Tanker i min graviditet....ja hold da op..
Bum så var vi gravide...efter kun at ha været sammen i 14 dage (har gået på efterskole sammen for 10 år siden , så vi er ikke fremmede for hinanden) Så gik tankerne i gang, men det var slet igen mulighed at få en abort. Vi ville begge ha barnet.
Vi holdte det hemmeligt lidt tid, men så kunne vi ikke mere :-)
Alle fik et chok men vi er jo voksne mennesker så de sagde stort tillykke
Så kom vi til uge 12 og NF scanning. Sygeplejesken kunne hurtig se at der var 2 små fostre derinde og så blev vi sku stille :-) men lykken var kort, for hun kunne også se at der var noget galt med den ene. Fik derfor en tid 2 dage efter hvor en læge ville scanne mig.
Vi kom til dagen og lægen kunne også hurtig se at der var et problem. Så var der ikke andet at gøre end at få lavet en moderkageprøve for at se hvordan problemet var opstået. Fik jeg så og det viste sig at der ikke var nogen kromosone problem med nogen af dem. Problemet var en "begynder-fejl" i uge 6-7, men det var kun den ene der havde et problem. Der var så 3 ting at gøre nu.
1 Få dem begge fjernet.
2 Lade være med at gøre noget.
3 Ende livet på den syge, så den raske ku få al den mulighed den skulle for at vokse sig stor og stærk.
Vi valgt nummer 3. Foster reduktion.
Det skulle gøres i uge 19 på Riget, hvor alt selvfølgelig gik som det skulle.
Jeg er nu i uge 30+5, bliver scannet hver 14 dag og alt har været som det skulle være hele tiden.
Men hold op alle de tanker der har været, og det har ikke været nemmere af at gå rundt med 2 drenge hvor den ene faktisk ikke lever mere.
Anmeld