Mændene UD af fødestuerne!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

839 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. november 2009

LineD

Tænkte i kunne finde dette interessant

http://www.information.dk/213486

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2009

oo

interessant artikel! jeg må dog erklære mig umiddelbart enig med Lillian Bondo

Anmeld

3. november 2009

Tina2

Interessant artikel.....

Ville bestemt ikke ha' undværet min mand til nogle af mine fødsler....

Jeg tror faktisk mange af de komplikationer der opstår er grundet hele systemet og hvor meget der faktisk bliver sparet indenfor området.....

Fx det at rigtig mange føder ved en JM de ikke kender... Da jeg fødte første gang havde jeg en rigtig dum og uforstående/kold JM! Jeg var temmelig utryg da det trak ud og jeg havde presseveer i næsten 2 timer.... Hun fortalte mig ikke rigtig noget.... Sagde bare irriteret når jeg klagede over voldsomme rygsmerter "Det SKAL gøre ondt"!!!

Min datter blev født som stjernekigger, hvilket jeg faktisk først fik at vide dagen efter... JM fortalte mig ingenting....

Min mand kunne selvfølgelig mærke min utryghed men skjulte nu rigtig godt hans egen... Bare tanken om han ikke havde været der sammen med mig....

Da jeg blev gravid igen kunne jeg pludselig mærke nervøsiteten over at skulle føde igen... Min veninde som er JM-studerende og uddannet doula hjalp mig ved at snakke min 1. fødsel igennem med mig og min mand også...

Både hun og min mand var med 2. gang, en fantastisk fødsel i vand som bare gik supergodt! Jeg havde stor støtte i begge og var tryg ved at de var der. Min mand hjalp mig rigtig godt:-)

Havde en sød JM, men begge gange har de jo flere gange måttet gå. Ville sgu nødigt ha ligget der alene....

Bestemmer vi os for en mere, vil jeg meget kraftigt overveje at føde hjemme!!! For jeg VIL føde i vand, og på Aalborg sygehus har de faktisk kun en stue med kar, hvilket jeg synes er total langt ude, eftersom langt de fleste fødsler i vand er ukomlicerede....

Tilmed synes jeg faktisk alle burde tilbydes en doula/fødselscoach.... Nu var det ikke fordi jeg som sådan var i en situation hvor jeg sådan havde brug for min, men hun var der og jeg vidste hun ville blive der og ikke gå som JM gør..... Skal helt sikkert ha' hende med igen, hvis jeg skal igen :-)

Tror virkelig mange af komplikationerne er grundet at JM har så travlt, der bliver skåret ned og de har ikke tid til at være der for kvinden, de skal bare hjælpe barnet til verden.... Og det er sgu vigtigt man er tryg....

Så jeg synes det er vigtigt mændende er med. Hvis de vil selvfølgelig..... Og så burde man ikke ha skåret fødselsforberedelsen væk. Det var den her sidst jeg fødte. Ikke at jeg ville ha' valgt det, var til det første gang. Synes dog det skulle laves bedre, for vi fik ikke voldsomt meget ud af det, må jeg indrømme....

Derimod fik vi fantastisk meget ud af at have de 3-4 samtaler med min veninde om den første + den kommende fødsel.... For det var om OS og vi sad ikke sammen med 12-14 andre.....

Anmeld

3. november 2009

mama09

nå nå men jeg vil ha min mand med, og det vil han også gerne selv næste gang!

Tror ikke jeg havde klaret den uden ham

Anmeld

3. november 2009

iln

Interessant må jeg sige, men jeg vil bakke Tina2s bemærkning op, om at mange føder ved en jordemoder, de ikke kender. Under hele min graviditet blev jeg konsulteret ved en ny jordemoder hver gang og da jeg så gik i fødsel kendte jeg heller ikke hende, der skulle forløse Silas. Så alt i alt mødte jeg en 6-7 jordemødre under min graviditet - og en ting er sikkert  de er så forskellige, har forskellige indfaldsvinkler til en fødsel og specielt også til det med smertestillende.

Endvidere var jeg hunderæd for den fødsel. Er en rigtig pivskid for at sige det lige ud. Til mit første jordemoderbesøg fik jeg hjælp, men derefter blev det bare betragtet som pyller.

Det jeg vil frem til er at jeg kunne bestemt ikke have gjort det uden min kæreste. Når jordemødrene nu ikke ville tage sig af min angst for det smertehelvede (jeg før fødslen havde opfattelsen af)... ja, så er jeg glad for min kæreste gjorde.

Anmeld

3. november 2009

Vingummien

Jeg skulle i hvert fald ikke føde uden min. Og jeg ved at han ikke så det som skræmmende, jeg tror han syntes det var interesant og han vil da have været ked af hvis han ikke havde været der. og det vil jeg også

Anmeld

3. november 2009

NaFe

Der var kun min jordmoder og jeg under hele min fødsel..det var helt fantastisk, og hun synntes bare det var så fedt a der kun var mig hun skulle koncentrer sig om... Næste gang håber jeg på a jeg også kan få lov bare a være alene under hele fødslen...

Anmeld

3. november 2009

Karo

Interesant artikkel.

Da jeg fik min søn, var min kæreste med. Jeg brugte ham ikke derinde, da jeg ikke følte jeg havde overskud til mere end mig selv, men da Marcus så kom til verden var jeg glad for at han havde været en del af fødslen og se ham komme til verden.

Når jeg skal føde igen til marts så skal Martin dsa helt klart med igen. Selv om han ikke syndes det var sjovt at se mig have ondt, så vil han ikke gå glip af at se sin datter komme til verden.

Anmeld

3. november 2009

Klumpe-dumpe

Under min fødsel var der MANGE mennesker.

2. jmér

1. studerne jm

1. assistent

2. fødselslæger

1. nakoselæge

1. narkosespl.

og mormor.

Først lå jeg på en alm. stue, men blev flyttet mellem veerne over på tvillingestuen, da der ikke var plads på den lille bitte stue til alle de mennesker.

Da de så besluttede at Malucca skulle forløses ved AKS, var det så "kun"

1. narkosespl.

1. jm. (som var hende jeg havde kontakt med under selve veerne, som IKKE gik ud, men blev ved mig fra første pille)

2. fødselslæger

1. børnelæge

1 læge studerne

1. narkoselæge.

Og så tror jeg der var en "alm." spl.

Og mormor var stadig med

Så jo der var et helt harem til at tage mod Malucca.

Anmeld

3. november 2009

mariamiss6

Hvis Mændene ikke måtte være med på fødestuerne, så var felix aldrig blevet født.... Krafthelvede jeg var stædig, over en ½ time med presseveer, en baby der kronede mellem mine ben, og jeg skulle satme ingen vegne uden kenneth.... Jeg stod og pev og pressede og krydsede ben ude foran hovedindgangen til sygehuset, for jeg skulle absolt INGEN steder på det sygehus, uden kenneth var med hehe....

Mand jeg har set sjov ud....

det korte af det lange, jeg ville ikke undvære faren på fødestuen, selvom han ikke holdt mig i hånden eller på nogen måde halp med smertelindring under selve fødslen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.