Aggresive sælgere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.376 visninger
15 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj 2023

Anonym trådstarter

Okay, jeg vil gerne starte med at sige, at jeg ved godt, de her personer bare gør deres job. 

Men jeg synes, det er SÅ ubehageligt, når man køber noget i en fysisk butik, og sælgeren hele tiden forsøger at pådutte en mere og mere. Eksempel fra Change-undertøjsbutik den anden dag: 

Jeg står i prøverummet og prøver BH'er, som jeg selv har fundet, efter jeg sagde nej tak til hjælp.

Salgsassistent: Hvordan går det? Passer det?

Mig: Ja, det passer fint, tak. 

Salgsassistent: Dejligt. Skal jeg ikke finde dig nogle flere BH'er at prøve? Og matchende trusser?

Mig: Nej tak, jeg har det, jeg har brug for.

Salgsassistent: Hvad størrelse trusser bruger du? Jeg finder dig lige nogle, der matcher. Vi har tilbud på undertøjssæt. 

Mig: Nej tak, jeg skal ikke købe trusser i dag. Jeg har styr på det.

Salgsassistent: Men vi har tilbud på trusser.

Mig: Ja, men jeg vil ikke købe trusser i dag. Bare BH'er.

Senere ved kassen: 

Samme salgsassistent: Skal du slet ikke have trusser? Jeg kunne lave et bedre tilbud, hvis du også køber trusser. 

Mig: Ellers tak, ikke i dag.

Salgsassistent: Jamen bruger du ikke vores trusser? 

Mig: Kun BH'erne i dag, tak. Hvor meget bliver det?

Salgsassistent: Skal du ikke have en vaskepose med så?

ARGH. Jeg foretrækker fysiske butikker, fordi mine bryster er mærkeligt formet, og det er rart at prøve på, men næste gang bliver det sgu online. 

Bare lige et surt opstød herfra, beklager

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Mersalg i butikker er vist meget normalt, men det der lyder godt nok meget voldsomt. Det kan være de lige har fået en opsang fra chefen om at de skal lave mere mersalg og så mangler ekspedienten lige lidt sociale evner til at mærke hvornår nok er nok.

Jeg har en ven som er butikschef i en anden type butikskæde, men der bliver medarbejdere målt blandt andet på hvor meget mersalg de genererer.

Anmeld Citér

18. maj 2023

Soonmom

Jeg var gået og sagt at så skulle jeg slet ikke have noget

Jeg har aldrig oplevet sådan noget

Anmeld Citér

18. maj 2023

Baby.mamma

Det har jeg aldrig oplevet, det lyder voldsomt.. 

Har oplevet ved kassen at de informerer, hvis de har flere for ens pris, og så tager jeg faktisk ofte imod det, hvis jeg selv har overset det, og det er en god deal. Det der ved jeg slet ikke, hvordan jeg ville reagere på

Anmeld Citér

18. maj 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Okay, jeg vil gerne starte med at sige, at jeg ved godt, de her personer bare gør deres job. 

Men jeg synes, det er SÅ ubehageligt, når man køber noget i en fysisk butik, og sælgeren hele tiden forsøger at pådutte en mere og mere. Eksempel fra Change-undertøjsbutik den anden dag: 

Jeg står i prøverummet og prøver BH'er, som jeg selv har fundet, efter jeg sagde nej tak til hjælp.

Salgsassistent: Hvordan går det? Passer det?

Mig: Ja, det passer fint, tak. 

Salgsassistent: Dejligt. Skal jeg ikke finde dig nogle flere BH'er at prøve? Og matchende trusser?

Mig: Nej tak, jeg har det, jeg har brug for.

Salgsassistent: Hvad størrelse trusser bruger du? Jeg finder dig lige nogle, der matcher. Vi har tilbud på undertøjssæt. 

Mig: Nej tak, jeg skal ikke købe trusser i dag. Jeg har styr på det.

Salgsassistent: Men vi har tilbud på trusser.

Mig: Ja, men jeg vil ikke købe trusser i dag. Bare BH'er.

Senere ved kassen: 

Samme salgsassistent: Skal du slet ikke have trusser? Jeg kunne lave et bedre tilbud, hvis du også køber trusser. 

Mig: Ellers tak, ikke i dag.

Salgsassistent: Jamen bruger du ikke vores trusser? 

Mig: Kun BH'erne i dag, tak. Hvor meget bliver det?

Salgsassistent: Skal du ikke have en vaskepose med så?

ARGH. Jeg foretrækker fysiske butikker, fordi mine bryster er mærkeligt formet, og det er rart at prøve på, men næste gang bliver det sgu online. 

Bare lige et surt opstød herfra, beklager

Det er også alt for påtrængende. I nævnte tilfælde havde jeg simpelthen lagt bherne fra mig og sagt. “Ved du hvad. Jeg går et andet sted hen og køber mit undertøj hvor jeg får den respekt jeg fortjener. Har sagt pænt nej tal flere gange nu” også var jeg gået. 

Anmeld Citér

18. maj 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg var med min veninde i Change i Bruuns Galleri, hvor jeg også oplevede ekspedienten noget agressiv ift. salg af sæt, så det er åbenbart deres salgsstrategi

Anmeld Citér

18. maj 2023

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg var gået og sagt at så skulle jeg slet ikke have noget

Jeg har aldrig oplevet sådan noget

Havde jeg også gjort, hvis ikke det liiiige var lykkedes mig at finde de rigtige størrelser, og jeg skulle bruge den ene BH til fest samme aften

Anmeld Citér

18. maj 2023

Anonym trådstarter

Septemberbarn2018 skriver:

Jeg var med min veninde i Change i Bruuns Galleri, hvor jeg også oplevede ekspedienten noget agressiv ift. salg af sæt, så det er åbenbart deres salgsstrategi

Kan sagtens være! Jeg oplevede også forsøg på mersalg i Telia fornyligt, men der forstod ekspedienten dog et høfligt nej tak anden gang. 

Anmeld Citér

18. maj 2023

Hanspige

Derfor jeg hader change. 

De prøver altid at pådutte en 5 ekstra bh'er og 7 par trusser. Mega irriterende.. 

Anmeld Citér

18. maj 2023

Anonym

Jeg plejer at bede om et bedre tilbud, hvis jeg skal have det med. Altså fx hvis ekspedienten siger at der er tilbud på særpris så “skal du ikke have det med”, så siger jeg at det der er slet ikke et tilbud, kom med et bedre ét hvis du virkelig vil have jeg skal købe det. Så plejer den at slutte der - eller også får jeg et rigtig godt tilbud �� Vil jeg ikke have det med så prøver jeg bare at presse den længere ned, som er urealistisk for dem at sælge det til
For the record, så har jeg selv arbejdet i butik i mange år og kunne aldrig drømme om at være så anmasende. Det giver kun bagslag sådan noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.