Hvordan har / havde du det under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2009

TbCp

Jeg synes jeg havde en ret god graviditet til trods for der kom en masse ting til.
I starten gik min puls helt amok og for afsted, samtidig var mit blodtryk alt for højt så jeg røg til div. undersøgelser.
Led heldigvis ikke af kvalme men var usandsynligt træt.
Jeg følte mig på intet tidspunkt besværet, kunne klare hvad jeg normalt gjorde.
Omkring uge 28-29 røg jeg dog på svangeramb. til tjek og måtte overnatte der så de kunne holde øje med mig. Jeg fik så voldsomme plukveer som kom med under 2 min. imellem. Så jeg måtte afsted, have vehæmmende pille og ligge til obs.
Herefter blev jeg sygemeldt pga. risiko for for tidlig fødsel.
Det endte så med at jeg fødte i uge 35 + 2.

Selvom det måske lyder som mange komplikationer/problemer føler jeg stadig selv at jeg havde en god graviditet.
Jeg elskede min voksende mave, at mærke sparkene og jeg følte mig smuk

Lige en tilføjelse. Det der for mig var det værste var humørsvingningerne. For pokker min stakkels mand har måtte finde sig i meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg led forfærdeligt af kvalme frem til 7. uge hvor jeg fik nogle piller hos lægen der skulle tage kvalmen. Det gjorde de såmænd også - samtidigt med at de sendte mig på hospitalet med kramper... Jeg er - viste det sig - en af de få som får bivirkninger af pillerne. Men da jeg kom hjem fra hospitalet var kvalmen næsten borte og den sidste rest kunne tages med appelsinjuice med lidt ingefærsaft som min kæreste serverede på sengekanten om morgenen.

Generelt var jeg TOTALT udmattet de første 3 måneder. Fra at være en der nød at være vågen til langt ud på natten og aldrig gik til køjs før midnat, kunne jeg da kigge på min kæreste kl 20 med "nå - skal vi lægge os?"-blikket...  

Rent hormonelt var det eneste symptom at jeg har fået en del uren hud i ansigtet og på brystet og på ryggen. Det er rigtigt irriterende! Humørsvingninger er der endnu ingen af (7-9-13) - men manden har haft nogle ture og jeg driller ham med at han de første 3 måneder var mere gravid end jeg var. Jeg havde rollen som den rationelle og beherskede mens han strøg gennem hele følelsesspektret flere gange om ugen, sov 14 timer i døgnet og generelt var lidt mere sart...

Men da 1. trimester sluttede kom energien og humøret tilbage hos os begge og jeg fik pludselig overskuddet til at begynde at frisere mig igen... Min største sejr var da jeg efter 4 måneder i flade sko havde kræfter til at tage høje hæle på på arbejde igen... Da begyndte der sgu at være noget ved at være gravid! Maven begyndte at kunne ses og jeg klæder mig på i stramme bluser med bælte over maven for rigtigt at fremhæve den... Det er nu det begynder at blive rigtig fedt at være gravid!

Kh

Rosa 15+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.