Har du været ramt af H1N1 som gravid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.405 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. november 2009

Smukkert

Jeg ved ikke om jeg er hysterisk eller fejlbehandlet.
Jeg har alle symptomer på at være blevet ramt af H1N1.
Hoste, feber, manglende appetit, hovedpine, træt og sløv.
Jeg er gravid i 38. uge, ergo i risikogruppen.
Tidligere idag var min temperatur på 37,9 grader. Min læge sagde at den skulle være på 38,5, før de ville undersøge mig. Igår fik jeg ikke målt min temperatur, men der havde jeg også feber.
Nu har jeg så målt min temperatur igen; den sagde 38,7 grader. Jeg ringer derfor til lægen, som siger: "Jamen der er så mange andre virusser i omløb, så det er ikke sikkert det er H1N1. Ring igen imorgen tidlig". Nå....
Det anbefales at gravide der får H1N1 symptomerne skal kontakte deres læge, så de kan bliver behandlet med Tamiflu, da de er i risikogruppen.
Blandt andet er det påvist på mus af barnets hjerne tager skade og er i risiko for at udvikle skizofreni... Så bliver man altså nervøs! - Men det bliver åbenbart ikke taget særlig seriøst at en højgravid er dårlig og har høj feber.

Har du været smittet med H1N1 som gravid? Hvis ja, hvordan forløb det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

Ni-ko-li-ne

T231109 skriver:

Jeg ved ikke om jeg er hysterisk eller fejlbehandlet.
Jeg har alle symptomer på at være blevet ramt af H1N1.
Hoste, feber, manglende appetit, hovedpine, træt og sløv.
Jeg er gravid i 38. uge, ergo i risikogruppen.
Tidligere idag var min temperatur på 37,9 grader. Min læge sagde at den skulle være på 38,5, før de ville undersøge mig. Igår fik jeg ikke målt min temperatur, men der havde jeg også feber.
Nu har jeg så målt min temperatur igen; den sagde 38,7 grader. Jeg ringer derfor til lægen, som siger: "Jamen der er så mange andre virusser i omløb, så det er ikke sikkert det er H1N1. Ring igen imorgen tidlig". Nå....
Det anbefales at gravide der får H1N1 symptomerne skal kontakte deres læge, så de kan bliver behandlet med Tamiflu, da de er i risikogruppen.
Blandt andet er det påvist på mus af barnets hjerne tager skade og er i risiko for at udvikle skizofreni... Så bliver man altså nervøs! - Men det bliver åbenbart ikke taget særlig seriøst at en højgravid er dårlig og har høj feber.

Har du været smittet med H1N1 som gravid? Hvis ja, hvordan forløb det?

altså, hvis jeg var dig ville jeg da tage min temp igen efter 16:00 og så ringe til vagtlægen...

Anmeld

5. november 2009

Smukkert

ka-ri-na skriver:

altså, hvis jeg var dig ville jeg da tage min temp igen efter 16:00 og så ringe til vagtlægen...

Tanken har strejfet mig, men føler mig pludselig som hypokonder når man bliver mødt på den måde :/.

Anmeld

5. november 2009

Tulle28

T231109 skriver:

Tanken har strejfet mig, men føler mig pludselig som hypokonder når man bliver mødt på den måde :/.

Altså jeg har de seneste måneder desværre mødt temmelig mange uduelige læger! Så jeg ville ikke tøve et sekund med at ringe til vagtlægen - better safe than sorry!! 

Anmeld

5. november 2009

Ni-ko-li-ne

T231109 skriver:

kan jeg godt forstå, men det er jo ikke lægens liv vi taler om.... og hvis du er meget dårlig osv.... ville jeg ringe til vagtlægen :0)

Anmeld

5. november 2009

Smukkert

Spørgsmålet er bare om det virkelig ER kørt så meget op og om man bare skal vente til man bliver rask, eller om der reelt er en risiko for at barnet tager skade :/. Jeg kan ikke finde ud af om JEG er hysterisk.

Anmeld

5. november 2009

FrkC

Pyyh ha, jeg ville oss ringe til vagtlægen.. Hellere en gang for meget end en gang for lidt..

og god bedring fra Camilla

Anmeld

5. november 2009

Tvilling

Hej.  Hvis du har besluttet dig for vaccination og termiflu ville jeg forlange at de tog dig seriøst. Sundhedsstyrelsen siger selv her til middag at ALLE i 2 og 3 tremester skal tilbydes.

Ring til vagtlægen og rigtig god bedring

Anmeld

5. november 2009

saxa

T231109 skriver:

Spørgsmålet er bare om det virkelig ER kørt så meget op og om man bare skal vente til man bliver rask, eller om der reelt er en risiko for at barnet tager skade :/. Jeg kan ikke finde ud af om JEG er hysterisk.

Altså nu er jeg på en arbejdsplads  med mange ansatte (350) og mange brugere (170) - et botilbud for voksne udviklingshæmmede. Og der har debatten været meget oppe og vores brugere skal alle vacc her d.10.nov. (Vi har alle forholdsregler taget i brug) 

Indtil videre er vi blevet informeret om at gravide der er ansat på arb. pladsen ikke behøver vacc. idet de ikke kender bivirkningerne ved den endnu, og at barnet ikke kan tage skade. Men jeg hørte lige i nyhederne at de anbefaler dem der er over 12 uger henne får vacc. Men det er kørt vildt op for tiden synes jeg.

Men er enig med de andre - ring til vagtlægen, hellere være på den sikre side...!!

Anmeld

5. november 2009

Smukkert

Nu har jeg 39.0 i feber... :/ men orker næsten ikk at rejse med bus til vagtlægen alene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.