Ny Covid vaccine til gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2023

Morfire

Profilbillede for Morfire
Anonym skriver:

Hvis man får nerveskader, nældefeber eller noget andet i dagene efter at være blevet vaccineret, så er der en høj sandsynlighed for, at det er pga. vaccinen.

Det giver lidt sig selv, ikke?

Der mangler jo nok lige lidt bevis for kausalitet.

Med den logik kan man jo sørme få mange nye spændende sandheder i livet.

Eksempel: Statisk set er der flere børn af skilsmisseforældre som ikke får en uddannelse, får misbrugsproblemer og er på overførselsindkomst. Jamen så må det jo være fordi de er skilsmisseforældre! Øh nej, for der er ingen kausal sammenhæng. Når man UNDERSØGER det, viser det jo sig, at selvom mange velfungerende familier bliver skilt er der i socialt udsatte familier en overrepræsentation af skilsmissen og det er bl.a. denne komponent som påvirker udfaldet.

Jeg er hverken for eller imod vaccine (er f.eks. ikke selv vaccineret), MEN jeg er FOR EMPERISK OG VIDENSKABELIG BEVISFØRELSE.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2023

Anonym

Savanna skriver:

Åh nej, skal vi nu til denne debat igen?

Trådstarter er helt afklaret med sin beslutning, og det er mere end fint. Men denne debat har en tendens til at blive meget lidt saglige og uden nogen egentlig bliver klogere. Så hvad er formålet?

Det er da en relevant debat i forhold til at den bliver tilbudt til gravide.

Anmeld Citér

13. september 2023

Anonym

Savanna skriver:

Jeg henvendte mig heller ikke direkte til dig, men til trådstarter. Det klogeste havde nok været at scrolle forbi, men synes alligevel det er lidt mærkeligt at starte en debat, når man typisk ikke er åben for andres mening. Hvilket vaccinen mod covid sjældent har lagt op til herinde.

TS spørger om andre gravide har tænkt sig at få den. Hvordan får du det til, at hun ikke er interesseret i at høre andres meninger?

Anmeld Citér

13. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Det er det da heller ikke. Men det virkede bare som om TS var så sikker i sit valg og ikke nødvendigvis interesseret i at høre om andres valg og holdninger. 

Sjovt som vi læser det forskelligt.

Selvom man er sikker i sit valg, kan det da være interessant at høre andre gravides valg.

Anmeld Citér

13. september 2023

Anonym

Der mangler jo nok lige lidt bevis for kausalitet.

Med den logik kan man jo sørme få mange nye spændende sandheder i livet.

Eksempel: Statisk set er der flere børn af skilsmisseforældre som ikke får en uddannelse, får misbrugsproblemer og er på overførselsindkomst. Jamen så må det jo være fordi de er skilsmisseforældre! Øh nej, for der er ingen kausal sammenhæng. Når man UNDERSØGER det, viser det jo sig, at selvom mange velfungerende familier bliver skilt er der i socialt udsatte familier en overrepræsentation af skilsmissen og det er bl.a. denne komponent som påvirker udfaldet.

Jeg er hverken for eller imod vaccine (er f.eks. ikke selv vaccineret), MEN jeg er FOR EMPERISK OG VIDENSKABELIG BEVISFØRELSE.

Irrelevant sammenligning.

Patientklagenævnet har erstatningssager kørende ang. folk der har fået alvorlige bivirkninger efter at have fået Covid vaccinen. Det synes jeg er bevis nok for, at vaccinen ikke er så sikker som først antaget.

Jeg er vaccineret, men ville ikke turde blive det som gravid. Generelt vil jeg bare ikke vaccineres igen, da jeg ikke vil sætte mit helbred på spil.

Anmeld Citér

14. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Sjovt som vi læser det forskelligt.

Selvom man er sikker i sit valg, kan det da være interessant at høre andre gravides valg.

Enig - det er ulempen ved skriftlig kommunikation

Anmeld Citér

14. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Irrelevant sammenligning.

Patientklagenævnet har erstatningssager kørende ang. folk der har fået alvorlige bivirkninger efter at have fået Covid vaccinen. Det synes jeg er bevis nok for, at vaccinen ikke er så sikker som først antaget.

Jeg er vaccineret, men ville ikke turde blive det som gravid. Generelt vil jeg bare ikke vaccineres igen, da jeg ikke vil sætte mit helbred på spil.

Men du kan jo i teorien også sætte dit helbred på spil ved ikke at blive vaccineret. Og der vil jo altid være folk, der oplever a, b eller c og mener det er vaccinens skyld, hvor det måske ikke er. Det ved vi jo reelt ikke (endnu). Men det er jo så fint vi har mulighed for at vælge selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.