Første mors dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.240 visninger
21 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2023

Anonym trådstarter

Mors dag er på søndag, og det er min første mors dag som nogens mor! Er spændt på om min mand finder på en overraskelse .. Det fik mig til at tænke - husker din mand en mors dags gave fra jeres baby? Fik I en gave på jeres første mors dag?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2023

Anonym

Vi går ikke så højt op i det og har planlagt en hyggelig dag sammen det er også min første mors dag

Anmeld Citér

10. maj 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Vi går ikke så højt op i det. Først da barnet blev ca tre år begyndte han selv (på opfordring fra far) at gå ud og plukke blomster til mig selv fra haven eller hvor han nu finder dem. Det er der kommet mange sjove og “spændende” buketter ud af. Det er en tradition nu som jeg synes er meget hyggelig for han er så stolt når han kommer med sin lille buket og kysser mig og siger glædelig mors dag

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym

Mors/fars-dag har vi egentlig altid “fejret” herhjemme. 

Generelt går vi ikke så meget op i mærkedage, da vi begge er overraskelsestyper på spontane tidspunkter, hvilket jeg værdsætter utrolig meget. 

Men lige mors/fars-dag gør vi. Men ikke vildt og prangende, men der er altid lidt ekstra lækker morgenmad, ekstra hygge og kærlighed omkring mor/far og symbolske ting. De store køber selv en lille gave, den lille laver ofte lidt i sfo’en. Det er så hyggeligt. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Anonym

Min mand husker det altid. Og mine børn er virkelig gode til at give blomster eller lave en tegning med sød tekst.

Mine børn samles og laver noget sammen til mig. Min mand køber separat en gave.

Sidste år fik jeg et rigtig flot stykke smykke og blomster af børnene som de havde sparet op til sammen. Det var virkelig smukt og manden gav mig en puket bonderoser og en parfume.

Vi husker altid fars og mors dag. Og elsker det.

Anmeld Citér

10. maj 2023

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Mors dag er på søndag, og det er min første mors dag som nogens mor! Er spændt på om min mand finder på en overraskelse .. Det fik mig til at tænke - husker din mand en mors dags gave fra jeres baby? Fik I en gave på jeres første mors dag?

Min mand har aldrig og kommer heller aldrig til, at købe mors dags gave til mig. Vi har fem børn. 

Og det er fordi, at jeg IKKE er hans mor

Da ungerne blev ældre, har de selv lavet eller købt gave. Nogle går sammen og køber (de er nu fra 15 år til 28 år), andre laver noget, og nogle gange bliver det en hilsen over sms - men jeg påskønner alle deres påfund, og ville faktisk finde de underligt hvis gaven kom fra min mand - også da ungerne var små, og slet ikke kunne forstå hvad det handlede om.

Jeg har aldrig og kommer aldrig til, at købe fars dags gave til min mand.

Det giver bare mere mening (i min hjerne), at det kommer fra ungerne selv, når og hvis de har lyst. Men sådan gør vi jo alle tingene på hver vores måde

Anmeld Citér

10. maj 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Tin skriver:

Min mand har aldrig og kommer heller aldrig til, at købe mors dags gave til mig. Vi har fem børn. 

Og det er fordi, at jeg IKKE er hans mor

Da ungerne blev ældre, har de selv lavet eller købt gave. Nogle går sammen og køber (de er nu fra 15 år til 28 år), andre laver noget, og nogle gange bliver det en hilsen over sms - men jeg påskønner alle deres påfund, og ville faktisk finde de underligt hvis gaven kom fra min mand - også da ungerne var små, og slet ikke kunne forstå hvad det handlede om.

Jeg har aldrig og kommer aldrig til, at købe fars dags gave til min mand.

Det giver bare mere mening (i min hjerne), at det kommer fra ungerne selv, når og hvis de har lyst. Men sådan gør vi jo alle tingene på hver vores måde

SÅ enig! 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Kontrast

Min eksmand var sød til at huske blomster. Nu tegner min søn selv en tegning, men han er snart 13 så jeg er spændt på, hvor længe han gider gøre det endnu. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

Nej da - min datter var 9 måneder og kunne ikke købe noget til mig. Min mand skal da ikke købe noget til mig - jeg er jo ikke hans mor

Anmeld Citér

10. maj 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Har aldrig fået noget til mors dag. Men hverken ønsker eller håber det heller. For mig er det en latterlig tradition. Vil hellere have spontane gaver i form af tegninger og plukkede mælkebøtter fordi min søn synes at det skulle jeg lige have fremfor overfladiske gaver fordi en dato dikterer det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.