Anonym skriver:
Men her taler vi jo sandsynlighed og statistik. Det kan man sjældent bruge til meget når det handler om egne chancer for graviditet eller risiko for kræft. Jeg kan jo nævne alle jeg kender, der blev naturligt gravide efter 40. Men det kan andre ikke bruge til noget. Kan også nævne alle, jeg kender der har haft det svært i 20'erne. Det kan andre heller ikke bruge til noget. Statistik siger ikke meget brugbart om den enkelte.
Ps. Vores bedsteforældre og oldeforældre fik også børn i 40'erne (ikke deres første). 
Hvad synes du så, man skal svare på TS’ specifikke spørgsmål: “Tænker i allerede, at det er for sent at opnå naturlig graviditet i min alder?”
Du mener ikke, man kan bruge statistik til meget, og personlige erfaringer kan andre heller ikke bruge til noget. Så uanset hvad der svares på spørgsmålet, er det i dine øjne ubrugeligt. Er det så i virkeligheden TS’ spørgsmål, der er noget galt med, eller hvad er din pointe?
Selvfølgelig var der kvinder over 40, der fik børn i vores bedste- og oldeforældres tid. Nogle af dem sågar også deres første. Det er klart, når der ikke var effektiv prævention, at variationen var bredere end nu, ligesom alderen for førstegangsfødende var markant lavere og børneflokkene væsentligt større. Men hvad er relevansen?
Anmeld
Citér