Jeg har mange tatoveringer (som i mange flere end gennemsnittet). Jeg har dog fuld respekt for nogen mener det er skrækkelig grimt.
jeg vil dog mene at udsmykning af kroppen, er en personlig ting og noget der gør man føler sig tilpas i egen hud.
det kan ikke sidestilles med “du tager ikke den skjorte på!”. - dertil mener jeg også at hvad den enkelte bærer af tøj er et personligt valg og ikke noget en partner har noget at skulle have sagt om.
der er nogle ting, som er personlige og som vi gør for at udtrykke os og være tilpas med dem vi er. Om det er tatoveringer, tøjstil, valg af accessories, religiøse udsmykninger/påklædninger mm. Og alt sammen er et personligt valg andre mennesker ikke skal have indflydelse på, heller ikke en partner.
i et ligeværdigt forhold, er det essentielt med gensidig respekt for hinanden og lade hinanden være sig selv.
Jeg ville nok sige det til ham. Sige “ved du hvad? Jeg har tænkt over det du sagde og har brug for at vide om det virkelig er sådan du har det?”.
Reflekter over det inden, kan du leve med det hvis det virkelig er sådan han har det? Eller er du villig til at droppe tatoveringerne for ham?
jeg ville personligt føle mig enormt trådt på, og ville føle at han faktisk allerede nu ikke kan lide en del af mig.
jeg synes mere det er et spørgsmål om dit behov, og dine grænser. Jeg ville blive rasende hvis min mand sagde sådan, men på den anden side ville jeg heller aldrig spørge min mand på den måde, jeg ville bare sige “hey jeg skal have en ny tatovering den og den dag”. Nu kan vi begge lide tatoveringer så han ville nok højst føle sig lidt misundelig hvis jeg ikke havde booket tid til ham også 
folk får tatoveringer af forskellige grunde. Mit indre billede af mig har siden en meget ung alder været med tatoveringer, så de gør jeg føler mig “rigtig” og hel hvis man kan sige det sådan..
synes der er rigtig mange ting du bør tænke over her..
- hvad betyder tatoveringerne for dig?
- hvor vigtige er nye tatoveringer for dig?
- hvordan oplever du din kærestes følelser omkring det?
- kan du bøje dig med det her for ham uden at gå på kompromis med dig selv?
- hvilke tanker gør du dig om jeres forhold (nu ved jeg ikke hvor længe I har været sammen fx?)
- oplever du dine grænser blive overtrådt her? Hvis ja, hvorfor? Hvad betydning har det for dig?
Osv..