Gravid og influenza A vaccine-har i taget stilling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2009

Nanna444

Hej Alle,

Sikke et godt og super-relevant spørgsmål. Det er rigtig dejligt at høre alle jeres meninger omkring dette emne.

Selv er jeg bosat i England hvor medierne ( ligesom i DK ) i meget høj grad har fokus på H1N1 iøjeblikket - ikke mindst pga alle de nye tilfælde som igen er dukket frem over de sidste par uger.

Også her anses gravide for at være i risikogruppe. Selv er jeg i 3. trimester og har valgt vaccinen fra - netop pga som så mange af jer siger: hvad ved vi om bivirkningerne endnu ? Ville jeg tage en almindelig vaccine mod en almindelig influenza ? Helt sikkert nej da jeg er skeptisk over hvad der puttes i min krop - især nu når der ligger en lille bebs lunt og godt derinde  Og hvorfor udsætte sin krop for vaccinen hvis man nu ikke får H1N1 ? Har snakket med både min JM og læge omkring H1N1 og ingen af dem råder hverken fra eller til vedr vaccinen, så selvfølglig er det svært og en bekymring man let kunne være foruden i denne søde graviditetstid.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

Valle81

lærkes_mor skriver:

Jeg synes også det er rigtig svært at stå og vælge mellem influenzaen eller vaccinen.... pest eller kolera.... tja og det jo ikke engang sikkert at man får influenzaen.

Snakkede med min læge den anden dag. Og hun vidste heller ikke hvad der var bedst.

Til sidst spurgte jeg : "hvis du var mig (gravid i uge 20, men fejler ikke noget) hva ville du så gøre?"

Hun svarede at hun ville ikke tage imod vaccinen som det ser ud lige nu. Men hun ville holde øje med nyhederne og hvad der sker i Norge da det normalt er et land vi sammenligner os med og de har flere influenza tilfælde end danmark har...

Men ja personligt er det da vildt svært... hører om de gravide der er døde i usa af det, men de er jo også bare viiiilllldddt mange mennesker derovre..

Så, som det ser ud lige pt vil jeg takke nej, men være meget opmærksom på hvordan det hele udvikler sig.

Når du nævner det med USA, så skal man også huske at de ikke har det samme sundhedsvæsen som vi har. Der koster alt penge, og mange venter nok desværre til det er for sent, fordi de ikke har råd:0)

I USA er det sindsygt mange kvinder der aldrig får et eneste tjek under graviditeten fordi de ikke har råd. Skræmmende:0(

Anmeld

4. november 2009

MaleneG

Som situationen ser ud lige nu, så vil jeg takke nej til vaccinen, dog vil jeg tage mig en snak med min læge omkring hvad de vil anbefale mig.

Og som tidligere skrevet i debatten, ellers bare holde øje med hvordan tingene udvikler sig rundt om i verden/DK.

Anmeld

4. november 2009

baby2010

Jeg var til forældre eftermiddag på Gentofte Hospital i går aftes, og da sagde de to JM, at raske gravide skulle slå kold vand i blodet, fordi Sundhedsstyrelsen konstant ændrer deres regler for tiden. Det bedste man kan gøre er, at tale med sin læge om sin situation - jobmæssigt, helbredsmæssigt mv. for at vurdere risici. Det synes jeg lød meget fornuftigt... Så jeg venter lidt og ser tiden an...

Anmeld

4. november 2009

1977

Profilbillede for 1977
Mini-Terp skriver:

Hej tøser..

Jeg hørte i radioen idag, at nu kunne nogle forskellige grupper går ned til deres læge og blive vaccineret mod influenza A, der iblandt os gravide..

Men har i taget stilling til om i vil tage imod den??

Knus Maria som ikke har taget stilling endnu

Meget vil jeg udsætte mig selv for, men bevist at komme kviksølv i kroppen, der sætter jeg grænsen

Anmeld

4. november 2009

missKat

Jeg har takket nej

havde i dag snakken med JM og tog min endelige beslutning  hun mente også at man skulle slå koldt vand i blodet. Jeg havde besluttet mig 80% til nej siden og da jeg snakkede med hende, blev jeg 100%

Min JM´s studerende/elev, har haft H1N1 for 2 måneder siden og hun sagde det var ingenting... (men selvfølgelig er vi alle forskellige)

men nej jeg vil ikke have det stads ind i kroppen, når mit dyrbarste eje er derinde og jeg ikke kender bivirkningerne.

Anmeld

10. november 2009

NannaB

Hej gravide,

jeg er lidt overrasket over holdningen til vaccinen herinde. Nogle skriver at det er svært at vide hvad der skader mest: vaccinen eller influenzaen. Men man skal altså ikke google ret meget rundt for at blive klar over, at dødeligheden blandt gravide med denne influenzatype i USA har været alarmerende høj. Desuden er der øget risiko for abort og for tidlig fødsel.

Jeg er selv gravid i 2. trimester og har også været i tvivl. Jeg ved at det er et følsomt emne. Vi vil jo allesammen vores børn det bedste og er fortvivlede over risikoen for at kunne gøre vores ufødte barn skade. Men søstre: gør lige jer selv den tjeneste at google det her. For mig at se er der ikke meget at være i tvivl om: Jeg skal vaccineres på torsdag. Og det er jeg ganske lettet over.

Mvh Nanna

www.copenhagenfertilitycenter.com/blog/blogpost-9.htm

http://www.berlingske.dk/danmark/gravide-boer-vaccineres-mod-svineinfluenza

Anmeld

10. november 2009

LauraLW

Jeanne skriver:

Meget vil jeg udsætte mig selv for, men bevist at komme kviksølv i kroppen, der sætter jeg grænsen

... Der skulle efter sigende være ligeså meget kviksølv i vaccinen som i en dåse makrel... Så tror nu ikke det er så slemt lige mht kviksølv.

Anmeld

10. november 2009

1977

Profilbillede for 1977
LauraLW skriver:

... Der skulle efter sigende være ligeså meget kviksølv i vaccinen som i en dåse makrel... Så tror nu ikke det er så slemt lige mht kviksølv.

Jeg spiser heller ikke dåse makrel Jeg ved bare at når alle vores sygeplejersker siger nej, så er der nok en grund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.