den med at børnene er aktive når man selv er mest træt, kender jeg alt til.
en dag hvor jeg var syg af brystbetændelse og derfor meget træt...ja der nægtede Rasmus bare at sove.
Når trætheden er HELT overvældende, så kan det også få det værste lille monster frem i mig. Min tålmodighed og lunte kan blive så kort, og lyden af gråd kan frustrere mig i sådan en grad, at det et par gange er sket at jeg med hævet stemme har hvæset af min lille baby "SÅ TI DA FOR HELVEDE STILLE"
Og jeg føler mig så ussel og lav, og får sååå dårlig samvittighed - næsten øjeblikkeligt efter. Hvad er jeg for et sølle menneske at råbe af mit lille barn

Men jo - når jeg er træt nok, så kan jeg have sværre ved at reagere fornuftigt og tage tingene cool, sådan som jeg gerne ville, rigtigt overskudsagtigt og på den helt rigtige måde altid.
Men det er ikke altid jeg formår det. Dog er den dårlige samvittighed bagefter så stor, at jeg stopper igen meget hurtigt.
For faen, jeg vinder jo ingenting ved at te mig som et barn og råbe op ....tvært imod får jeg nok bare mere gråd tilbage i hovedet!
Er jeg mon een af de eneste, som kan føle mig som en ussel mor, hvis jeg kortvarrigt mister overblik og overskud til at reagere og handle, sådan som man som voksen og som en god mor bør gøre?
Jeg ved selvfølgelig godt at ingen ALTID kan tackle alting fuldstændig korrekt..
Men det er ikke så tit, at dén slags bliver talt ret højt om...!?!.....
Anmeld