Forventningsafstemme inden barn nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2023

Soonmom

Hvor meget arbejder du? For evt mulighed for at du går ned i tid ?

Her arbejder far også altid og jeg har altid stået med børnene, men det gjorde han også før vi fik børn, så der kom næppe bag på nogen, selvom vi ikke havde lavet en decideret forventningsafstemning om det - arbejdede han ikke før i fik barn?

Jeg synes ikke det er fair at sige at far ikke bidrage, for han må jo så bidrage enormt meget økonomisk og det er der jo også mindst en som skal 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Meget enig med de andre. 
Hvis far ønsker barn nr. 2 snart (også i det hele taget), så må han byde ind med hvor han kan aflaste/hjælpe dig. Nu når der også vil være en storebror/-søster i spil, så vil der være endnu flere opgaver både med børn og i hjemmet.

Og selvfølgelig kan han gå ned i tid, det handler om vilje. Og ellers er det simpelthen ikk nu I skal have et barn mere. 

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Det er da også let for ham at presse på for barn nummer 2, hvis han tænker, at du igen skal stå for alting

Ja jeg frygter lidt, at han bare ville love guld og grønne skove, og så ikke overholde noget af det. 

Men jeg nægter det samme show alene igen, så vil jeg hellere være enlig mor…

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Meget enig med de andre. 
Hvis far ønsker barn nr. 2 snart (også i det hele taget), så må han byde ind med hvor han kan aflaste/hjælpe dig. Nu når der også vil være en storebror/-søster i spil, så vil der være endnu flere opgaver både med børn og i hjemmet.

Og selvfølgelig kan han gå ned i tid, det handler om vilje. Og ellers er det simpelthen ikk nu I skal have et barn mere. 

Tak for dit svar! Jeg fortsætter med at holde fast i mine krav 

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym trådstarter

FÆLLES SVAR

Tak for alle jeres svar! 

Jeg tror, vi lægger baby snakken på hylden for en stund, og så må manden og jeg tage en seriøs snak og forventningsafstemme når vi kommer dertil ! 

Anmeld Citér

17. maj 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Hvis han ikke FØR baby kan overholde jeres aftaler om fx at gå lidt ned i tid, tage mere ansvar for den første eller lignende, så kan han formentlig heller ikke MED baby. Der er det bare for sent for dig.

Tanken om barn nr 2 skal ikke give angst og sved på panden. Så kan det godt være aldersforskellen bliver større end forventet, men barn nr 2 lyder som den sikre vej til skilsmisse lige nu. 

Hold fast i dig selv.

Anmeld Citér

17. maj 2023

Anonym

Jixy skriver:

Meget enig med de andre. 

Det er ikke altid en mulighed at gå ned i tid - uanset vilje. Det bestemmer arbejdsgiver jo. Så må man søge et andet job.

Anmeld Citér

17. maj 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Det er ikke altid en mulighed at gå ned i tid - uanset vilje. Det bestemmer arbejdsgiver jo. Så må man søge et andet job.

Ja, det bestemmer arbejdsgiver (som regel). . I den konkrete situation er der dog tilsyneladende tale om noget helt andet end et almindeligt fuldtidsjob, eftersom manden arbejdere alle aftener og weekend og af en eller anden grund ikke ønsker at tage sin andel i familielivet .. og det er han jo trods alt selv herre over, uanset hvad arbejdsgiver mener om nedsat tid i øvrigt …  alternativt kan han søge et andet job, skifte branche, gå ned i tid, sælge bilen, eller i sidste ende undlade at få et barn mere, eftersom han ikke har tid og kræfter til at prioritere det … så han ikke sætter sin partner og sit ægteskab i den krise, der her er beskrevet …

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.