det tror jeg virkelig bare slet ikke på.. Hvad er grunden til at have hud så hvis alt alligevel bare trænger igennem den?
Og hvor er beviset hen for det?
Jeg plejer at bruge denne hjemmeside, der er ret overskuelig og den er lavet af Miljøstyrelsen. Her kan du læse om hårfarve, cremer osv., når du er gravid.
http://www.babykemi.dk/
Att. @Spire:
At forskellige kemiske produkter optages gennem huden er ikke ligefrem en nyhed. Derfor bruges f.eks. morfinplastre på huden i smertebehandling, nikotinplastre til rygeafvænning og hormoncremer på overhuden, der trænger længere ind i hudlagene.
Og så:
Vi skal allesammen passe på med at være for skråsikre. Du og jeg kan bestemme, om vi vil farve hår, ryge, leve af flæskesvær og rød sodavand eller hvad vi nu måtte beslutte. Men overvej altid at skråsikre udmeldinger kan påvirke andre. Så enten skal man altså være meget sikker i sin sag - og helst underbygge det med links eller lignende - eller også må man gøre klart, at det er noget man tror.
kh.
Hava
PS. her er hvad Miljøstyrelsen skriver om hårfarve:

Hårfarve indeholder kemikalier, der kan give alvorlige allergiske reaktioner. Stoffet resorcinol, som findes i nogle hårfarver, er desuden på EU’s liste over hormonforstyrrende stoffer, som du kan finde her på sitet.
Permanent hårfarve mistænkes også for at kunne give blære-kræft. Kemikalierne i hårfarven kan optages i kroppen og kan derved overføres til dit barn, hvis du er gravid eller ammer.
Også ’natur-hårfarver’ som for eksempel Hennafarve kan indeholde stoffer med skadelige virkninger. Der findes på nuværende tidspunkt ingen hårfarver, som ikke indeholder problematiske kemikalier.
Derfor er det bedste helt at holde sig fra hårfarve, mens du er gravid og ammer.