Bekymret for fremtiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2023

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tror at ts referer til denne artikel som der også var i ekstrabladet. 

https://jyllands-posten.dk/international/ECE16489759/putin-rusland-er-snart-klar-med-naeste-generation-atomvaaben/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2023

Anonym trådstarter

Troll er jeg absolut ikke, er en 46 årig mor, der tænker på hvilke verden, mine børn skal vokse op i.

Min bekymring kommer mest udefra dagens nyheder.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

7. oktober 2023

Anonym

Så kan jeg fortælle dig at der er sindssygt mange retoriske tricks der tages i brug for at skræmme verden. Jeg synes du skal prøve trække vejret og huske på at trusler er her overalt: miljø, tosser, sølvpapirshatte, rigmænd, diktatorer.. . Vi kan ikke gå og være bange for alle farerne, For der er rigeligt af dem, men det er ikke sikkert det er reelle farer og nu er vi her nu engang og kam hverken gøre fra eller til ud over at være positive og glade for det der betyder noget.

og igen, ekstrabladet!!! det er nok et af verdens mest fare-på-færde agtige medier. Er du oprigtigt bekymret for noget ville jeg sætte mig ind i det og ikke lægge min tillid til kulørte formiddagsaviser

Anmeld Citér

7. oktober 2023

Anonym

Tror du skal bekymre dig mere om miljøet og klima hvis du leder efter noget at være bange for på dine børn og børnebørns vegne. 

Anmeld Citér

7. oktober 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tror du skal bekymre dig mere om miljøet og klima hvis du leder efter noget at være bange for på dine børn og børnebørns vegne. 

Det er jeg absolut også, hvem er ikke det.

Anmeld Citér

7. oktober 2023

Tullebadulle

Anonym skriver:

Det er jeg absolut også, hvem er ikke det.

Tror du skal trække vejret dybt… gå en tur i skoven med dine børn og tænke “out of my hands”.

Du får intet ud af at bekymre dig …? Du kan intet påvirke..?

Anmeld Citér

7. oktober 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Tullebadulle skriver:

Tror du skal trække vejret dybt… gå en tur i skoven med dine børn og tænke “out of my hands”.

Du får intet ud af at bekymre dig …? Du kan intet påvirke..?

Hvis det var så let, så var vi mange flere som "bare" gjorde sådan. Ens logiske sans ved jo godt at vi ikke kan gøre fra eller til, men det ændrer bare ikke på at man påvirkes mentalt alligevel.

Til TS. Jeg forstår dig godt. Ikke lige omkring faren om atomkrig, men da krigen brød ud tog jeg en lang pause fra alle nyheder fordi jeg også bliver påvirket. Et godt råd givet i denne tråd er i hvert fald at undgå de mest sensationslystne medier, for de fodrer blot læseres angst.

Anmeld Citér

8. oktober 2023

Cerenia

Jeg har slet ikke læst eller set det. Jeg holder mig fra nyheder og har tillid til jeg nok skal få de vigtige ting at vide. 

Jeg gider ikke at bruge tid og energi på at bekymre mig om noget jeg alligevel ikke kan kontrollere. Ok hvis der så kommer krig, så kommer der krig. Så tager jeg den derfra og har tillid til at jeg nok skal klare det. 
Indtil da vil jeg bruge min energi på ting der gør mig glad 

Anmeld Citér

8. oktober 2023

Kir

Der står jo i opslaget du har linket til at der er et godt stykke til atom krig. Jeg synes selv det var lidt skræmmende da Rusland gik i krig med Ukraine, men var nu ikke særlig overrasket. Synes der har været optakt til det i mange år. Jeg er ikke voldsomt bekymret for atomkrig, men det er fordi jeg tror at der ikke er nogen lande der egentlig er specielt interesseret i det. Jeg tror Rusland spiller lidt med musklerne, men de ved selv at USA sagtens kan bombe dem med atomvåben. Og det tænker jeg ikke de har lyst til.

Men når man ser nyheder, skal man også huske at det er sjældent det er de gode historier der bliver bragt. I det her klip beskriver den svenske professor Hans Rosling det ret godt. Det er godt nok 8 år gammelt, men tænker det stadig er aktuelt. 

https://youtu.be/bcpjl0mxRvs?si=W7g_NlwurRWXelVt

Anmeld Citér

8. oktober 2023

Anonym

Det er ikke realistisk at der kommer atomkrig. Det er et tegn på desperation fra Ruslands side. De ved selvfølgelig godt, at hvis de affyrer en atombombe, er der ikke længere noget der hedder Rusland. Men truslen kan måske få deres fjender til at handle anderledes, og det er dét, de ønsker at opnå

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.