Tak for jeres svar.
Jeg ved ikke, hvordan det er opstået her i tråden, at vi ikke tør at rejse med børn, eller at det er fordi vi ikke føler, vi kan finde ud af det eller overskue det. Vi har været på charter med de to store, da de var yngre, men vi har ikke rigtig lyst til at gentage det. Ikke fordi det ikke var fint, men vi er til en anden form for ferie, som vi synes vi lige så godt kan få her i Danmark. Vores økonomi (og prioritering) er bare heller ikke en større rejse i fx Østen på det her tidspunkt i vores liv. Grunden til, at jeg nævnte rejser, var bare, at der tales meget om rejser på mit arbejde - lige som der tales om fodbold. Og det er ikke lige noget for os lige nu. Så der har jeg ikke noget at bidrage med. Og måske lige voldsomt nok at tage til Thailand med det formål at have noget at bidrage med i frokostpausen
På en måde føler jeg, at jeg bliver lidt misforstået af nogle af jer, der er så venlige at tage jer tid til at svare. Min tråd var mere ment som en formidling af en følelse af at være lidt for bundet af hverdagen og have lidt for lidt mulighed for at gøre op med det. Vi har det grundlæggende supergodt - vi er grundlæggende tilfredse med vores liv. Men jeg gad bare godt, at der var mere fest og farver. Men i vores situation - økonomisk, familiemæssigt, almindeligt energi-niveau-mæssigt finder jeg det i perioder svært at finde festen og farverne i hverdagen.
Og et af de steder, jeg kan mærke det, er ved at jeg ikke har så meget at bidrage med i smalltalken på mit arbejde… Så kan jeg godt føle mig ret kedelig.
Men altså, I har jo ret i, at hvis det går mig rigtig meget på, så må jeg jo gøre noget ved det - og det gør jeg også, når jeg bliver rigtig træt af det ind imellem.
Og også tak til jer, der slet ikke misforstår mig - jeg tænker også, det gælder om at finde det, der gør en glad med de vilkår man har. Og nogle gange kan det bare være lidt svært, synes jeg
Anmeld
Citér