Er der andre, der virkelig føler sig røvkedelige som småbørnsfamilie? Min mand og jeg har tre børn sammen, en i skole, en i børnehave og en lille, der passes hjemme lidt endnu.
Min mand går hjemme med den yngste.
Jeg kan godt lide mit arbejde, og jeg synes også jeg er god til det. Men jeg har ikke rigtig nogle interesser - når jeg kommer hjem står den på børn og praktik indtil vi falder om i sofaen med en serie - gerne noget i den lette kategori, magter ikke for meget alvor.
Jeg/vi har nogle venner - men de bor ikke lige i nærheden, så vi ses ikke så tit. Vi har ikke energi til gæster i hverdagen fx.
Jeg går ikke rigtig op i noget, der kan sætte gang i en small talk på arbejdet. Fx fodbold tales der meget om. Det interesserer mig ikke. Rejser - vi rejser ikke, og kommer nok heller ikke til det før børnene er større. Vi har rejst da vi var yngre, men har ikke så meget lyst i disse år med mindre børn. Vi kan godt lide fx camping i Danmark.
Håndarbejde - nej, det er jeg heller ikke sådan meget optaget af.
Jeg læser en del bøger og kan generelt godt lide kultur. Men er jo ikke i teateret hver og hveranden aften. Vi har ikke familie tæt på, der kan tage børnene, så vi kommer ikke så meget ud sammen, min mand og jeg.
Jeg elsker faktisk fest og farver - at gå i byen og danse og sådan. Men alle mine veninder har småbørn, og det føles nærmest umuligt at komme afsted. Det føles også som om jeg er den eneste, der har lyst. Når jeg foreslår det, falder det ofte til jorden.
Jeg kan egentlig godt leve med mit liv. Men jeg bliver nogle gange frustreret, når jeg fx sidder på arbejdet og ikke kan bidrage med noget i samtalerne. Jeg er pludselig blevet en lidt stille en, det var jeg ikke, da jeg var yngre. Jeg gider da ikke være sådan en kedelig kone, for sådan synes jeg egentlig slet ikke jeg er.
Jeg er ikke som sådan ude efter gode råd med denne tråd. Vist mere ude i at høre, om andre også synes de er blevet lidt kedelige af det her familieliv….?