Forventningsafstemme inden barn nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
17 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2023

Anonym trådstarter

Hej, min mand og jeg har et barn sammen, og jeg har desværre været meget naiv, og havde slet ikke skænket en tanke, at vi skulle forventningsafstemme og fremlægge en plan for fremtiden inden projekt baby. 

Jeg har været meget alene under barslen, og har taget alle nætterne samt opvågningerne. Vores barn havde en lang periode med utallige opvågninger, og jeg led af søvnmangel. Jeg ved ærligt talt ikke, hvordan jeg overlevede eller kom igennem perioden. Jeg har generelt altid været alene omkring vores barn, og vi er stort set meget alene. Far er KONSTANT på arbejde også i weekenderne. Der er desværre ikke noget at gøre ved det….

Men nu til sagen vi snakker om baby nr. 2, men denne her gang er jeg ikke naiv, og vil gerne forventningsafstemme inden vi prøver. 

Hvad synes i? Er det fair? Far presser på, og siger vores barn bliver kun ældre ikke yngre. Så der skal ikke være stor aldersforskel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2023

fehår

JA, det er fair! 

Sidst gik du ind i noget ukendt. Nu kender du det. Det er kun klogt at prøve at forventningsafstemme, så du ikke står alene med det hele igen. Denne gang er der jo også et barn i forvejen at tage hensyn til.

Vi har forventningsafstemt både før barn nummer 2 og 3.

Anmeld Citér

16. maj 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det ville da være enormt uansvarligt af jer ikke at insistere 110% på en meget tydelig afstemning og aftaler om en reel og ligeværdig fordeling af ansvar for jeres familie. Han kan jo passende starte med at byde ind med, hvordan han har tænkt sig at overtage sin halvdel af ansvar og opgaver, hvis han har så travlt med et barn mere. Og sikke dog noget sludder, at der ikke kan skæres ned på hans arbejde - det kan der naturligvis altid, hvis man er villig til at give afkald. Hvis han vitterligt mener ikke at kunne, så skal han måske overveje om han magter flere børn.

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym trådstarter

fehår skriver:

JA, det er fair! 

Sidst gik du ind i noget ukendt. Nu kender du det. Det er kun klogt at prøve at forventningsafstemme, så du ikke står alene med det hele igen. Denne gang er der jo også et barn i forvejen at tage hensyn til.

Vi har forventningsafstemt både før barn nummer 2 og 3.

Tak for dit svar. Kan du give eksempler på, hvad for nogle ting i havde forventningsafstemt?

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym

Ja, det er jo også fars barn. Har i råd kan han jo gå lidt ned i tid eller tage nætter\morgenener. Det gør min kæreste, men jeg ammer heller ikke så det er selvfølgelig en del nemmere for ham at aflaste på den måde

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym trådstarter

Det ville da være enormt uansvarligt af jer ikke at insistere 110% på en meget tydelig afstemning og aftaler om en reel og ligeværdig fordeling af ansvar for jeres familie. Han kan jo passende starte med at byde ind med, hvordan han har tænkt sig at overtage sin halvdel af ansvar og opgaver, hvis han har så travlt med et barn mere. Og sikke dog noget sludder, at der ikke kan skæres ned på hans arbejde - det kan der naturligvis altid, hvis man er villig til at give afkald. Hvis han vitterligt mener ikke at kunne, så skal han måske overveje om han magter flere børn.

Jeg tror han forventninger, at jeg tager læsset igen. Men det absolut ikke noget, jeg ønsker at udsætte mig for igen, for så vil jeg hellere være alenemor!

Lige pt. kan han ikke gå ned i tid, da han er i gang med branche skift og en masse projekter. Han regner med at gå ned i tid og være mere hjemme i den nære fremtid, men nu må vi se…..

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, det er jo også fars barn. Har i råd kan han jo gå lidt ned i tid eller tage nætter\morgenener. Det gør min kæreste, men jeg ammer heller ikke så det er selvfølgelig en del nemmere for ham at aflaste på den måde

Vores nuværende barn er “stor” og bliver hverken ammet eller får flaske, og så sover h*n også godt heldigvis. Men det er tanken om et barn nr. 2, der kan give mig angst, og sved på panden, for jeg kan tydeligt huske, hvor hårdt det var at stå alene med et lille barn hele tiden…

Anmeld Citér

16. maj 2023

Kontrast

Det er da også let for ham at presse på for barn nummer 2, hvis han tænker, at du igen skal stå for alting

Anmeld Citér

16. maj 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg tror han forventninger, at jeg tager læsset igen. Men det absolut ikke noget, jeg ønsker at udsætte mig for igen, for så vil jeg hellere være alenemor!

Lige pt. kan han ikke gå ned i tid, da han er i gang med branche skift og en masse projekter. Han regner med at gå ned i tid og være mere hjemme i den nære fremtid, men nu må vi se…..

Jamen så er han jo tilsyneladende ikke klar til et barn mere. Når han har fået styr på sin arbejdssituation og er kommet i gang med (omend nogle år for sent) at tage sin andel af ansvaret som en voksen mand og far, så kan I jo tage snakken igen til den tid … 

Anmeld Citér

16. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vores nuværende barn er “stor” og bliver hverken ammet eller får flaske, og så sover h*n også godt heldigvis. Men det er tanken om et barn nr. 2, der kan give mig angst, og sved på panden, for jeg kan tydeligt huske, hvor hårdt det var at stå alene med et lille barn hele tiden…

Jeg havde ventet for det er ikke fair du skal stå alene og det burde han også forstå. Ville også hellere være alenemor som du skriver længere oppe end at skulle igennem hele møllen igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.