Lægeundersøgelse af nyfødt..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.727 visninger
16 svar
0 synes godt om
7. november 2009

MorTilGustav

Jeg kan se i min lille "Værd at vide" fra sygehuset at ens barn indenfor den første uge skal undersøges af ens egen læge.. Nu er problemet at jeg fødte i Herning (for at få støtte af min mor da jeg er alene med barnet) selvom jeg bor i Århus.. Det er altså pænt langt at skulle køre til min egen læge nuher når han er så lille
Er denne undersøgelse noget I alle har været til og er den meget vigtig..? Synes ikke folkene på barselsgangen snakkede om det inden de sendte os hjem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

Vingummien

Vi var indlagt i 9 dage så vi varikke til den da de gjorde det på sygehuset. Men ring til din læge og hør hvor vigtig det er

Anmeld

7. november 2009

Vingummien

Og mon ikke din mors læge kan se ham istedet for så i slipper for køre turen

Anmeld

7. november 2009

Knudsen

Tillykke med ham..

5 dags undersøgelsen er vigtig, men det er ikke vigtigt at det er ved din egen læge..

Vi fik vores søn i sommerferien, hvor vores egen læge havde sommerferie, så vi var ved 5 dags undersøgelse ved en anden læge.. Jeg ringede til vores sundhedsplejerske og spurgte hende hvad vi skulle gøre..

Anmeld

7. november 2009

BK

til din mors læge med ham...

Anmeld

7. november 2009

A.

hmm.. her skulle vi til lægen først til 5 ugers undersøgelse har altid fået af vide at det kun hvis man føder ambulant skal man til  1 ugers undersøgelse

Anmeld

7. november 2009

Knudsen

Det er også kun, hvis man tager hjem fra sygehuset inden en læge kan tjekke den lille..

Anmeld

7. november 2009

MorTilGustav

Knudsen skriver:

Tillykke med ham..

5 dags undersøgelsen er vigtig, men det er ikke vigtigt at det er ved din egen læge..

Vi fik vores søn i sommerferien, hvor vores egen læge havde sommerferie, så vi var ved 5 dags undersøgelse ved en anden læge.. Jeg ringede til vores sundhedsplejerske og spurgte hende hvad vi skulle gøre..

Er det ikke 5 UGERS undersøgelse du mener..?

Anmeld

7. november 2009

Betina88

Det burde ku' la' sig gøre at få dit barn tjekket hos din mors læge ,,

Anmeld

7. november 2009

MorTilGustav

- skriver:

Hvor længe var du på sygehuset?

Det er kun hvis børnene ikke får 2. dags undersøgelsen at de skal tjekkes senest en uge efter fødslen...

Tillykke med den lille baby

Mange tak
Var der 1½ døgn men den eneste undersøgelse han fik var den lige efter fødslen..
Nu er det præcis en uge siden han blev født, men tror bare jeg prøver at ringe til min læge mandag og høre hvad de synes jeg skal gøre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.