Influensa A og gravid. Lægerne anbefaler at.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

T231109 skriver:

Jeg synes jeg er varm, men når jeg tager temperaturen i mundhulen siger den 36,4 grader.. og jeg har læst at har man ikke feber, har man ikke influenza :/

nu så jeg lige du var i 37+, jeg fødte 36+ og haqvde det dårligt dagene op til, måske det er det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

Smukkert

Tvilling skriver:

hellere være på den sikre side. Du får nok ikke lov til at komme til lægen, men så må de jo komme til dig. En kollega s søn som er svært asmatiker fik afvide. Gå hjem blive hjemme. Og vi kommer til dig. Men i forhold til graviditet. Ville jeg klart sige nej, da jeg arbejder med multi handicappede børn. Og jeg skal IKKE have noget i min krop der er SÅ stor usikkerhed omkring. Flere af børnene på jobbet er blevet sådan, pga diverse vaccinationer og medicin tilsud deres mor har fået under graviditeten. Så jeg siger nej tak.

Ja, det er også lidt derfor jeg er i tvivl.. :/ Der er ikke grundige undersøgelser nok på det der man kan behandles med og vaccinen..

Kunne være fedt hvis de bare kunne sætte min fødsel igang... hihi selvom det nok ikke er sjovt at have veer mens man er syg.

Anmeld

5. november 2009

Smukkert

karina22 skriver:

nu så jeg lige du var i 37+, jeg fødte 36+ og haqvde det dårligt dagene op til, måske det er det..

Min søster har lagt/ligger stadig syg. Jeg tror hun har smittet mig.
Ved du egentlig om man må tage hovedpinspiller som gravid? Og strepsils? Hostesaft måske?
Lige nu lever jeg af kamillete, det virker ikke rigtigt..

Anmeld

5. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

T231109 skriver:

Ved du egentlig om man må tage hovedpinspiller som gravid? Og strepsils? Hostesaft måske?

hovedpinepiller må man godt tage, ved det faktisk ikke med hostesaft.. ku ikke forstille mig at det var så godt.. tag en skefuldt ren saft, det fik jeg som lille, det hjalp.

Anmeld

5. november 2009

Smukkert

karina22 skriver:

hovedpinepiller må man godt tage, ved det faktisk ikke med hostesaft.. ku ikke forstille mig at det var så godt.. tag en skefuldt ren saft, det fik jeg som lille, det hjalp.

Øv, har ingen saft i huset .
Gid man bare kunne gøre et eller andet så man blev rask med det samme!

Anmeld

5. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

T231109 skriver:

Øv, har ingen saft i huset .
Gid man bare kunne gøre et eller andet så man blev rask med det samme!

jeg håber du er ved at lade op til din fødsel...  har du ikke andre symptomer på at det ku være fødsel der er ved at gå igang..

Anmeld

5. november 2009

Smukkert

karina22 skriver:

jeg håber du er ved at lade op til din fødsel...  har du ikke andre symptomer på at det ku være fødsel der er ved at gå igang..

Ja, gid det bare var fordi jeg er ved at føde, men det tror jeg desværre ikke det er idet min søster nok har smittet mig.

Jeg har haft mange plukveer der ikke var smertefri i sidste uge... Han står også fast.. Men ingen tegn på fødsel, tror jeg ikke.
Man siger dog at der er risiko for at gå i for tidlig fødsel hvis man er ramt af influenza A, så det kunne da godt være jeg føder inden ugen er omme.
Min første termin beregnet ud fra sidste mens er på søndag d. 8, men til scanningen blev jeg så rykket frem til d. 23.

Anmeld

5. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

T231109 skriver:

Ja, gid det bare var fordi jeg er ved at føde, men det tror jeg desværre ikke det er idet min søster nok har smittet mig.

Jeg har haft mange plukveer der ikke var smertefri i sidste uge... Han står også fast.. Men ingen tegn på fødsel, tror jeg ikke.
Man siger dog at der er risiko for at gå i for tidlig fødsel hvis man er ramt af influenza A, så det kunne da godt være jeg føder inden ugen er omme.
Min første termin beregnet ud fra sidste mens er på søndag d. 8, men til scanningen blev jeg så rykket frem til d. 23.

det er spændene hvor lang tid der går før du føder så, du må ud og gå lidt, jeg gik i fødsel ved en lang gåtur..

Anmeld

5. november 2009

Karo

T231109 skriver:

Uh ved ikke med hostesaft, men strepsil må du gerne tage, de er ikke farlige.

Anmeld

5. november 2009

Smukkert

Nå, nu fik jeg altså målt temperaturen i rumpen.. Den siger 37,9 grader :/.
Mundhulen idag siger 36,4 - igår sagde den 37,0 - dvs jeg har nok haft højere feber igår.

Min læge har lukket til halv 2, men jeg må vidst hellere ringe derned og høre hvad de anbefaler.

Vil så gerne være rask hurtigt, så jeg kan fokusere på at blive mor om ikke så længe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.