manglen på søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2009

Isabeau

Min datter som nu er 6 uger gammel, får en portion mad ved midnats tid, så sover hun i ca. 4 timer, får lidt og spise igen og sover endnu engang i 4 timer. Så er det lidt forskelligt om hun vil sove igen, eller om vi står op. Tager hun en lille lur mere på et par timer, plejer det at være i mine arme i en dejlig lun seng

Det er også lidt forskelligt om jeg tager en lur midt på dagen, det kommer an på om hun har valgt at vågne hver 2. time om natten, som dog kun er sket måske en 3-4 gange. Men ellers har jeg heldigvis min mand, som er skide god til at tage hende, når der skal laves mad, ryddes op og lign. - nogle gange bytter vi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

Ansemusen

Nu kan jeg af gode grunde ikke komme med min egen oplevelse af det, da jeg ikke har født endnu. Men jeg frygter meget søvnmaglen, da jeg også altid har haft brug for ENORMT meget søvn og stadig har det!! Tænker om jeg mon vænner mig til det og pludselig slet ikke har brug for alle de timers søvn, eller om det faktisk ER er reelt behov jeg har og jeg aå skal leve i årevis med søvnunderskud til barnet bliver større og selv kan gå ind og hygge morgentv. Frygter den overvældende træthed, men ved samtidig at jeg ALTID vil sætte mit barn højest! Så frygter ikke for om jeg kan tage mig af barnet, men mere om jeg kan passe et normalt arbejde/uddannelse samtidig!

Anmeld

5. november 2009

Ni-ko-li-ne

Ansemusen skriver:

Nu kan jeg af gode grunde ikke komme med min egen oplevelse af det, da jeg ikke har født endnu. Men jeg frygter meget søvnmaglen, da jeg også altid har haft brug for ENORMT meget søvn og stadig har det!! Tænker om jeg mon vænner mig til det og pludselig slet ikke har brug for alle de timers søvn, eller om det faktisk ER er reelt behov jeg har og jeg aå skal leve i årevis med søvnunderskud til barnet bliver større og selv kan gå ind og hygge morgentv. Frygter den overvældende træthed, men ved samtidig at jeg ALTID vil sætte mit barn højest! Så frygter ikke for om jeg kan tage mig af barnet, men mere om jeg kan passe et normalt arbejde/uddannelse samtidig!

vi er nok lidt ens på det punkt... jeg har altid været en sovetryne!! men for mig gav det sig selv, man er jo simpelthen bare nødt til det go det har gjort at jeg har vænnet mig mere eller mindre til det....

Anmeld

5. november 2009

Lone Jakobsen

Sussie&Lilje skriver:

Jeg er kommet ind i en rigtig dum rytme hvor jeg selv bliver ekstremt overtræt, og så kan jeg ikke sove, så kommer først i seng ved en 2-3 tiden om natten og så skal jeg lige op de 2 gange hvor hun vågner, og så helt op ved en 7 tiden hvor hun vågner helt  ... men så plejer jeg rimelig hurtigt at blive frisk, og så tonser jeg rundt i hjemmet og ordner ting, og når jeg så bliver træt og kan sove, jamen så er hun frisk ..

En ond, ond cirkel!

hold da op... ja det var da en virkelig ond cirkel i er kommet ind i.

jeg er begyndt nogen gange bare at gå i seng omkring kl 21. så tager jeg en bog med i seng....og 15 min efter så snork sover jeg. problemet er desværre gerne at de dage hvor jeg virkelig trænger til det.... er de dage hvor Rasmus er super frisk. men måske jeg bare sku amme ham, og så give ham til hans far

Anmeld

23. november 2009

Lone Jakobsen

hmmm.... kan jo så lige tilføje at jeg desværre også får problemer med at læse når jeg virkelig mangler søvn

Anmeld

23. november 2009

TbCp

Vi har kæmpet med Livas søvn i ca 2 år nu.... lige nu er vi (7-9-13) inde i en god periode...
Men når jeg bare er så træt at jeg ikke kan holde mig oprejst så har jeg meget meget nemt til tårer... det er næsten det værste ved at være så træt...
Når Liva så endelig er faldet i søvn om aftenen er jeg så desværre rigtig dum til ikke at gå i seng... så vil jeg lige hvae lidt "voksen-tid" og så ryger der hurtigt et par timer... så det bliver for sent før jeg kommer i seng og så alt for tidligt op næste dag.

Anmeld

23. november 2009

Lone Jakobsen

TbCp skriver:

Vi har kæmpet med Livas søvn i ca 2 år nu.... lige nu er vi (7-9-13) inde i en god periode...
Men når jeg bare er så træt at jeg ikke kan holde mig oprejst så har jeg meget meget nemt til tårer... det er næsten det værste ved at være så træt...
Når Liva så endelig er faldet i søvn om aftenen er jeg så desværre rigtig dum til ikke at gå i seng... så vil jeg lige hvae lidt "voksen-tid" og så ryger der hurtigt et par timer... så det bliver for sent før jeg kommer i seng og så alt for tidligt op næste dag.

jeg synes også at jen nogen gange bliver "overtræt" og så kan jeg slet ikke falde i søvn.

Anmeld

23. november 2009

TbCp

nutche skriver:

jeg synes også at jen nogen gange bliver "overtræt" og så kan jeg slet ikke falde i søvn.

Jeg har heldigvis sjældent problemer med at falde i søvn, kan sove hvor som helst og når som helst
Det er mere det der med at få rejst sig fra sofaen og komme op i sengen der er problemet

Anmeld

23. november 2009

Lone Jakobsen

TbCp skriver:

Jeg har heldigvis sjældent problemer med at falde i søvn, kan sove hvor som helst og når som helst
Det er mere det der med at få rejst sig fra sofaen og komme op i sengen der er problemet

hold da op, sådan ville jeg gerne ha det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.