Gravid og influenza A vaccine-har i taget stilling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vil du tage imod vaccinen??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.483 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. november 2009

Bom

Hej tøser..

Jeg hørte i radioen idag, at nu kunne nogle forskellige grupper går ned til deres læge og blive vaccineret mod influenza A, der iblandt os gravide..

Men har i taget stilling til om i vil tage imod den??

Knus Maria som ikke har taget stilling endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

forår

Jeg tager ikke imod...tror jeg..

Man kender jo ikke helt bivirkingerne på den, og jeg er ikke så god til at sprøjte ting og sager ind i min krop, med mindre at jeg har brug for det..

Anmeld

3. november 2009

Karo

Jeg har ikke helt taget stilling endnu, men heller nu mest til at takke nej tak.

Anmeld

3. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Jeg har taget stilling, og jeg vil ikke tage imod den.

Min grundlag er at man ikke ved hvad sygdommen kan eller vil gøre ved mor eller barn i tilfælde af man bliver smittet. Dernæst så kender de slt ingen ting til evt. bivirkninger, som vaccinen kan udløse i forbindelse med en graviditet. Tænk hvis disse er større end ved at få sygdommen??

Så herfra takkes der nej:0)

Christina 21+1

Anmeld

3. november 2009

klmf

Hej

Supergodt og relevant spørgsmål

Jeg har besluttet ikke at tage imod vaccinen, af flere årsager.

Jeg er sund og rask og har ingen af de kroniske sygdomme, der ellers ville gøre, at det ville være fornuftigt at tage imod den (astma osv.).

Bivirkningsprofilen er endnu ikke helt afdækket og jeg ved derfor ikke præcis, hvilke risici jeg skal veje op imod fordelene.

Desuden er jeg så langt henne, at hvis der skulle opstå komplikationer for mig eller lillebobs, ville det ikke være en katastrofe, hvis han skulle være nødsaget til at blive 'evakueret' fra livmoderen nu

Så summa summarum: Jeg tager det med ophøjet ro, men da jeg jo er sygeplejerske er jeg meget bevidst om smitteveje i det hele taget, så er ALTID udstyret med en håndsprit (og har været det siden jeg under min uddannelse så mine hænder i UV-lys efter hvad jeg selv troede var en god håndvask - der lærte jeg så også at vaske hænder ordentligt!).  

Knus Charlotte

Anmeld

3. november 2009

maria_wlt

Jeg har ikke taget konkret stilling men tror jeg ville sige nej....tror ikke jeg ville turde pga de bivirkninger de har snakket om...

Anmeld

3. november 2009

frk andreasen

jeg har ikke taget stilling til det endnu.

Anmeld

3. november 2009

Hava

Under normale omstændigheder ville jeg nok takke nej til vaccine. Men blev i tvivl, da Sundhedsstyrelsen ændrede deres anbefalinger til at omfatte alle gravide.

Og så har jeg en nær ven, der er alvorligt syg - og tanken om ikke at kunne komme på besøge, hvis jeg fik H1N1 er ikke til at holde ud... Har aftalt et møde med min læge for at høre hvad hun kan sige. Og så er der mulighed for at blive vaccineret i den kommende uge.

Anmeld

3. november 2009

bagger26

Jeg har ikke taget stilling endnu, men alle omkring mig syntes at jeg skal have den. Har en veninde som er lige så langt som jeg, og hendes læge har på det kraftigste rådet hende til at få den, hun er ikke i risikogruppen, andet end hun er gravid i 3 trimester. Vores kærester kører begge taxa og kører med læger flere gange om dagen, og alle, uden undtagelse, af de læger de har spurgt til råds syntes vi skulle få dem, også selvom vi ikke er i risikogruppen. De siger man godt kan blive lidt syg af vaccinen.

Men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg vil i forhold til fordele og ulemper, min egen læge skal jeg snakke med her d. 12 når jeg skal til 25 ugers tjek, og så må jeg lige kører hvad han har at sige..

Anmeld

3. november 2009

Sara.

Jeg synes også det er rigtig svært at stå og vælge mellem influenzaen eller vaccinen.... pest eller kolera.... tja og det jo ikke engang sikkert at man får influenzaen.

Snakkede med min læge den anden dag. Og hun vidste heller ikke hvad der var bedst.

Til sidst spurgte jeg : "hvis du var mig (gravid i uge 20, men fejler ikke noget) hva ville du så gøre?"

Hun svarede at hun ville ikke tage imod vaccinen som det ser ud lige nu. Men hun ville holde øje med nyhederne og hvad der sker i Norge da det normalt er et land vi sammenligner os med og de har flere influenza tilfælde end danmark har...

Men ja personligt er det da vildt svært... hører om de gravide der er døde i usa af det, men de er jo også bare viiiilllldddt mange mennesker derovre..

Så, som det ser ud lige pt vil jeg takke nej, men være meget opmærksom på hvordan det hele udvikler sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.