Er der nogle der ved noget angående kyssesyge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2009

helora

Der går mindst en måned fra man er blevet udsat for smitten til symptomerne viser sig, så det kan næppe være det din søn er syg af nu. Ellers er det sjældent, at helt små børn bliver syge af kyssesyge. Det rammer oftest unge fra 10 år og op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

hc=k

Det med at der kan gå en måned kan jo så sagtens lade sig gøre for de ses rimelig ofte da min kæreste bor hjemme hos hans forældre og der bor lillesøsteren så også. Jeg håber og tror ikke at det er det, men jeg synes bare det er underligt hvorfor man siger at så små børn ikke kan få det og hvorfor min dreng er blevet syg lige pludselig,

Anmeld

5. november 2009

Ox.

hc=k skriver:

Tak for alles jeres godt svar. Min dreng er faktisk blevet syg og jeg vidste ikke noget om at hans faster har kyssesyge så det har jeg da slet ikke tænkt på. Lige et lille sidespring så synes jeg at det er for dårligt at jeg ikke er blevet infomeret om at hun har kyssesyge.

Skal jeg ringe til lægen ??

Jeg havde kyssesyge for 9 år siden, og jeg var SÅ syg, kunne ingenting, ikke engang gå på toilettet fordi jeg var helt væk, der gik 2½ måned ca hvor jeg bare lå i sengen ..

Men så her for et par år siden fik min kæreste også kyssesyge, og der mente hans læge faktisk at det var mig der havde smittet ham, selvom der var gået så mange år ..

Så ring til lægen, bedre at være på den sikre side, specielt når de er så små, for kyssesyge kan være en grim omgang ...

Anmeld

5. november 2009

hc=k

Sussie&Lilje skriver:

Jeg havde kyssesyge for 9 år siden, og jeg var SÅ syg, kunne ingenting, ikke engang gå på toilettet fordi jeg var helt væk, der gik 2½ måned ca hvor jeg bare lå i sengen ..

Men så her for et par år siden fik min kæreste også kyssesyge, og der mente hans læge faktisk at det var mig der havde smittet ham, selvom der var gået så mange år ..

Så ring til lægen, bedre at være på den sikre side, specielt når de er så små, for kyssesyge kan være en grim omgang ...

Tak jeg ringer til lægen imorgen for han har det ikke særlig godt min lille fyr

Anmeld

5. november 2009

finkedinke

prøv evt at kigge på lægevagtens hjemmeside. Der står alt du gerne vil vide om sygdomme også kyssesyge og små børn.

http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=555/sprog=1/grp=2/menu=1/

Anmeld

5. november 2009

hc=k

finkedinke skriver:

prøv evt at kigge på lægevagtens hjemmeside. Der står alt du gerne vil vide om sygdomme også kyssesyge og små børn.

http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=555/sprog=1/grp=2/menu=1/

Det var virkelig et godt link. Det lyder præcis som det min dreng har. Åh hvor træls hvis det er det, men hvor er det også bare noget fis at  min svigermor siger at han ikke kan få det fordi han er så lille. Jeg ringer til lægen imorgen tidlig og får en snak.

Anmeld

6. november 2009

MissSophie

Nu har jeg ikke lige læst alle indlæg, si hvis jeg gentager nogen, beklager jeg. Men der er forskellige grader af kyssesyge. Nogle (mig selv eksempevis) blive hundesyge, andre har det i så mild grad, at de næsten ikke mærker det, eller bare er sådan lidt halv sløje. Men selvom nogen har det i mild grad, kan de godt smitte andre så de får en ordenlig omgang. Det er mest børn og unger, der får det, men voksne kan også. Min badminton træner fik det (han var vist i starten af 30'erne) og han var væk i et år. Det er sådan at jo ældre du er når du får det, jo værre rammes du oftest. Puha for en led sygdom... Bårde milt og lever bliver påvirket.

Anmeld

6. november 2009

AstridM

Kyssesyge kommer af Epstein-barr og Den rammer især unge mennesker i alderen 10-25 år.

Det vil sige andre KAN rammes men normalt ikke..

Smitten kan også ske indirekte, blandt andet ved luftbårne dråber. Fra man er smittet, går der cirka 30-50 dage, før symptomerne begynder at vise sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.