Hvad arbejder du med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Jeg er pædagog og arbejder som sagsbehandler nu i jobcentret. Jeg elsker mit arbejde. Behøvede ikke at tage en anden uddannelse. Har hjemmearb dage og flekstid!

Har mange års erfaring i arbejdet med psykisk sårbare og udsatte og det var den erfaring der var min adgangsbillet til jobbet. 

Slut med at arbejde weekend, ferier, aftener, helligdage, blive kaldt akut ind, råbt af, slået, kaldt grimme ting, tørre lort op osv.. livet som pædagog er ikke altid sjovt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Det er immervæk mere afslappet foran end computer end på gulvet, som vi ofte snakker om, man kan meget bedre sidde ved en computer hvis man er halv syg end på gulvet ved børnene hvor du konstant er i gang og ofte ikke har mulig for at komme på toilettet fordi det er uhensigtsmæssigt at du får fra på et givent tidspunkt 

Det er altså ikke nemmere at udføre sit arbejde, når man er småsyg, hvis man sidder foran computeren og laver analytisk arbejde. Jeg tænker på halv kraft, når jeg er småsyg og er derfor betydeligt langsommere og mindre skarp.

Jeg misunder ikke pædagoger, lærere, sygeplejersker og andre, men det er primært fordi, at

- det ikke virker til, at der er tilstrækkelige rammer til, de føler at de kan udføre deres arbejde ordentligt, og at

- jeg synes, man har talt disse jobs ned, og ikke anerkender menneskelige kvaliteter som en selvstændig kompetence, som ikke alle har.

Anmeld Citér

29. maj

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Ok, tak for svar det er ikke tilfredsstillende. Både folkeskoler og daginstitutioner sejler for vildt. Det er rigtig rigtig trist at børn og de voksne i institionerne skal trække så  meget. 

ift vilkår; Jeg får hverken afspadsereing eller betaling for overarbejde og det forventes jeg tjekker/svarer mails eller opkald uden for arbejdstid hvis der er noget der brænder på. Dette giver ikke afspadsering eller timer.

og selvom jeg mest arbejder foran computer, betyder det ikke at jeg slapper af. Det ville være det samme som at påstå at pædagoger står og slapper af når de “bare” står på legepladsen og kigger på børnene der leger. Og det kunne jeg aldrig finde på at påstå. Så jeg tror at du er nødt til at lukke den fordom om at folk på kontor bare slapper af foran computeren. Der er er forstyrrelser, afbrydelser, deadlines, projekter der ikke må misses elementer i, økonomi, dokumentation, mails og beskeder der tikker ind konstant.. Nogle gange spiser jeg frokost foran computer fordi jeg har deadlines. Og sådan er det mange steder på det private arbejdsmarked.

Synes det er brand ærgerligt at vores børneområde ikke prioriteres mere i økonomien i Danmark. Det er så trist hvor det bærer hen og at der ikke er nogen på Christiansborg der gør noget ved det.

Jeg blander mig lige for at opponere mod at folkeskoler og børnehaver sejler for vildt. Jeg er med på, at det nogle steder sejler. Men debatten i offentligheden er unuanceret, som en anden også skriver.

Jeg er folkeskolelærer, og jeg synes slet ikke det sejler. Jeg synes vi arbejder hårdt og der er mange krav og kravene bliver større og større, men jeg synes vi lykkes med rigtig rigtig meget. Jeg arbejder nok også et velfungerende sted hele vejen rundt, både hvad angår elevgrundlag og personale. 

Jeg ved ikke med at være pædagog, det har jeg ikke prøvet. Men jeg vil aldrig fraråde nogen at blive lærer, det er sjovt og givende og udfordrende og omskifteligt. Og så er det også hårdt og frustrerende og alt muligt andet. Og jeg sender med totalt ro i maven mine børn i folkeskolen. Den har, for mig at se, et dårligt ry, som den ikke altid (måske sjældent) fortjener.

Det er ikke ment som et angreb, det er bare for at nuancere debatten Jeg er slet ikke uenig i, at børneområdet bør prioriteres højere - uden at jeg dog helt køber ind på den forfaldshistorie, jeg synes findes i medierne.

Og Ps: Dine vilkår lyder lortede! Jeg ville også søge videre, hvis jeg var dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.