Årh jeg kan godt følge dig. jeg er også tit bekymret for mange ting og krig har altid været en af de ting som jeg håber mine børn aldrig kommer til at opleve.
Det er virkelig forfærdeligt. Men .... Jeg har gået til psykolog
og hun gav mig et ret godt redskab til hvordan jeg takler mine bekymringer. Måske det kan hjælpe dig også ? <3
Du skal se dine bekymringer som telefon opkald. Tag telefonen og hør bekymringen. Det kan blandt andet være krig. "tal ud" eller "tænk ud" omkring krig og derefter tænk "er der noget jeg kan gøre ved det?" "nej det er der ikke" så lig på igen
"opkald" du ikke kan gøre noget ved skal du ligge på efter du har tænkt tanken ud.
opkald du tilgengæld KAN gøre noget ved kan blandt andet være.
Tag opkaldet eksempel "jeg er bange for min datter kører i skole selv". Okay - hvad kan jeg gøre ved det ? kører med hende for at se hvor sikker hun er i trafikken, køb en sikker cykelhjelm, ekstra lys, hvad ved jeg ? Et eller andet
og derefter fortæl hjernen alt det du kan gøre eller ved gøre ved denne bekymring.
Det tager lidt tid
og det var sikkert meeega forvirrende. Men det hjælper faktisk at tænke på ens bekymringer som opkald fra hjernen
også sagde min psykolog også at 50% af det hjernen tænker er noget vås
ligesom den om natten også kan drømme noget fuldstændig åndssvagt - så kan hjernen altså også tænke noget der er fuldstændig åndssvagt
Nå men - langt svar - JA ! jeg er også bange for krig - men jeg kan ikke gøre noget ved det
så nu ligger jeg på

Anmeld
Citér