manglen på søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.027 visninger
18 svar
0 synes godt om
3. november 2009

Lone Jakobsen

ja her hvor klokken nærmer sig 21,30 og jeg sidder og glor ind i skærmen, for træt til at gå i seng....kom jeg til at tænke på hvordan i andre reagere når i mangler søvn.

min baby har nemlig valgt at det er super dejligt at putte ved mor om natten, så han vågner 5-7 gange hver nat....gaab

jeg personligt,  spiser alt hvad der findes af sukker i huset....finder på super nemt aftensmad, og ting man kan lege mens man sidder ned og så undgår jeg enhver form for magtkampe eller diskutioner....da jeg ved at jeg ikke kan vinde en diskution rationelt.

så ja... hvad gør i når poserne under øjnene bare bliver større og større, fordi baby ikke synes nætterne skal bruges til at sove i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

SaNiNa

uuuh den med sukker den påtager jeg mig osse, men jeg er nk heller ikke sjov at være sammen med hvis jeg er for træt. og så skal der helst ske noget ellers kan jeg slet ikke være til...

nicklas er der endelig efter lang tid begynd at sove om natten igen og i sin egen seng. jeg sover så dårlig når han ligger imellem os, men hvis det er det herren ønsker for han vil sove så efterkommer jeg altid hans ønske. syntes jo osse det er rigtig hyggeligt bare hårdt for mor.

Anmeld

4. november 2009

Mathilde

Når jeg er rigtig træt og min kære datter ikke synes vi skal sove bliver jeg faktisk lidt pyldret og får en kort lunte. Jeg gider ikke rigtig at spise fordi jeg ikke orker. Jeg har altid haft brug for mere søvn end de fleste for at fungere...heldigvis er Celina ret god til at sove om natten.

Anmeld

4. november 2009

Vingummien

Nu sover Emil heldigvis som regl godt om natten. Men da han var lille og vågnede om natten og skulle have mad osv så havde jeg faktisk samme rytme som ham, når han sov lur så gjorde jeg det også de fleste gange så var det ikke spå slemt for så fik jeg indhentet meget i løbet af dagen.

Anmeld

4. november 2009

JustAnotherName

Jeg reagerer umiddelbart meget ligesom dig!

Hælder til nemme løsninger, nem og hurtig mad ...og desværre også lidt for meget sukker.

Jeg bliver meget nemmere irritabel, og det går desværre nemt ud over min kære mand. Han reagere ofte lige sådan, når han er træt (han arbejder i døgnvagter, hvor han næsten ingen søvn får), så det kan i perioder skabe en del konflikter/mund-hug mellem ham og mig. Det er lidt ærgeligt, da det jo som regel kommer ud af ingenting og handler om bittesmå ting, som slet ikke er værd at diskutere.
Men det kommer vi altså bare nemmere til i de perioder hvor overskudet er helt i bund.

Hvis jeg er helt helt smadret, og muligheden er der til det, så tager jeg en lur midt på dagen sammen med Celina. Men det er jo ikke altid at dén mulighed lige er der. Og ofte, de dage hvor jeg trænger til at slappe af, har Celina nærmest ekstra krudt i numsen og er urolig, så jeg ikke kan få lov til at sove. Men engang imellem lykkes det da...
Jeg synes stadig, at jeg nemt bliver meget træt....Men det er sådan lidt i perioder! Det svinger en del om Celina sover godt og længe om natten eller vågner meget og vil ammes...

Anmeld

4. november 2009

Lone Jakobsen

JustAnotherName skriver:

Jeg reagerer umiddelbart meget ligesom dig!

Hælder til nemme løsninger, nem og hurtig mad ...og desværre også lidt for meget sukker.

Jeg bliver meget nemmere irritabel, og det går desværre nemt ud over min kære mand. Han reagere ofte lige sådan, når han er træt (han arbejder i døgnvagter, hvor han næsten ingen søvn får), så det kan i perioder skabe en del konflikter/mund-hug mellem ham og mig. Det er lidt ærgeligt, da det jo som regel kommer ud af ingenting og handler om bittesmå ting, som slet ikke er værd at diskutere.
Men det kommer vi altså bare nemmere til i de perioder hvor overskudet er helt i bund.

Hvis jeg er helt helt smadret, og muligheden er der til det, så tager jeg en lur midt på dagen sammen med Celina. Men det er jo ikke altid at dén mulighed lige er der. Og ofte, de dage hvor jeg trænger til at slappe af, har Celina nærmest ekstra krudt i numsen og er urolig, så jeg ikke kan få lov til at sove. Men engang imellem lykkes det da...
Jeg synes stadig, at jeg nemt bliver meget træt....Men det er sådan lidt i perioder! Det svinger en del om Celina sover godt og længe om natten eller vågner meget og vil ammes...

den med at børnene er aktive når man selv er mest træt, kender jeg alt til.

en dag hvor jeg var syg af brystbetændelse og derfor meget træt...ja der nægtede Rasmus bare at sove.

Anmeld

4. november 2009

JustAnotherName

den med at børnene er aktive når man selv er mest træt, kender jeg alt til.

en dag hvor jeg var syg af brystbetændelse og derfor meget træt...ja der nægtede Rasmus bare at sove.

