Sofia24 skriver:
Jeg fik spiral fordi jeg ikke ville tage p-piller mere... (mest fordi min mor fik brystkræft og jeg ikke ville øge mine risici yderligere...)
Jeg har ingen børn (endnu
), og derfor "nev" det da noget at få den sat op. Min læge sagde til mig, at nu havde jeg haft min første ve...
Men har ladt mig fortælle at det ikke gør ondt når man HAR født! Har kun været glad for min og har ingen gener haft!!
Lige en lille historie: Da jeg var hos min praktiserende læge til det obligatoriske celleskrab, fortalte jeg jo jeg havde spiral. Hun fik taget skrabet, men kunne ikke se/finde min spiral. (Der skal hænge en "snor" ned fra den) Også en studerende prøvede lykken, men kunne heller ikke finde den - lægen prøvede en gang til. Men nej, ingen spiral... Hun var rimelig skråsikker i at den var faldet ud uden jeg havde opdaget det... og spurgte mig om det ville gøre noget hvis jeg var gravid??
Dengang passede det ikke så godt ind i mit studie, så jeg ville egentlig gerne have at vide om spiralen fandtes 
Kom så til en gynækolog som scannede mig (og jeg var jo ikke gravid) og fandt en fin spiral siddende hvor den skulle! Fik så at vide, at det ville blive et mindre indgreb i "blinde" når den skulle ud engang, fordi hun ikke havde noget at gå/se efter.
Fik den taget ud i marts 09 efter jeg var blevet lokalbedøvet. Det gjorde lidt nas... Blev så gravid i 1. forsøg, men den mistede vi desværre... Nu prøver vi igen, som I jo nok ved! 
Det blev lidt langt det her... Hi Hi
Tak for jeres svar piger...og jeg fik også spiral uden at have født, med den begrundelse at jeg havde
MEGET voldsomme blødninger tidligere, og da jeg har en gen-fejl der blandt andet gør at jeg ikke kan tåle p-pille, fik jeg som en kombination for prævention og for at nedsætte blødningerne, spiral allerede som 16-årig. Derfor har jeg haft en hormonspiral i 8 år nu..to forskellige!
Så jeg er lidt spændt på hvor længe der går før jeg bliver gravid og hormonerne er tilbage til normalen.
Jeg spurgte gynækologen og han sagde at jeg kunne blive gravid med det samme...så håber da ikke at hormonerne i en spiral roder ligeså meget ved cyklus som p-piller gør, men det tror jeg nu ikke de har gjort på mig, da jeg har ÆL og mens som jeg plejer!
Og Sofia...min spiral var ligesom din ikke til at se, så den blev også taget ud i "blinde" og gav et godt jag i underlivet!
Men vi ser på mandag hvordan det er gået i denne måned..for der har jeg testdag

Så kryds endelig alt hvad i kan....