Anonym skriver:
Så synes jeg du skal kigge ud i samfundet.
Fx service branchen og pleje branchen mangler kritisk folk.
Der er restauranter der ikke kan holde åbnet pga mangel på folk.
Så kan det godt være at du hellere vil sidde på et kontor .Men alle kan klare de 2 fag.
Faktisk så er mange plejehjem så desperate at de søger ufaglærte.
Så at sige man ikke vil fordi man har taget en anden uddannelse er snobberi og forkælet.
Vi skal alle yde . Også når det ikke er drømmejobbet.
Alt andet er netop skide tarveligt !
Nu arbejder jeg selv på et plejehjem som ufaglært, og jeg har selv været på både dagpenge og KH i flere år.. Dagpenge er jo så noget, som jeg selv har betalt ind til, så den synes jeg ærlig talt ikke rigtigt man kan være forarget over, da det egentlig er folks egne penge, der bliver brugt..
KH var jeg på i flere år, og jeg vidste ærlig talt ikke, at jeg kunne arbejde som ufaglært på plejehjem/i hjemmeplejen.. Netop fordi det handler om menneskeliv, så havde jeg slet ikke skænket den mulighed en tanke.. Og det tror jeg faktisk, at der er flere, der heller ikke har.. Bare for at sige, at der altså godt kan være årsager til det..
Jeg skreg i flere år efter hjælp og sagde at de skulle sende mig ud i arbejde om jeg så skulle gå og feje blade sammen, men ingen hjalp mig, og ingen tog mig ind til samtale, selvom jeg søgte i mange forskellige fag
Anmeld
Citér