Når trætheden er HELT overvældende, så kan det også få det værste lille monster frem i mig. Min tålmodighed og lunte kan blive så kort, og lyden af gråd kan frustrere mig i sådan en grad, at det et par gange er sket at jeg med hævet stemme har hvæset af min lille baby "SÅ TI DA FOR HELVEDE STILLE"
Og jeg føler mig så ussel og lav, og får sååå dårlig samvittighed - næsten øjeblikkeligt efter. Hvad er jeg for et sølle menneske at råbe af mit lille barn

Men jo - når jeg er træt nok, så kan jeg have sværre ved at reagere fornuftigt og tage tingene cool, sådan som jeg gerne ville, rigtigt overskudsagtigt og på den helt rigtige måde altid.
Men det er ikke altid jeg formår det. Dog er den dårlige samvittighed bagefter så stor, at jeg stopper igen meget hurtigt.
For faen, jeg vinder jo ingenting ved at te mig som et barn og råbe op ....tvært imod får jeg nok bare mere gråd tilbage i hovedet!

Er jeg mon een af de eneste, som kan føle mig som en ussel mor, hvis jeg kortvarrigt mister overblik og overskud til at reagere og handle, sådan som man som voksen og som en god mor bør gøre?

Jeg ved selvfølgelig godt at ingen ALTID kan tackle alting fuldstændig korrekt..
Men det er ikke så tit, at dén slags bliver talt ret højt om...!?!.....

Anmeld

4. november 2009

Lone Jakobsen

JustAnotherName skriver:

Når trætheden er HELT overvældende, så kan det også få det værste lille monster frem i mig. Min tålmodighed og lunte kan blive så kort, og lyden af gråd kan frustrere mig i sådan en grad, at det et par gange er sket at jeg med hævet stemme har hvæset af min lille baby "SÅ TI DA FOR HELVEDE STILLE"
Og jeg føler mig så ussel og lav, og får sååå dårlig samvittighed - næsten øjeblikkeligt efter. Hvad er jeg for et sølle menneske at råbe af mit lille barn

Men jo - når jeg er træt nok, så kan jeg have sværre ved at reagere fornuftigt og tage tingene cool, sådan som jeg gerne ville, rigtigt overskudsagtigt og på den helt rigtige måde altid.
Men det er ikke altid jeg formår det. Dog er den dårlige samvittighed bagefter så stor, at jeg stopper igen meget hurtigt.
For faen, jeg vinder jo ingenting ved at te mig som et barn og råbe op ....tvært imod får jeg nok bare mere gråd tilbage i hovedet!

Er jeg mon een af de eneste, som kan føle mig som en ussel mor, hvis jeg kortvarrigt mister overblik og overskud til at reagere og handle, sådan som man som voksen og som en god mor bør gøre?

Jeg ved selvfølgelig godt at ingen ALTID kan tackle alting fuldstændig korrekt..
Men det er ikke så tit, at dén slags bliver talt ret højt om...!?!.....

jamen du er bestemt ikke alene.

da min datter var lille havde hun kolik, og da jeg senere blev alene med hende og hendes 2 brødre...hvor der kun var 1½ år mellem de yngste...ja der har jeg ofte taget mig selv i (som du beskriver) at råbe "HOLD DA KÆFT FOR H....." jeg købte engang en boksebold for på den måde at ku afreager når det hele koksede lidt for meget.... men det virkede ikke.

jeg har nogle gange siddet tudende inde i stuen mens min datter skreg inde i soveværelset.... jeg var simpelthen for træt og udmattet til at ku klare mere.

så sent som i nat overvejede jeg at vække min mand og be ham give vores søn en flaske, fordi jeg ikke gad mere natteroderi.... det på trods af at vores søn bliver ammet fuldt ud

så nej... du er bestemt ikke alene.... manglen på søvn er bare frygtelig

Anmeld

4. november 2009

4xGreve

overhovedet ikke alene...

Daniella er nu 1½ år og jeg har ikke fået en hel nat søvn meget længe da hun vågner hver nat 2-4 timer + der også nogen gange er en kamp når vi putter + hun står tidligt op

Så ligesom dig søger jeg til alt sødt i huset, spiser mange gange i løbet af en dag hvis man da ikke kan kalde det konstant...

Jeg tager ikke mange kampe med Daniella men overgiver mig meget af tiden, kan nogen gange godt finde på at ordne noget af det huslige også lade manden tag prinsessen lidt så jeg lige kan få en form for pause, men det er ikke længe for så får jeg vildt dårlig samvittighed overfor min dejlige lille pige, og det samme gør jeg hvis jeg lige får lov til at sove en time eller to i weekende når manden er hjemme....

Men den lille hav frue på dvdén (Daniella´s ynglings fim) også mor på sofaen så kommer Daniella også hurtigt og skal sidde i 10 min. og hygge også har vi begge lidt krudt igen...

Anmeld

4. november 2009

Ox.

nutche skriver:

ja her hvor klokken nærmer sig 21,30 og jeg sidder og glor ind i skærmen, for træt til at gå i seng....kom jeg til at tænke på hvordan i andre reagere når i mangler søvn.

min baby har nemlig valgt at det er super dejligt at putte ved mor om natten, så han vågner 5-7 gange hver nat....gaab

jeg personligt,  spiser alt hvad der findes af sukker i huset....finder på super nemt aftensmad, og ting man kan lege mens man sidder ned og så undgår jeg enhver form for magtkampe eller diskutioner....da jeg ved at jeg ikke kan vinde en diskution rationelt.

så ja... hvad gør i når poserne under øjnene bare bliver større og større, fordi baby ikke synes nætterne skal bruges til at sove i?

Jeg er kommet ind i en rigtig dum rytme hvor jeg selv bliver ekstremt overtræt, og så kan jeg ikke sove, så kommer først i seng ved en 2-3 tiden om natten og så skal jeg lige op de 2 gange hvor hun vågner, og så helt op ved en 7 tiden hvor hun vågner helt  ... men så plejer jeg rimelig hurtigt at blive frisk, og så tonser jeg rundt i hjemmet og ordner ting, og når jeg så bliver træt og kan sove, jamen så er hun frisk ..

En ond, ond cirkel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.