Erfaring og råd fra jer med en æggeleder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

GUL i 2018

1. Hvor længe gik der før i fik jeres menses igen efter operationen? 

5 uger efter fik jeg mens

2. Fuldt i anbefaling om at først at starte pb igen efter antal måneder, eller gik i bare igen efter første menses i fik? 

Vi gik bare igang med det samme

3. Hvor længe tog det jer at prøve før at i stod med en positiv test, når nu i kun havde en æggeleder? 

Det lykkedes os aldrig naturligt at blive gravide siden GUL og kom i IVF behandling og fik en datter efter 2,5 år. I 90% af mine IVF forsøg har jeg haft ægløsning i den side UDEN æggeleder hvilket forklarer hvorfor jeg ikke blev naturligt gravid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2023

Nenime

Love Angel skriver:

fik du ægløsning hver månede selvom du havde kun en æggeleder? 
og tak for du delte din historie.

Jeg fik ægløsning hver måned (og gør det stadig). Om højre opsnapper æggene fra venstre æggestok ved jeg ikke, men det er bestemt en mulighed. 

Anmeld Citér

19. april 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mette Larsen skriver:

GUL i 2018

1. Hvor længe gik der før i fik jeres menses igen efter operationen? 

5 uger efter fik jeg mens

2. Fuldt i anbefaling om at først at starte pb igen efter antal måneder, eller gik i bare igen efter første menses i fik? 

Vi gik bare igang med det samme

3. Hvor længe tog det jer at prøve før at i stod med en positiv test, når nu i kun havde en æggeleder? 

Det lykkedes os aldrig naturligt at blive gravide siden GUL og kom i IVF behandling og fik en datter efter 2,5 år. I 90% af mine IVF forsøg har jeg haft ægløsning i den side UDEN æggeleder hvilket forklarer hvorfor jeg ikke blev naturligt gravid.

Dejligt du endte med at få en datter på et andet måde. 
Men ja det er en god forklaring at hvorfor du ikke kunne blive gravid når det meste af den tid, har været i den dårlig. Ked af på dine vegne at det var så hårdt en kamp at få et barn.

tak for at du delte din historie.

Anmeld Citér

19. april 2023

Love Angel

Mor til 4
Nenime skriver:

Jeg fik ægløsning hver måned (og gør det stadig). Om højre opsnapper æggene fra venstre æggestok ved jeg ikke, men det er bestemt en mulighed. 

Måske lidt et dumt spørgsmål. Men få man stadig menses når ægget bliver løsnet fra den side hvor der ikke er en æggeleder? 

Anmeld Citér

19. april 2023

Love Angel

Mor til 4
StortOgSmåt skriver:

Når du har en æggeleder vil du almindeligvis fortsat få æggeløsning hver måned og almindelig menstruation. Men fordi ægget som regel løses skiftevis i hver side, vil det hver anden måned være usandsynligt at opnå graviditet, da der ikke findes en æggeleder, som kan “transportere” ægget fra æggestok og ned i livmoderen/til befrugtning. Det er min erfaring, at man får mange forklaringer og mange usikkerheder når man spørger til sine graviditetschancer efter sådan en tur du har været igennem. Men selvfølgelig er ens chancer forringet - alt andet lige - og uagtet at man stadig “sagtens” kan blive gravid. Jeg har til gode at møde en eneste fertilitetslæge som selv havde personligt erfaret en historie hvor en kvinde blev gravid efter æggeløsning i den “skadede” side - flere fertilitetslægerne/gynækologer inseminerer ikke engang i den måned, da chancerne er så minimale…

Nårh ja self. Rigtig nok. Tak for svaret. 
Og ja mange spørgsmål og spekulationer om det at have en æggeleder.

Anmeld Citér

19. april 2023

Love Angel

Mor til 4
Ranunkel skriver:

Som en anden skriver, så er der ægløsning hver måned, og al hormonproduktion fortsætter som sædvanligt. Jeg kan for det meste mærke min ægløsning, og har derfor en rimelig fornemmelse af hvilken side den kommer fra. Jeg har oplevet at den har kommet i den ‘dårlige’ side 2 måneder i træk, hvilket selvfølgelig er rigtig træls. 

Jeg kan sagtens forstå at du har svært ved at bevare håbet. Men som du kan finde eksempler på, er der mange der bliver gravide med én æggeleder. Men jeg deler dine tanker om at det jo ihvertfald ikke er blevet lettere

Det er en lidt god ting at du kan mærke hvilket side den kommer. Må man spørger om du mærker det ved at du har ondt i den side hvor ægget løsner sig? 

Og ja meget svært ved at bevare håbet. Og tænker bliver jeg nogensinde gravid igen, og hvis jeg bliver gravid. Er der så størst 98% chance for at det igen udenfor livmoderen så jeg ender med en ny operation hvor jeg skal miste mit andet æggeleder.

Anmeld Citér

20. april 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg fik fjernet den ene æggeleder i oktober 2021 og blev i samme omgang henvist til IVF. Fik mens et par uger efter mener jeg. Inden vi startede i IVF blev jeg naturligt gravid i januar 2022, men det endte med en SA/BIO i uge 5/6. Jeg opstartede IVF i februar 2022 og er ikke blevet gravid endnu. 

Anmeld Citér

20. april 2023

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Den tilbageblivende æggeleder,kan sno sig over,og gribe det æg,der løsnes fra den side uden ægledere,så man er som udgangspunkt ikke dårligere stillet.

Æggeledere eller ej,vil du få menstruation,hvis ægget ikke begrugtes.

Jeg har feks fået fjernet livmoderen og begge æggeledere,men jeg har stadig ægløsning,er absoberes ægget bare i bugehulen.

Anmeld Citér

20. april 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Den tilbageblivende æggeleder,kan sno sig over,og gribe det æg,der løsnes fra den side uden ægledere,så man er som udgangspunkt ikke dårligere stillet.

Æggeledere eller ej,vil du få menstruation,hvis ægget ikke begrugtes.

Jeg har feks fået fjernet livmoderen og begge æggeledere,men jeg har stadig ægløsning,er absoberes ægget bare i bugehulen.

Det er “sjovt”, for den fortælling hørte jeg også ofte dengang jeg fik fjernet første æggeleder - som en slags trøst. Jeg søgte derefter med lys og lygte efter faktisk eksempler på at det var sket - både online og ved at spørge alle de fertilitetsfolk jeg krydsede på min vej. Og ingen havde erfaringer med kvinder der rent faktisk havde undfanget på den måde. To klinikker inseminerede ikke engang, når ægget kom i den “forkerte side”, for de havde ingen erfaringer med, at det kunne give resultat … 

Anmeld Citér

22. april 2023

Love Angel

Mor til 4

Tak for alle jeres svar. 
jeg må se tiden an, hvordan det bliver for mig. Men i første omgang skal min menses lige komme.  På onsdag så er der gået 5 uger. Ved godt man siger at der kan går 4-6 uger før ens menstruation kommer igen. Men håber snart den kommer og ikke lader sig vente på sig, så jeg ender med at bekymre mig for meget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.