At være penneven med en dødsdømt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2023

Anonym

Anonym skriver:

Det tænkte jeg også, da hun først fortalte mig det, men hun begrunder sit valg med, at det amerikanske retssystem er meget anderledes end det danske;

I USA kan du fx blive dømt til døden ud fra indicier, uden at have slået nogen ihjel eller ved at have handlet i selvforsvar. Ikke alle dømte er skyldige.

Men jeg tror altså ikke du bliver dømt til dødsstraf for at have løbet fra regningen på starbucks, eller din ven har og du får skylden selvom du er uskyldig - heller ikke selvom der er tale om vanvidsamerika.  Men hvad vil du gerne høre os sige? At du skal springe ud i det? For det skal du da gøre hvis du har lyst.  Så kan os der er skeptiske omkring det jo bare tænke det vi vil for kan simpelthen ikk forstå hvad du som person kan få ud af at have sådan en relation/forhold? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2023

Anonym trådstarter

Men jeg tror altså ikke du bliver dømt til dødsstraf for at have løbet fra regningen på starbucks, eller din ven har og du får skylden selvom du er uskyldig - heller ikke selvom der er tale om vanvidsamerika.  Men hvad vil du gerne høre os sige? At du skal springe ud i det? For det skal du da gøre hvis du har lyst.  Så kan os der er skeptiske omkring det jo bare tænke det vi vil for kan simpelthen ikk forstå hvad du som person kan få ud af at have sådan en relation/forhold? 

Jeg har ikke sagt noget om, at ville have en dødsdømt penneven selv. Som skrevet jeg er bare nysgerrig på at høre andres meninger om det. 

Anmeld Citér

23. april 2023

Anonym

Men er din veninde ikke bange for at blive for tæt knyttet til ham og han så pludselig ikke er her mere?

Anmeld Citér

23. april 2023

Anonym trådstarter

Men er din veninde ikke bange for at blive for tæt knyttet til ham og han så pludselig ikke er her mere?

Jeg tror, det er begrænset, hvor tæt knyttet man kan blive til en penneven. Og vi skal jo alle dø en dag, så det tror jeg ikke, har spillet ind i hendes beslutning om at skrive til ham.

Men det er selvfølgelig noget mere makabert at blive henrettet, end det er at dø af naturlige årsager.

Anmeld Citér

23. april 2023

Kontrast

Anonym skriver:

Jeg tror, det er begrænset, hvor tæt knyttet man kan blive til en penneven. Og vi skal jo alle dø en dag, så det tror jeg ikke, har spillet ind i hendes beslutning om at skrive til ham.

Men det er selvfølgelig noget mere makabert at blive henrettet, end det er at dø af naturlige årsager.

Altså nu skal jeg jo ikke male fanden på væggen og jeg kan godt se, at din venindes omstændigheder er markant anderledes, men jeg har haft en romance og været virkelig forelsket i en canadisk penneven. Ja det lyder som en kliché, men det er squ helt seriøst. Jeg tænkte også, at det aldrig ville ske og at vi bare var pennevenner. Det jeg prøver at sige er, at jeg håber, at din veninde vil være meget påpasselig og opmærksom på, hvordan deres relation udvikler sig, for man kan lige pludselig blive overrasket. I mit tilfælde opdagede jeg, at jeg åbnede endnu mere op og var mere ærlig overfor min penneven, netop fordi jeg tænkte "Hul i hvis han dømmer mig, ham skal jeg jo alligevel aldrig møde" og han åbnede også op for mig og pludselig kom der følelser i det. Som skrevet er det en anderledes situation din veninde står I, vil bare lige advare hende om at passe på sig selv. 

Anmeld Citér

23. april 2023

Anonym

Jeg ville stille mig kritisk over for hans begrundelse for at sidde på dødsgangen. Én ting er, at han sidder der, det er faktuelt bevist (i form af, at hun sender brevene dertil og han svarer). Så dét kan hun regne med. Men årsagen kan hun simpelthen ikke regne med, uden at se papirer på det, hvilket hun nok ikke får. 

Altså ville jeg ikke kunne stole på en sådan forklaring/"undskyldning". 

Jeg kan ikke se, hvad hun vil med den relation, eller hvordan den er opstået. Jeg forestiller mig, at det må være en, som har været fremme i nogle medier. Hun har måske fået vækket en form for følelser, og derefter skrevet til ham. Herefter svarer han (fordi det gør de fleste indsatte, da det giver dem enormt meget at mærke, at de trods deres grumme forbrydelser, kan feje benene væk under andre udenfor fængslet). De har et vist greb om disse personer; som regel kvinder. Det er uhyggeligt, at kvinder drages af disse forbryderen, og det ved de- de får mange breve.

Når det så er sagt, så tvivler jeg på, denne relation helt random er opstået med en mand i USA på dødsgangen, fordi hun vil gøre noget godt for en indsat f.ek.s. For så kan hun sagtnes være frivillig i et fængsel i DK, f.ek.s kvindefængslet på vestsjælland.

Anmeld Citér

24. april 2023

Anonym

Jeg ville stille mig kritisk over for hans begrundelse for at sidde på dødsgangen. Én ting er, at han sidder der, det er faktuelt bevist (i form af, at hun sender brevene dertil og han svarer). Så dét kan hun regne med. Men årsagen kan hun simpelthen ikke regne med, uden at se papirer på det, hvilket hun nok ikke får. 

Altså ville jeg ikke kunne stole på en sådan forklaring/"undskyldning". 

Jeg kan ikke se, hvad hun vil med den relation, eller hvordan den er opstået. Jeg forestiller mig, at det må være en, som har været fremme i nogle medier. Hun har måske fået vækket en form for følelser, og derefter skrevet til ham. Herefter svarer han (fordi det gør de fleste indsatte, da det giver dem enormt meget at mærke, at de trods deres grumme forbrydelser, kan feje benene væk under andre udenfor fængslet). De har et vist greb om disse personer; som regel kvinder. Det er uhyggeligt, at kvinder drages af disse forbryderen, og det ved de- de får mange breve.

Når det så er sagt, så tvivler jeg på, denne relation helt random er opstået med en mand i USA på dødsgangen, fordi hun vil gøre noget godt for en indsat f.ek.s. For så kan hun sagtnes være frivillig i et fængsel i DK, f.ek.s kvindefængslet på vestsjælland.

Amerikanske retsdokumenter er offentlig tilgængelige på nettet, så mon ikke hun har læst dem.

Jeg tror ikke, det er alle, der skriver af fascination og følelser. Der findes jo også mennesker, der er drevet af medmenneskelighed og en tro på, at alle mennesker er mere værd end den værste ting, de har gjort.

Anmeld Citér

24. april 2023

Anonym

Anonym skriver:

Amerikanske retsdokumenter er offentlig tilgængelige på nettet, så mon ikke hun har læst dem.

Jeg tror ikke, det er alle, der skriver af fascination og følelser. Der findes jo også mennesker, der er drevet af medmenneskelighed og en tro på, at alle mennesker er mere værd end den værste ting, de har gjort.

Ja? Læs resten af mit svar til TS..

Anmeld Citér

24. april 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ja? Læs resten af mit svar til TS..

Det gjorde jeg skam. Hvad er det, du synes, jeg har overset?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.