Hjertebanken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28.985 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. november 2009

Nymor

Hej piger

Er jeg den eneste herinde, som føler, at mit hjerte er begyndt at banke hurtigere/hårdere, efter at graviditeten er indtruffet?

Mit blodtryk er helt normalt, så det kan ikke have noget med dét at gøre ...

Måske er det helt normalt, nu hvor blodet skal pumpe hurtigere i kroppen?

Knus  ;o)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

Mca<3

Nymor skriver:

Hej piger

Er jeg den eneste herinde, som føler, at mit hjerte er begyndt at banke hurtigere/hårdere, efter at graviditeten er indtruffet?

Knus  ;o)

Det er nemlig helt normalt  Blev lidt forskrækket da jeg oplevede det og det er lidt voldsomt syntes jeg ,, Men helt normalt ,,

Anmeld

2. november 2009

Maise

Nymor skriver:

Hej piger

Knus  ;o)

Jeg er gravid i uge 31 og min hvilepuls er på omkring 95, hvilket er meget højt. Jeg har været til jordemoder, læge og til sidst på sygehuset i onsdags, men umiddelbart er der intet galt, hvad de kan finde ud af ihverfald. JEg har nemlig også et normalt blodtryk. Fik både taget blodprøver, stixet urin og scannet. Jeg ved at ens puls stiger ca fra 60 til 80 igennem graviditeten så det er helt normalt. Har læst om det flere steder. Men er du i tvivl så mål din hvilepuls og så ring til egen læge og hør om det er normalt.

hmmm nogen gange om aftenen så dunker min puls så hårdt at jeg ikke kan falde i søvn, kender du det ?

mvh Maise

Anmeld

2. november 2009

LouiseNielsen

Hejsa!

Jeg er blevet sygemeldt pga det....

Jeg døjede fra uge 8 med svimmelhed og utrolig meget hjertebanken.... Jeg var derfor til læge op til flere gange, og til sidst fik jeg lavet et hjerte diagram, og jeg har altså en hvile puls på 106 slag i minuttet... Da det er rigtig rigtig højt turde min læge ikke andet end at sygemelde mig, da jeg for alt i verden ikke må blive stresset eller have for meget at se til... Det har helt sikkert hjulpet mig, lige pt ligger den "kun" på ca 92 slag i minuttet. Men med det samme jeg bliver en smule stresset så stiger den og jeg får det rigtig rigtig skidt... Men fordi mit blodtryk er som det skal være så skal der ikke gøres mere ved det.... Dette er ikke normalt, slet ikke!

Men følelsen af hjertebanken under graviditeten er helt normalt! Men til en vis grænse... Er du nervøs eller har spørgsmål til det, så må du ringe og spørge din læge!

Kram fra Louise

Anmeld

2. november 2009

Nymor

Hej tøser

Tak for jeres fine svar. Jeg tar' den med ro ...når nu jeg ved, at det er helt normalt  ;o)

Kh mig  ;o)

Anmeld

3. august 2010

kristine87

Hej.. jeg er 5 uger henne i min graviditet og har voldsom hjertebanken. er det virkelig normalt så tidligt i min graviditet?

Anmeld

3. august 2010

heidi30

Hej,

i starten af min graviditet havde jeg også voldsom hjertebanken. Det var især om aftenen, når jeg skulle sove. Jeg fik det også tjekket hos lægen, men alt andet så fint ud og der var ikke noget galt.

Nu er jeg i uge 37 og har ikke haft kraftigt hjertebanken længe, tror måske det er nogle mdr. siden.

Måske det også kan være noget psykisk, at man måske er mere urolig i starten af graviditeten og tænker meget over alt ting. Hvorimod jeg selv er blevet mere rolig jo længere hen jeg er kommet.

Anmeld

6. august 2010

kristine87

Tak fordi du skrev... har gjort mig mere rolig

Anmeld

6. august 2010

Svane83

Jeg har det lige modsat min puls ligger kun på de 50 ca. og mit blodtryk er på 112/71 hvilket er i den lave ende, man siger som regl at normalen er 120/80. Så jeg døjer med svimmelhed især når jeg rejser mig. Men min læge siger at det er helt normalt og jeg bare skal rejse mig langsomt hvis jeg har ligget/siddet længe

Anmeld

6. august 2010

<3

Det er normalt med lidt hjertebanken fordi mavesyre i spiserøret bla. kan give hjertebanken særligt om aftenen. Men det må kun være i kort tid. Jeg fik meget hjertebanken i sidste trimester og det var anfald på over en time og der skulle jeg have været tilset på FG syntes lægen til efterfølgende tjek men jm som jeg ringede til på FG mente at det var fint sålænge jeg ikke var alene og var ellers ok.

Der er mange varianter af hjertebanken og hvis du vil være sikker på at din form ikke er abnormal så må du tjekkes af en læge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.