Er mine kolleger urimelige eller er jeg for nærtag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.318 visninger
18 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. november 2023

Anonym trådstarter

Jeg kom tilbage fra barsel i sommer, og efter det, er min arbejdsplads bare blevet totalt anderledes. Det er både min chef der er en idiot og ikke lytter, og mine kolleger der behandler mig som luft. Virkelig ubehageligt og jeg har selvfølgelig også fundet et nyt sted, men skal først sige op sidst på måneden. 

I dag er jeg blevet opereret, og normalt har vi samlet ind til kolleger, der har været igennem lignende, og sendt en blomst. Men jeg har intet fået. 

Også i dag har min chef fødselsdag. Vi er en lille arbejdsplads med ca 10 ansatte. Når nogen har fødselsdag, har virksomheden givet morgenbrød osv. Men når han har fødselsdag, deles vi ansatte om udgiften til morgenmad. 

Jeg har så fået en anmodning på 20 kr til morgenmad, trods jeg ikke har deltaget. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal tænke om dette. Jeg føler mig lidt trådt på, og selv om 20 kr ikke er meget, er det også bare princippet i det.

Hvad skal jeg gøre? Ignorere? Skrive tilbage om det er en fejl, eller bare sluge og sende de småpenge, som det jo er. Eller noget fjerde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg havde ignoreret det, og spørger nogen ville jeg spørge om de bemærkede jeg ikke var en del af det og jeg altså ikke er sponsor til andres morgenmad, og så slut af med at sige “men tak for blomsten”. 

man skal ikke finde sig i alt godt du har fundet noget andet, håber det nye bliver godt!

Anmeld Citér

6. november 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Anonym skriver:

Jeg kom tilbage fra barsel i sommer, og efter det, er min arbejdsplads bare blevet totalt anderledes. Det er både min chef der er en idiot og ikke lytter, og mine kolleger der behandler mig som luft. Virkelig ubehageligt og jeg har selvfølgelig også fundet et nyt sted, men skal først sige op sidst på måneden. 

I dag er jeg blevet opereret, og normalt har vi samlet ind til kolleger, der har været igennem lignende, og sendt en blomst. Men jeg har intet fået. 

Også i dag har min chef fødselsdag. Vi er en lille arbejdsplads med ca 10 ansatte. Når nogen har fødselsdag, har virksomheden givet morgenbrød osv. Men når han har fødselsdag, deles vi ansatte om udgiften til morgenmad. 

Jeg har så fået en anmodning på 20 kr til morgenmad, trods jeg ikke har deltaget. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal tænke om dette. Jeg føler mig lidt trådt på, og selv om 20 kr ikke er meget, er det også bare princippet i det.

Hvad skal jeg gøre? Ignorere? Skrive tilbage om det er en fejl, eller bare sluge og sende de småpenge, som det jo er. Eller noget fjerde?

Tillykke med dit nye job

jeg tror du har set dig lidt sur på dem, selvfølgelig skulle de have sendt en blomst men det kan være en fejl eller forglemmelse når man deles om rundstykker er det om man er der eller ej vil jeg mene, og herregud 20 kr Du er på vej videre

Men selvfølgelig har du ret til dine følelser i dette her men jeg ville tage mine kampe en anden gang

Anmeld Citér

6. november 2023

Mom

Profilbillede for Mom

Kan det være at blomsten først kommer i morgen, så de sikre på at du er hjemme og klar til at modtage?

Jeg havde smidt de kr. 20, til morgenmad, uanset om jeg havde været der eller ej.

Anmeld Citér

6. november 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg havde givet de 20 kr, da du vel har deltaget i de morgenmad virksomheden har givet.

Blomsten kan vel nå at komme endnu 

Anmeld Citér

6. november 2023

Anonym trådstarter

Tak for jeres- meget forskelligartede- indlæg

Det har givet lidt stof til eftertanke. Det ender nok med at jeg betaler og ser frem til at starte i det nye job

Anmeld Citér

6. november 2023

Anonym

Jeg havde også ignoreret, jeg kender det alt for godt dog med noget andet. 

Jeg føler mig heller ikke velkommen på mit arbejde mere, jeg har født 2 børn nu med 14 måneders mellemrum. Jeg har ikke fået så meget som et tillykke, en blomst eller bare en tanke

Anmeld Citér

7. november 2023

Kir

Synes det er en spøjs regel at de ansatte skal betale morgenmad når chefen har fødselsdag. Jeg ville ikke synes det var så fedt at være tvunget til at betale, hverken til chef eller kolleger. Og særligt ikke når jeg ikke har været der og spist morgenmaden.

Jeg tror jeg ville lade være med at gøre så meget ud af det med blomsten, når nu du snart starter nyt arbejde. Det tænker jeg er spild af energi. Det ville være noget andet hvis du fortsat skulle arbejde der. Men jeg ville ikke betale de 20 kr, der er jeg nok lidt smålig. 

Anmeld Citér

7. november 2023

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Fuldstændig enig med ovenstående. Ikke om jeg gad betale for min chefs del af morgenmads ordningen. Jeg ville i det tilfælde have meldt mig ud for længe siden. I din situation ville jeg ignorere anmodningen, du var der jo ikke 

Anmeld Citér

7. november 2023

mor_til_2_

*.* skriver:

Jeg havde ignoreret det, og spørger nogen ville jeg spørge om de bemærkede jeg ikke var en del af det og jeg altså ikke er sponsor til andres morgenmad, og så slut af med at sige “men tak for blomsten”. 

man skal ikke finde sig i alt godt du har fundet noget andet, håber det nye bliver godt!

Hahaha. Jeg er total Petty havde gjort det samme som her. Haha. No way om jeg havde givet mine penge til noget jeg ikke har været med til og sådan en klasse kommentar til sidst. Det havde jeg SÅ meget også gjort passive-agressive-queen over here

Når det så er sagt så skal man selvføgelig passe på med ikke at brænde broer af specielt hvis du er i en branche med få arbejdspladser og hvor man bliver headhuntet. Men hvis ikke - sååååå .... ja ....... så havde jeg nok valgt at være lidt Petty  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.