Parforholdet, når to bliver til tre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvordan har dét at blive forældre ændret jeres parforhold?

Føler du, at I er kommet tættere på hinanden - eller har barnet / børnene nærmere skabt afstand mellem jer?

Hvordan har det påvirket ligestillingen i jeres parforhold, at I er blevet forældre?

De bedste hilsener

Karoline

PS: Dit svar vil muligvis blive brugt i en bog om moderskab, skriv hvis du vil være anonym.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

CarinaSB

vi er kommet tætter på hinanden .. og vi har lært at bruge tiden bedre os på hinanden ..

ligestilligen her i huset er 50/50 .. der er ikk en der laver mere herhjemme end den anden vi er gode til at skiftes til at stå op om natten og lave flaske. eller stå tideligt op om morgen og lade den anden sove længe. Og tage Noah hvis en af os vil op og have en time eller 2

Knus Carina

Anmeld

2. november 2009

Honningblomst

Fra to til tre, til to til tre til fire til fem til fire...

Jeg synes bare det er bedst at bo hver for sig og kun have det gode sammen(altså for mig)...

Knus Eva

Anmeld

2. november 2009

SaNiNa

Vi er helt bestem kommet tætter på hinanden meget tætter. vi har jo fået noget stort og kærlig sammen. fokusere meget mere på hinanden når nicklas sover, tror aldrig vi har været så gode som vi er nu til at fortælle hinanden at vi elsker og holder af hinanden.

Ligestillig, det har der hele tiden været manden vasker lige så meget tøj, tager lorte bler som jeg det er nok mest mig som ryder op, men jeg gør det jo som regl mens nicklas sover (her kan rode rigtig meget nu efter nicklas er kommet)

så i det hele syntes jeg ikke det har ændre meget i mellem os. vi er blevet forældre og har et meget større ansvar over for hinaden nu

Anmeld

2. november 2009

Pellemor

Vores forhold er blevet endnu tættere. Vi elsker hinanden endnu højere nu og føler endnu mere at vi hører sammen. Vi er virkelig blevet meget mere lykkeligere efter vi har fået vores lille prinsesse, vi var også lykkelige før, men nu er vi bare endnu mere tæt knyttet og er som nyforelskede igen

Knus

Helle

Anmeld

2. november 2009

Lone Jakobsen

vi havde hver især børn inden vi valgte at få en sammen, og jeg indrømmer blankt at selv om alt der har med baby at gøre har fået os tættere sammen....ja så er vores forhold kølet gevaldigt siden hans fødsel.

der er ingen tvivl om at jeg ønsker at være sammem med min mand, men i kraft af at jeg er på barsel, har alt det huslige været "mit ansvar" og der har været dage hvor jeg har funderet over hvorfor vi stadig er sammen.

jeg har tidligere altid været alene mor, så dette var meget nyt for mig, og det har taget mig noget tid at acceptere at vores ægteskab næsten ændrede status til et venskab..og først nu (4 mdr efter) er begyndt at ligne det som var engang.

så ja, et mindre kultur chok for en tidligere enlig mor, at opdage at tiden med en baby ikke nødvendigvis bliver mere lykkelig bare fordi man har en hus, mand og bil....

Lone

Anmeld

5. november 2009

Barbamama

hmmm... Før vi fik et barn har vi aldrig skændtes og gør det som sådan heller ikke nu, men vi vrisser lidt mere af hinanden. Det er stressen der gør det. Det er ofte midt i at hun skal have mad, VI skal have mad og så skal hun også lige puttes. Og så kan vi også godt komme til at vrisse lidt hvis vi ikke lige er enige om hvordan tingene skal gøres i forhold til lege, putning, osv. Men så midt i det hele kan vi også bare smelte fuldstændig over at vi har givet hinanden den bedste gave og over at vi begge elsker hende så meget, så på den måde er vi kommet tættere. Det er fantastisk at være en familie men det er også hårdt. Man skal lige lære de nye rutiner oveni at man er kronisk træt.  Michella mor til Carla på 4mdr

Anmeld

6. december 2009

miss-samara

jeg har brug for nogle svar..

jeg står i en hård periode med dårlig forhold med min mand, og står der hvor jeg ikke ved om jeg skal gå fra ham eller vente til jeg har født, og se om han vil begynde at være mere social, droppe hans hemmelige ting bag min ryg, og måske tænke lidt mere på mig end han gør.. jeg føler en ligeglad mand som bare sørger for at der er mad i huset, og så har han gjort sit.

vil han ændre sig når vi har fået barnet til januar? vil han elske mig som da jeg ikk var gravid? vil han vise sig mere? vil han gøre mig lykkelig? vil han tage mig seriøs som hans kone? eller blive ved at se sine venner som mere værd, end mig?

hjælp...

Anmeld

9. december 2009

CamillaT89

miss-samara skriver:

jeg har brug for nogle svar..

jeg står i en hård periode med dårlig forhold med min mand, og står der hvor jeg ikke ved om jeg skal gå fra ham eller vente til jeg har født, og se om han vil begynde at være mere social, droppe hans hemmelige ting bag min ryg, og måske tænke lidt mere på mig end han gør.. jeg føler en ligeglad mand som bare sørger for at der er mad i huset, og så har han gjort sit.

vil han ændre sig når vi har fået barnet til januar? vil han elske mig som da jeg ikk var gravid? vil han vise sig mere? vil han gøre mig lykkelig? vil han tage mig seriøs som hans kone? eller blive ved at se sine venner som mere værd, end mig?

hjælp...

Puh, jeg tror, at du selv kender svaret bedst. Du kender jo trods alt hans mønstre og vaner? Jeg tror, at jeg selv ville sige til ham, at jeg var utilfreds med det, fordi det giver mig en følelse af, at han er ligeglag osv, og så give det en tidsfrist. Hvis det så ikke blev bedre, ville jeg ikke blive ved at være sammen med ham, for det fortjener hverken jeg eller babyen i maven. Men det er jo noget, du må gøre op med dig selv. Fordele og ulemper?? - Og hvis du i så fald droppede ham, hvordan du så ville klare dig med den lille!? Det er mit bedste råd. Lyt til dit eget indre.

Held og lykke med det

Camilla, 6+3

Anmeld

12. december 2009

Na-Wi

Her i hytten er alt blevet bedre.. Vi skændes aldrig, og er i det hele taget bare kommet tættere på hinanden Det er sq dejligt at blive forældre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.