Er der nogle der ved noget angående kyssesyge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.583 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. november 2009

hc=k

Min kærestes lillesøster på 11 har lige fået konstateret kyssesyge og er hammer syg. Jeg spurgte min kæreste om så ikke også vores søn kan have fået det, men det siger min kæreste så at det kan han ikke have fået. Nu undre jeg mig bare lidt over hvorfor han ikke kan være smittet. Jeg er selvfølgelig lykkelig over at han ikke har kyssesyge, men er mega nervøs for jeg kan ikke forstå logiken i at man skal være en bestemt alder før man kan få det.

Er der nogle der kan hjælpe bare lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

SaNiNa

hc=k skriver:

Min kærestes lillesøster på 11 har lige fået konstateret kyssesyge og er hammer syg. Jeg spurgte min kæreste om så ikke også vores søn kan have fået det, men det siger min kæreste så at det kan han ikke have fået. Nu undre jeg mig bare lidt over hvorfor han ikke kan være smittet. Jeg er selvfølgelig lykkelig over at han ikke har kyssesyge, men er mega nervøs for jeg kan ikke forstå logiken i at man skal være en bestemt alder før man kan få det.

har hvade kyssesyge for 7-8 år siden. det smitter via spyt, hvis man kysser feks eller drikker af samme glas.

Anmeld

5. november 2009

hc=k

Ja det har jeg hørt, men det er mere det med at de siger at min søn på 7 måneder ikke kan blivet smittet fordi han er så lille

Anmeld

5. november 2009

SaNiNa

hc=k skriver:

Ja det har jeg hørt, men det er mere det med at de siger at min søn på 7 måneder ikke kan blivet smittet fordi han er så lille

Hvorfor skulle sin søn ikke kunne smittes? han kan vel smittes lige som alle andre?

man ved jo ikke præcist hvad kyssesyg kommer af.

Anmeld

5. november 2009

lonemus

hc=k skriver:

Jeg havde kyssesyge for 10 år siden, NØJ hvor var jeg syg - tror aldrig jeg har været så syg før.

Jeg fik at vide det kun ramte teenagere og voksne....hvorfor ved jeg ikke, men jeg ville ikke være urolig for de små.

Det er i hvert fald skrækkeligt at have og det tager lang tid at komme over - pga milten osv må man ikke dyrke hård sport osv..jeg måtte ej heller støvsuge eller blive forpustet!!

Lone

Anmeld

5. november 2009

Sara.

Det synes jeg også lyder underligt at han ikke kan.... for det smitter via spyt. Hvis f.eks. din kærestes lillesøster har suttet på hans sut (hvis den har været tabt på gulvet) og så puttede den i hans mund...

Men hvis din søn virker rask er han nok ikke smittet og hvis han får det dårligt må du jo bare til lægen med ham og blive tjekket...

Og så alligevel har jeg aldrig hørt om små børn der har haft det, så måske er der noget om det...

Jeg havde det i 9 klasse og måtte ikke dyrke hårdt sport eller drikke alcohol

Anmeld

5. november 2009

SaNiNa

lonemus skriver:

Jeg havde kyssesyge for 10 år siden, NØJ hvor var jeg syg - tror aldrig jeg har været så syg før.

Jeg fik at vide det kun ramte teenagere og voksne....hvorfor ved jeg ikke, men jeg ville ikke være urolig for de små.

Det er i hvert fald skrækkeligt at have og det tager lang tid at komme over - pga milten osv må man ikke dyrke hård sport osv..jeg måtte ej heller støvsuge eller blive forpustet!!

Lone

Man må så godt dyrke sport nu, måtte man heller ikke da jeg hvade, det men det har de lavet om på

Anmeld

5. november 2009

Becks

Jeg havde Kyssesyge for 4 år siden, men opdagede det først EFTER jeg havde det, jeg var til lægen pga ondt i halsen igen igen, og skulle op og snakke mandler osv, da han tager en blodprøve på mig. Og nogle dage efter får jeg af vide, at jeg havde haft det inde for 4 til 6 mdr.

Jeg var noget overrasket, for jeg havde virkelig festet igennem i den periode, men har åbenbart været én af de heldige, der ingenting mærkede til hverken milt eller lever.

Alle kan blive smittet, jeg gik i folkeskole med én, hvis lillesøster på 1 år fik det. Så op til lægen med dig, og bare spørg ad

Anmeld

5. november 2009

Kamelia

hc=k skriver:

Jeg havde kyssesyge for et par år siden og var meget bekymret for mine børn. Jeg var nemlig grusomt ramt! Men ifølge min læge bliver små børn ikke nær så syge som voksne.

Faktisk har mange haft kyssesyge som helt små, men symptomerne er så milde at det kun opdages hvis man tager en blodprøve!

Giver det dig lidt mere ro?? Mine blev ikke syge.........ihvertfald ikke i en grad der fik mig til at tro at jeg havde smittet dem.

Knus

Kamelia

Anmeld

5. november 2009

hc=k

Tak for alles jeres godt svar. Min dreng er faktisk blevet syg og jeg vidste ikke noget om at hans faster har kyssesyge så det har jeg da slet ikke tænkt på. Lige et lille sidespring så synes jeg at det er for dårligt at jeg ikke er blevet infomeret om at hun har kyssesyge.

Skal jeg ringe til lægen ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.