Anonym skriver:
Jeg er 28 år, jeg har den sødeste baby på 7 måneder og så er jeg i gang med min bachelor. Jeg tager mig selv i nogle gange at føle, at jeg er 'bagud', hvis man kan sige det sådan. Altså, jeg er ikke engang færdig med min uddannelse.. Samtidig bliver jeg sur på mig selv over at tænke på den måde ..
Havde bare brug for at få det ud .. Har du et godt råd til hvordan jeg slipper denne dumme tanke?
Knus 
Jeg har det på fuldstændig samme måde som dig, bare omvendt. Vi er jævnaldrende og jeg er i gang med mit kandidat projekt, men har ingen børn endnu. Jeg har været sammen med min kæreste i 7 år, så det er ikke derfor.
Jeg ved at mine tanker kommer fra at alle i min familie har fået børn tidligt, som i at få først barn efter 24 er sent og der bliver tit snakket om at det er det bedste, på sådanne en måde at jeg føler de nærmeste snakker ned til mig pga det og det bliver tit kommenteret på.
Tænker om du måske har noget liggende med atdu har hørt på hvad normen er i din omgangskreds og derfor er "bagud" I forhold til alle andre?
Men jeg tænker ikke det er dumme tanker, for det kommer helt sikkert fra samtaler/forventninger du har oplevet, og ud fra det synspunkt kan jeg godt forstå dine tanker selvom du ikke bedre have den type tanker! Husk på du skal arbejde til du er 72, så det går vel nok at være færdig et par år senere end de andre, du skal nok få rigelig tid til at arbejde! 
Anmeld
Citér