Astrids-mor skriver:
Gør det ondt at få lagt og have en kobberspiral?
Overvejer nemlig rigtig meget sådan en, da jeg ikke er vil med at tage p-piller, og ikke vild med at få hormoner igennem hormonspiralen..
Jeg fik spiral fordi jeg ikke ville tage p-piller mere... (mest fordi min mor fik brystkræft og jeg ikke ville øge mine risici yderligere...)
Jeg har ingen børn (endnu
), og derfor "nev" det da noget at få den sat op. Min læge sagde til mig, at nu havde jeg haft min første ve...
Men har ladt mig fortælle at det ikke gør ondt når man HAR født! Har kun været glad for min og har ingen gener haft!!
Lige en lille historie: Da jeg var hos min praktiserende læge til det obligatoriske celleskrab, fortalte jeg jo jeg havde spiral. Hun fik taget skrabet, men kunne ikke se/finde min spiral. (Der skal hænge en "snor" ned fra den) Også en studerende prøvede lykken, men kunne heller ikke finde den - lægen prøvede en gang til. Men nej, ingen spiral... Hun var rimelig skråsikker i at den var faldet ud uden jeg havde opdaget det... og spurgte mig om det ville gøre noget hvis jeg var gravid??
Dengang passede det ikke så godt ind i mit studie, så jeg ville egentlig gerne have at vide om spiralen fandtes 
Kom så til en gynækolog som scannede mig (og jeg var jo ikke gravid) og fandt en fin spiral siddende hvor den skulle! Fik så at vide, at det ville blive et mindre indgreb i "blinde" når den skulle ud engang, fordi hun ikke havde noget at gå/se efter.
Fik den taget ud i marts 09 efter jeg var blevet lokalbedøvet. Det gjorde lidt nas... Blev så gravid i 1. forsøg, men den mistede vi desværre... Nu prøver vi igen, som I jo nok ved! 
Det blev lidt langt det her... Hi Hi
Anmeld