Hjertebanken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2010

Kløver

Nymor skriver:

Hej piger

Er jeg den eneste herinde, som føler, at mit hjerte er begyndt at banke hurtigere/hårdere, efter at graviditeten er indtruffet?

Mit blodtryk er helt normalt, så det kan ikke have noget med dét at gøre ...

Måske er det helt normalt, nu hvor blodet skal pumpe hurtigere i kroppen?

Knus  ;o)

jeg synes ikke mit hjerte banker hurtigere, men synes jeg bliver meget hurtigt forpustet, og har det generelt som om jeg helt får 100% ilt nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

Marie29

Hey

Jeg er i uge 31 og har også hjertebanken til tider. Rart at høre der er andre, der har det lige sådan :-) Det kommer og går lidt, men har også hørt det er normalt. Min puls er hurtigere, og mit blodtryk er altså helt fint. Men der skal jo også pumpes lidt mere rundt til baby, end man gør normalt Det føles bare lidt ubehageligt til tider....

Anmeld

7. august 2010

kristine87

Nu hvor jeg er igang med at skrive.. så har jeg lige et spørgsmål mere... jeg får tit ondt i mit underliv og få minutter efter så skal jeg skynde mig på VC.... får virkelig mavekneb/kramper jeg har i forvejen en sart mave, og hvis jeg spiser noget mad som er lidt usundt, så reagere den voldsomt.... men er det normalt når  man er gravid? andre som har prøvet det?

Kristine

Anmeld

15. september 2010

MoniqueMadsen

Rigtigt mange gravide oplever hjertebanken. Det er der slet ikke noget unormalt ved. Tværtimod . Dit hjerte er blevet en del større for at følge med den øgede blodmængde i din krop. Dit hjerte slår faktisk 5-10 slag hurtigere efter du er blevet gravid, så hvis du opdager en hjertebanken, så skyldes det netop dette fænomen. Jeg læste på www.sundhedslex.dk/hjertebanken.htm at et normalt hjerte banker 60 til 100 i minuttet. Hjertebanken er ubehageligt bevidsthed af sine hjerteslag. Heldigvis kan åndedrætsøvelser ofte afhjælpe hjertebanken, da du herved lærer at trække vejret langsomt og dybt ned i lungerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.