Valdes Jul Kort ("Invitationen")

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.755 visninger
23 svar
37 synes godt om
23. november 2023

ChesireKitty

Vi samler, som de fleste andre børnefamilier i Danmark, allerede på kort fra årets julekalender, Valdes Jul. Det er noget som ungerne synes er super fedt at få lov at fylde bogen op, bytte med vennerne og alt det der gejl. Super fint.

Desværre gav det en temmelig ubehagelig situation i går, da min datter åbnede en pakke med kortet "Invitationen", hvor teksten dukkede frem når kortet blev varmet op:

"Hej min ven

Du er inviteret til min julefest 22. december!

Det bliver megasjovt"

Hun, som det barn hun nu engang er, forstod ikke at det ikke var en "vinder" og at hun ikke rent faktisk var inviteret til en fest, men at det bare var et kort ligesom alle de andre. Hun blev så glad og hoppede op og ned. Det knuste mit hjerte at fortælle hende det, og som hun dog græd.

Jeg tænkte faktisk ikke yderligere over det end at det var et barns fantasi der løb løbsk, før min mand her til aften fandt det samme kort, varmede det op, kiggede på mig og spurgte om jeg havde set det. Han troede - som fuldvoksen, forholdsvist fornuftig voksen - også at det var et "vinder" kort af en art, i en sådan grad at da jeg fortalte ham at det bare var et kort, skulle der en Google søgning til før han var overbevist.

Så jeg skriver her som både en advarsel og fordi jeg faktisk synes at det er lidt ugennemtænkt af kort-laverene at skive det på d'en måde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ja det virker da ret uigennemtænkt  

Men mon ikke det giver mening når man ser kalenderen, forstår ikke hvorfor kortene allerede er i omløb for de giver ofte først mening efterhånden som man ser det 

Vi har 7-9-13 ikke kortene endnu, men er allerede blevet spurgt om mine børn ikke vil have dem.

Min ældste gemmer alt og magter ikke at have flere kort liggende (han har en million tinkakort), hader kort

Anmeld Citér

23. november 2023

ChesireKitty

Fortvivlet skriver:

Ja det virker da ret uigennemtænkt  

Men mon ikke det giver mening når man ser kalenderen, forstår ikke hvorfor kortene allerede er i omløb for de giver ofte først mening efterhånden som man ser det 

Vi har 7-9-13 ikke kortene endnu, men er allerede blevet spurgt om mine børn ikke vil have dem.

Min ældste gemmer alt og magter ikke at have flere kort liggende (han har en million tinkakort), hader kort

Ja, min pige har også en million Tinka kort i en bøtte. Hun er vild med alt det der samle-noget, nærmest ligegyldigt hvad hun samler på

Vi ville også gerne have venter med kortene til kalenderen startede, men de kæmpestore plakater i butikkerne var lidt for stor en afsløring af at de allerede var i omløb, og når der så bliver spurgt ved kassen om man vil have dem med, ja, så siger ungen jo "JA!" inden man når at trække vejret.

Anmeld Citér

23. november 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Altså mine børn reagerede overhovedet ikke på den måde på kortet. De syntes bare effekten var sjov.

Anmeld Citér

23. november 2023

Baby17

Hvad er et vinder kort?

Anmeld Citér

24. november 2023

ChesireKitty

drabo skriver:

Altså mine børn reagerede overhovedet ikke på den måde på kortet. De syntes bare effekten var sjov.

Det var da dejligt. Det var nu heller ikke for at sige at ingen børn forstår det, eller at det er helt umuligt at forstå. Det var mere sådan en advarsel om at de  kan misforstå det.

Anmeld Citér

24. november 2023

ChesireKitty

Baby17 skriver:

Hvad er et vinder kort?

Der er ingen vinder kort. Det var bare et fremtænkt scenarie i mit barn (og mands) hoved. De misforstod situation som om at det var et slags skrabelod eller noget, hvor man enten fik invitation eller ej, tror jeg.

Anmeld Citér

24. november 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Livet er desværre op og nedture. Nogle gange blir man skuffet fordi man troede noget var på en bestemt måde og så var det det ikke alligevel. Heldigvis er det kun samlekort til en julekalender.

Anmeld Citér

24. november 2023

Måskemor

Minime2018 skriver:

Livet er desværre op og nedture. Nogle gange blir man skuffet fordi man troede noget var på en bestemt måde og så var det det ikke alligevel. Heldigvis er det kun samlekort til en julekalender.

Præcis. Jeg var lige ved at skrive noget lignende.

Der er mange opslag for tiden med forældre der på den ene eller anden måde bliver bekymret for de knubs børn får, og som er en naturlig del af livet. Hvis de ting bliver svært for os forældre, bliver det først svært for børnene. De må gerne slå sig lidt, bare vi er der til at trøste :-)

Anmeld Citér

24. november 2023

ChesireKitty

Minime2018 skriver:

Jeg tror at hvad jeg prøver at skrive bliver misforstået. Som jeg skrev i mit opslag, tænkte jeg ikke yderligere over det - og tænkte nemlig bare pyt, det kommer hun sig over - da min datter blev glkad over kortet.

Grunden til at jeg skriver er at min mand OGSÅ troede det. Og det ville da være skrækkeligt hvis en anden forælder troede det samme og blev opstemt på samme vis som barnet og fik det hypet op eller hvad ved jeg.

Jeg prøvede virkelig bare på ligesom at skrve en lille servicemedelelse, ikke sige at mine børn ikke må opleve nedlag eller noget i den stil. Tro mig, mine børn har oplevet rigeligt med nedelag i deres liv, som de aldrig burde have været udsat for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.