Mor og meget mere skriver:
I hører dem ad, ja. Men du skriver, at I simpelthen ikke passer de børn, hvis forældres begrundelse I ikke finder acceptabel. Så hvis nogen fastholder, at de ønsker deres barn passet, uanset jeres holdning - nægter I dem det så, og er det tilladt?
Jeg mener jo, at I bevæger jer ind på et meget subjektivt område, hvor jeres holdninger til “legitime” begrundelser bliver afgørende, og det er efter min opfattelse en uacceptabel praksis. Nu nævner du rengøring, og det er da umiddelbart en tynd begrundelse - men der kunne da være en masse gråzoneområder, hvor den enkelte forælders situation, ressourcer og netværk spiller ind.
Det sidste, du skriver, handler ikke om, at I argumenterer med, I gerne vil holde fri med jeres familier, men om hensynet til børnene i institutionen, og det er jo noget helt andet.
Der er jo flere grunde og det er jo en dialog med de enkelte forældre og vi kender jo forældrene og ved udemærket hvilke familie der er resursesvage og hvilke som ikke er. At vi vil holde jul med vores familier er ikke et argument, men egentlig bare noget vi ønsker at forældrene tænker over. At fordi de ikke gider at være sammen med deres børn, betyder jo ikke at vi andre ikke vil.
Vi går til dem flere gange og det ender som regel med at børnene får fri. Alle har I hvertfald fået fri mellem jul og nytår i vores hus. Så har vi enkelte børn i de andre huse, hvor deres forældre skulle arbejde, hvilket jo er helt fair.
- Jeg er usikker på hvad kotumen er i forhold til om lederen ringer til sidst, for vi finder altid ud af det med dialog, hos os. Jeg ved dog at lederen har snakket med nogle forældre hvor de fandt ud af den en af dagene, så jeg tænker at lederene ringer rundt også 
Det er desværre den generation vi har pt. Forældre som får børn, de faktisk ikke rigtig kan overskue og nærmest ikke gider være sammen med. Vi ser de mødre på barsel afleverer deres børn tidligt om morgenen og først henter igen nærmest som de sidste, det er sjovt nok også dem som kommer i ferien, det er virkelig en trist tildens vi ser