Hej med dig
Hvis du lover mig, at du godt ved, at du ikke reelt kan bruge vores andres anekdoter til at sige noget som helst om din konkrete situation, så vil jeg gerne fortælle…
Jeg fik konstateret en GUL første gang tilbage i 2013/2014. Fik fjernet en æggeleder efter et langt forløb. Forinden var jeg blevet udredt og ingen “fejl” var konstateret på æggelederne, men det er jo ikke alt de opsnapper….
Jeg fik mens igen en 4-6 uger senere, mit HCG var længe om at falde. Vi gik igang med at prøve igen med det samme. Jeg blev hurtigt gravid (IUI-behandling, hvilket i bagklogskabens lys var helt i skoven, fordi det netop øger risikoen for GUL en anelse). Grundet IUI kunne man til gengæld konstatere hvilken æggestok der løsnede øg, og derved ramme den måned min chance var til stede æggeløsningen var i den rigtige side (hver anden måned som regel).
Men jeg fik konstateret endnu en GUL. Den sidste æggeleder overlevede dog for nuværende og kroppen udstødte selv. Dog var jeg for alvor skeptisk. Men vi fortsatte. Jeg havde også en bio undervejs som jeg husker det. Til sidst endnu en graviditet - med hjerteblink - men igen udenfor livmoderen og i den sidste æggeleder. Jeg bankede i bordet, krævede at de fjernede den og henviste os til IVF. Jeg var synderknust og ved at opgive. Men blev gravid i 3. IVF-forsøg. Jeg har idag to sunde og raske IVF-børn og overvejer nummer tre.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke 
Anmeld
Citér