Positive hjemmetest, men negative lægetest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.526 visninger
24 svar
0 synes godt om
7. november 2009

Mille84

Hej.

jeg er ny her på siden, men er godt nok rart at læse om alles erfaringer.

Mig og min kæreste har prøvet at blive gravid i et par måneder nu, jeg har flere gange før taget graviditetstest, men alle negative. Men her i onsdags skulle jeg have haft min mens, så jeg tog en test, efter fem min var der en MEGET svage streg i nummer to felt, og dagen efter det samme, mine veninder var sikre på den var hjemme, men jeg tænkte jeg lige vil have det bekræftet ved lægen, så to fdage over tiden blev jeg testet ved lægen som viste negativ. Nu er jeg så lidt frustreret, jeg er gået 3 dage over tiden nu og tester stadig positiv her hjemme, tror I graviditetstesten ved lægen førsten kan måles senere i graviteten eller hvrodan????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

otlitrom

hvor sikker er du på at der er gået 5 minutter? Ja, du må ikke misforstå mig, men de streger der kan komme efter 5 minutter kan være misvisende.... Jeg synes det lyder meget mystisk, men jeg for jer!
Held og lykke, og velkommen til! Håber du bliver glad for siden!

Anmeld

7. november 2009

mor-til-vanessa

Mille84 skriver:

Hej.

Mig og min kæreste har prøvet at blive gravid i et par måneder nu, jeg har flere gange før taget graviditetstest, men alle negative. Men her i onsdags skulle jeg have haft min mens, så jeg tog en test, efter fem min var der en MEGET svage streg i nummer to felt, og dagen efter det samme, mine veninder var sikre på den var hjemme, men jeg tænkte jeg lige vil have det bekræftet ved lægen, så to fdage over tiden blev jeg testet ved lægen som viste negativ. Nu er jeg så lidt frustreret, jeg er gået 3 dage over tiden nu og tester stadig positiv her hjemme, tror I graviditetstesten ved lægen førsten kan måles senere i graviteten eller hvrodan????

måske stregen ved lægen er så utydelig at hun/han ikke kan se den. har aldrig hørt om en test der er posetiv hvis man ikke er gravid, men har hørt om negative teste hvis man er gravid. måske lægen har dårlige øjne, så prøv at vente en uge og så test ved lægen igen, ellers tror jeg i hver fald han/hun kan se det ved en undersøgelse.  for dig.

knus liv 35+5

Anmeld

7. november 2009

Ansemusen

Jeg spurgte min læge om deres tests var bedre end hjemmetestene. Det svarede hun nej til og derfor testede hun mig ikke men stolede på mit hjemmeresultat. Så jeg tror måske bare din læge bruger et andet mærke. Det er forskelligt hvor tidligt de kan måle. Nogle af de nye kan måle fra 6 dage efter befrugtning, måske det er sådan en du har..? Håber i hvert fald at stregen kommer hurtigere og er tydeligere næste gang!

Anmeld

7. november 2009

Mille84

Altså den første gik der mere end fem min, de tre andre gik der under fem min. De sagde ved lægen at den var negativ, men at den skulle sendes til dyrkning for der var et eller andet i urinen, så ved ikke om det kan være gravidieteshomon de mener, eller blærebetændelse eller hvad...Men jeg må nok bare se tiden an, men puha det er en laaang vente tid...

Anmeld

7. november 2009

Ansemusen

Har bare aldrig hørt at blærebetændelse kan give positive graviditetstests  SÅ håber lægen er halvblind og ikke kan finde ud af at se de meget svage streger der kan komme i sarten! For de gælder altså også!!!

Jeg krydser for jer

Anmeld

7. november 2009

Tanja1

Min læge ville heller ikke teste den gang - troede på min egen test,  og sagde at der er ingen forskel på sikkerheden af hjemmetesten eller lægetesten. Jeg ville også give den en uge mere, selvom det er lang tid, jeg ved det godt, for som sagt er der forskel på testene. Prøv også lægge mærke på evt. ændringer i din krop, fx fik jeg bl.a. meget ømme bryster alledere en uge efter befrugtningen, turde bare ikke tro på det inden testen viste positivt. Selvfølgelig er der forskel på hvordan forskellige kvinder reagerer på graviditeten med deres krop, så selvom du ikke kan mærke noget endnu, betyder det ikke nødvendigvis noget.

Held og lykke

Anmeld

7. november 2009

Maise

Mille84 skriver:

Hej.

Få taget en blodprøve hvor du kan få målt dit HCG niveau i blodet, så får du et sikkert svar

Anmeld

8. november 2009

Mille84

Jeg synes ikke jeg har så mange symptomer, jeg har ikke ømme bryster, som jeg også tænker ville være klart det bedste tegn, jeg har menssmerter, har næsten feber temperatur (koger som en kedel )og så er jeg sulten konstant, men alle disse symptomer kan jo også være menssmerter. Men tror jeg smider en ny tissetår op til lægen i morgen, så er der gået tre dage siden sidst, så skulle det da være nemmere at kunne se, hvis den er der...

Anmeld

8. november 2009

silden85

Mille84 skriver:

Jeg synes ikke jeg har så mange symptomer, jeg har ikke ømme bryster, som jeg også tænker ville være klart det bedste tegn, jeg har menssmerter, har næsten feber temperatur (koger som en kedel )og så er jeg sulten konstant, men alle disse symptomer kan jo også være menssmerter. Men tror jeg smider en ny tissetår op til lægen i morgen, så er der gået tre dage siden sidst, så skulle det da være nemmere at kunne se, hvis den er der...

jeg har en veninde som testede positiv der hjemme, men ved lægen var den negativ. og hun har en dejligt dag idag som er 6 mdr. så den kan godt være god nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.