Hvor skal jeg stille mine børns klapvogn når far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.145 visninger
16 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. august 2023

Anonym trådstarter

Jeg plejer at kunne stille mine børns klapvogn i børnehavenskælder, men det er lavet om til at man ikke må stille klapvogne mm dernede mere. Derfor plejer jeg nu at tage den med hjem når jeg har afleveret mine børn og hente den igen inden jeg henter mine børn igen.

Min datter som lige er blevet tre år, bruger den stadig nogle gange når hun får trætte ben. 

Hver anden weekend skal mine børn hjem til far, far henter i børnehaven om fredagen. 

Men nu ved jeg ikke hvor jeg skal stille klapvognen til når han henter hver anden fredag. 
Hvad skal jeg gøre, hvad vil I gøre?

Jeg kan selvfølgelig ikke være hjemme hver anden fredag, så han kan hente den hos mig.

Jeg kan låse den fast og ligge nøglen i deres taske

Jeg kan sige han ikke får klapvogn med

Jeg vil heller ikke kontakte ham hver anden fredag for at høre om han har tager klapvognen med, og så jeg selv låser den op og henter den. Da jeg laver planer når jeg ikke har mime børn, arbejder længe, og nogle gange slet ikke kommer hjem før søndag, og jeg har også kun en nøgle til den cykel lås jeg bruger til låsen.

Nogle gange når klapvognen har stået i børnehavens kælder, har han ikke hentet den når han henter børnen og den har så stået hele weekenden over. Få gange har jeg så ikke fået den med hjem ved aflevering søndag, og sådan er det jo, men jeg vil ikke have klapvognen står låst fast ude foran børnehaven en hel weekend. 
jeg har ikke råd til at miste den hvis nogle klipper låsen over eller andet  

Hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Kan far ikke tage sin egen klapvogn med? Så afleverer du på gåben, han henter i egen klapvogn.

Anmeld Citér

16. august 2023

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Kan far ikke tage sin egen klapvogn med? Så afleverer du på gåben, han henter i egen klapvogn.

Han har ikke en selv. Men kan jeg godt bede ham om at købe en (evt en billig en) selv , når jeg har bopælen? Eller hvordan er reglerne der

Anmeld Citér

16. august 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis den ikke står sikkert og han ikke altid bruger den, så ville jeg tage den med hjem om fredagen. Så må han anskaffe en klapvogn hvis han føler behov for en hjemme hos ham. 

hvis han brokker sig over at mangle den og ikke vil købe en billig en selv (hvis han er sådan en der holder firkantet på at du skal betale alt) så må han være konsekvent i at tage den med om fredagen, og så ville jeg bruge løsningen med en cykellås  

Anmeld Citér

16. august 2023

Anonym trådstarter

Sådan er han desværre, som du beskriver. 
jeg har før oplevet at han siger han tager klapvognen med hjem og så om søndagen når han aflevere, siger han at den altså står nede i kælderen i bh. Så jeg bare lidt usikker på om han stikker en lille løgn hvis det giver mening

Anmeld Citér

16. august 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Sådan er han desværre, som du beskriver. 
jeg har før oplevet at han siger han tager klapvognen med hjem og så om søndagen når han aflevere, siger han at den altså står nede i kælderen i bh. Så jeg bare lidt usikker på om han stikker en lille løgn hvis det giver mening

Sig til ham som det er. At du ikke må sætte den i kælderen mere, så det duer ikke hvis han ikke tager den med. Så enten må han være konsekvent - det kan du jo hurtigt afsløre ham i, om han er - eller også må han undvære, eller i sidste ende anskaffe sin egen. 

du stiller klapvognen til rådighed fuldstændig som du “skal”, men så må det også være hans ansvar at passe på den (ved at tage den med, så den ikke er udsat). Hvis han ikke gør det, vil jeg mene det er absolut fair at trække en streg og sige at han selv må stå for klapvogn hvis behovet opstår hos ham. 

Anmeld Citér

16. august 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Han har ikke en selv. Men kan jeg godt bede ham om at købe en (evt en billig en) selv , når jeg har bopælen? Eller hvordan er reglerne der

Ja selvfølgelig kan du bede ham købe en. Man kan finde en anstændig paraplyklapvogn på den blå avis for 100-200kr. 

hvis jeres forhold er skidt eller han er udfordret mentalt eller økonomisk, kan du købe den for ham, men han er jo en voksen mand, og barnets far, så det er jo en ganske lille ting at selv skulle sørge for at tage sin egen klapvogn med. 

Anmeld Citér

16. august 2023

Hanspige

Behold den hjemme. 

Du skal ikke stille klapvogn til rådighed, kun tøj og receptpligtig medicin. 

Anmeld Citér

16. august 2023

Hanspige

Mor11 skriver:

Sig til ham som det er. At du ikke må sætte den i kælderen mere, så det duer ikke hvis han ikke tager den med. Så enten må han være konsekvent - det kan du jo hurtigt afsløre ham i, om han er - eller også må han undvære, eller i sidste ende anskaffe sin egen. 

du stiller klapvognen til rådighed fuldstændig som du “skal”, men så må det også være hans ansvar at passe på den (ved at tage den med, så den ikke er udsat). Hvis han ikke gør det, vil jeg mene det er absolut fair at trække en streg og sige at han selv må stå for klapvogn hvis behovet opstår hos ham. 

Mor skal ikke stille klapvogn til rådighed. 

Anmeld Citér

16. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Tag den med hjem fredag. Hvis far mener at han har behov, må han jo købe én selv, tage bussen/bilen eller op på skulderen (eller hvordan han ellers vil komme hjem)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.