Tapas

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.466 visninger
19 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juni 2023

Anonym trådstarter

Jeg er blevet inviteret på tapas hos en veninde, men hvordan er det når man er gravid? Hvad må jeg ikke spise, er gravid i uge 28

synes det er svært at finde noget om på nettet..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du må spise det hele.. 

Anmeld Citér

9. juni 2023

Anonym

Jeg ville holde mig fra bløde oste som brie, pate og kødpålæg der ikke er varmebehandlet

Anmeld Citér

9. juni 2023

Pb18

Sundhedsstyrelsen har en god guide ift graviditet og mad (og meget andet) https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2017/Sunde-vaner-f%25C3%25B8r-under-og-efter-graviditet/Sunde-vaner-foer-under-og-efter-graviditet.ashx&ved=2ahUKEwiRmrWunbb_AhXHUKQEHcUNApkQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw3_3s-1EUdJ2MguKHASXU9j

Som nævnt i en anden kommentar indeholder paté meget A vitamin og derfor er det en god idé at holde sig fra det. 

De fleste oste man kan købe i Danmark er pasteuriseret, men er du i tvivl, så undlad at spise dem. 

Kødpålæg, der ikke er varmebehandlet, ville jeg også holde mig fra. 

Anmeld Citér

9. juni 2023

Anonym

Jeg har spist tapas i begge graviditer, røde bøffer og carpaccio

Anmeld Citér

9. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har spist tapas i begge graviditer, røde bøffer og carpaccio

Ja og nogen ryger under graviditet uden der sker noget. Alligevel anbefales det ikke

Anmeld Citér

9. juni 2023

Anonym

I Spanien spiser gravide tapas. Hilsen en spanier 

Anmeld Citér

9. juni 2023

Anonym

Du kan spise lige hvad der passer dig. Også selvom der står anbefalinger på sundhedsstyrelsens hjemmeside. 
de anbefalinger er at man ikke skal spise det hele tiden eller ofte. Men en enkelt aften med tapas sker der ingenting ved. 

Anmeld Citér

9. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja og nogen ryger under graviditet uden der sker noget. Alligevel anbefales det ikke

Nogengange gør det. 
Faren og jeg var lige gået fra hinanden og jeg var super depressiv og stressramt. 
jeg fik direkte anbefaling af jordmoder om ikke at stoppe med at ryge fordi det ville stresse mig og barnet yderligere. Men at jeg skulle holde det på et minimum. Så gik trods alt fra 15 om dagen til 3-5 om dagen. 

Anmeld Citér

9. juni 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Nogengange gør det. 
Faren og jeg var lige gået fra hinanden og jeg var super depressiv og stressramt. 
jeg fik direkte anbefaling af jordmoder om ikke at stoppe med at ryge fordi det ville stresse mig og barnet yderligere. Men at jeg skulle holde det på et minimum. Så gik trods alt fra 15 om dagen til 3-5 om dagen. 

Det er, i fald en jordemoder virkelig har ytret sig således, stadig virkelig langt fra det samme som, at man helt generelt ikke alvorligt fraråder gravide at ryge … 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.