Mor og meget mere skriver:
Næ, men for mig forklarer det fint den reaktion fra andre, som du nu er lidt træt af. At få sit hjerte knust er trods alt en alvorlig sag. Og når du skriver et advarselsindlæg, giver det da forståeligt nok det indtryk, at du opfatter det som en ret alvorlig situation - hvor andre altså indvender, at det skal børn (og fædre) nu nok klare.
Mit ærinde er udelukkende at forklare, hvorfor andre reagerer på dit indlæg på en måde, du ikke umiddelbart lader til at forstå/bryde dig om.
Ja, jeg skriver at det knuste mit hjerte, for det gjorde det. Den stakkels pige fortjener ikke mere skuffelse og svig end hun allerede er gået igennem. Ikke fordi hun ikke må "få knubs", men fordi hun har fået så mange knubs i hendes korte liv at der virkelig ikke er fair for hende også at blive skuffet over et dumt kort. Og selvom jeg ville ønske at jeg ikke følte et behov for at "forsvare mig" overfor fremmede på internettet, så er det nu engang et behov jeg har lige nu.
Jeg har intet imod dig eller noget. Jeg har ingen følelser i klemme over nogen af de mennesker der er herinde. Men hvem hjalp det at den anden bruger, som du "forsvarede", skrev som hun gjorde? Det hjalp ikke mig, tværtimod. Hvilken fordel var der ved at skrive det? Hvad var pointen i det? De kunne have spurgt ind til situationen, hvis de var bekymrede for at jeg overbeskyttede min datter, men det gjorde de ikke; de antog det bare fordi det er der åbenbart trend for.
Og ja, jeg ved at det er et debatforum, men det er stadig mennesker der sidder på begge sider af skærmen. Og jeg har lige så vidt ret til at give udtryk for min irritation - som jeg skrev var irritation og ikke forvirring.
Anmeld
Citér