Hvad arbejder du med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg er pædagog og arbejder som sagsbehandler nu i jobcentret. Jeg elsker mit arbejde. Behøvede ikke at tage en anden uddannelse. Har hjemmearb dage og flekstid!

Har mange års erfaring i arbejdet med psykisk sårbare og udsatte og det var den erfaring der var min adgangsbillet til jobbet. 

Slut med at arbejde weekend, ferier, aftener, helligdage, blive kaldt akut ind, råbt af, slået, kaldt grimme ting, tørre lort op osv.. livet som pædagog er ikke altid sjovt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Det er immervæk mere afslappet foran end computer end på gulvet, som vi ofte snakker om, man kan meget bedre sidde ved en computer hvis man er halv syg end på gulvet ved børnene hvor du konstant er i gang og ofte ikke har mulig for at komme på toilettet fordi det er uhensigtsmæssigt at du får fra på et givent tidspunkt 

Det er altså ikke nemmere at udføre sit arbejde, når man er småsyg, hvis man sidder foran computeren og laver analytisk arbejde. Jeg tænker på halv kraft, når jeg er småsyg og er derfor betydeligt langsommere og mindre skarp.

Jeg misunder ikke pædagoger, lærere, sygeplejersker og andre, men det er primært fordi, at

- det ikke virker til, at der er tilstrækkelige rammer til, de føler at de kan udføre deres arbejde ordentligt, og at

- jeg synes, man har talt disse jobs ned, og ikke anerkender menneskelige kvaliteter som en selvstændig kompetence, som ikke alle har.

Anmeld Citér

29. maj

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Ok, tak for svar det er ikke tilfredsstillende. Både folkeskoler og daginstitutioner sejler for vildt. Det er rigtig rigtig trist at børn og de voksne i institionerne skal trække så  meget.