ikke at skubbe mine hunde fra mig mere end højst nødvendigt fordi jeg netop ikke ønskede der skulle komme jalousi lige fra starten. Det er da sikkert mere hygiejnisk at hunden ikke er i soveværelset men den kan jo ikke forstå det nu hvor den plejer at være derinde...- en engelsk undersøgelse viser faktisk også at børn der er opvokset i hjem med dyr har mindre tendens til allergi osv... måske fordi de får den portion skidt der skal til... smiler.. ved det ikke.. bare noget jeg har fået fortalt..

knus malou

Anmeld

9. november 2009

malou

hov... glemte noget Ja mener sagtens det kan lade sig gøre med baby og en hund.... men hvis din far kan få den og den kan få det super godt... ville jeg overveje det..

knus malou

Anmeld

9. november 2009

Vingummien

T231109 skriver:

Godt ske du vil tude. men som du selv nævner, hvad er bedst for hunden.

Kan du kl 6-7 om morgeb overskue at skal pakke baby osv for at gå ud og få den luftet osv. er sådan nogle ting du skal tænke over når det er.

Og hvis du venter indtil baby kommer, vil du så ikke føle at du svigter hvis du på dag 2 bare slet ikke kan have det i dit hoved

Anmeld

9. november 2009

quity

Mit umiddelbare svar er JA selvfølgelig kan det sagtens lade sig gøre at have begge dele. Du må bare ik glemme hunden når baby kommer. Jeg kender flere der, når de kommer hjem med baby, stiller liften på gulvet og giver hunden lov til at undersøge hvad det er for en lille en der lige pludselig er kommet hjem. Jeg er sikker på du hurtig vil se at hunden vil blive en slags beskytter for baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.